וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוגרים את הפינות

רועי פרידמן

23.12.2008 / 22:49

השבוע ה-16 ב-NFL פתר מספר דילמות, ורועי פרידמן מציג את אפשרויות הפלייאוף לקראת מחזור הסיום של העונה. יהיה מטורף, כרגיל

נתחיל את הסקירה שלנו ב-AFC.

צפון: פיטסבורג אלופה, לבולטימור סיכוי להגיע לויילד קארד מהמקום השני

דרום: טנסי אלופה

מערב: דנבר (7:8) מובילה במשחק אחד על סן דייגו (8:7), אלא ששובר השוויון במקרה של הפסד של הברונקוס לצ'ארג'רס יהיה לטובת סן דייגו (1:5 מול 3:3 בבית). המפגש הישיר יתקיים בלילה שבין ראשון לשני בסן דייגו ויכתיר את האלופה והעולה היחידה מהבית לפלייאוף.

מזרח: ההפסד של הג'טס בסיאטל הציב אותם בעמדת נחיתות עם ניצחון אחד פחות (6:9) ממיאמי ומניו אינגלנד (5:10). הג'טס יארחו את מיאמי ובפאלו את ניו אינגלנד. המאזן הפנימי בין שלוש הקבוצות הוא 1:2 לג'טס, 2:2 לפאטס ו-2:1 למיאמי. המאזן בבית כרגע הוא ג'טס 1:4, מיאמי וניו אינגלנד עם 2:3. המאזן נגד יריבות משותפות יכריע, ובמקרה של ה-AFC מזרח המאזן נגד ה-AFC מערב (ג'טס 3:1, פאטס 1:3, מיאמי 0:4) ונגד ה-NFC מערב (ג'טס 2:2, פאטס 0:4, מיאמי 1:3). המאזן של השלוש בחטיבה הוא מיאמי והג'טס עם 4:7 וניו אינגלנד עם 5:6. וכל זה מוביל אותנו למסקנות הבאות.

ניצחון של מיאמי בניו ג'רזי, והם יהיו אלופי הבית כי גם אם ניו אינגלנד תנצח, היא תסיים עם מאזן נחות בחטיבה. ניו אינגלנד במצב פחות טוב, כי היא צריכה לקוות לניצחון של הג'טס ובנוסף לנצח בעצמה כדי לזכות באליפות הבית. הג'טס במצב הגרוע ביותר, משום שלא רק שהם זקוקים לניצחון שלהם, הם צריכים גם הפסד של ניו אינגלנד. במקרה שכזה ייווצר שובר שוויון משולש, והג'טס יזכו בו בגלל המאזן פנימי בין השלוש.

דירוג בחטיבה:

1. בעקבות הניצחון על פיטסבורג, טנסי הבטיחה את יתרון הביתיות בפליי אוף

2. הסטילרס במקום השני ב-AFC

3. אלופת המזרח

4. אלופת המערב

5. הקולטס – הם ניצחו את בולטימור וניו אינגלנד, והמאזן החטיבתי שלהם (2:9) טוב מזה של הג'טס או מיאמי. לכן הם יסיימו במקום החמישי וישחקו אצל אלופת המערב.

6. במידה שמיאמי תהיה אלופת המזרח, ניו אינגלנד תסיים במקום השני, אך לבולטימור (5:10), שתארח את ג'קסונוויל, יש מאזן טוב יותר בחטיבה (4:7), לכן ניו אינגלנד חייבת ניצחון והפסד של הרייבנס כדי לעלות לפליי אוף. במידה שניו אינגלנד אלופת הבית, הג'טס יסיימו במקום השני ויעלו לפלייאוף עם הפסד של בולטימור. במידה שהג'טס אלופי הבית, מיאמי תסיים במקום השני ומאחר שהדולפינים הפסידו השנה לרייבנס, בולטימור תסיים שישית. הרייבנס, כפי שהבנתם, תלויים בעצמם בקרב על הויילד קארד, וניצחון שלהם יגרום לכך שרק קבוצה אחת תעלה בכל מקרה מהמזרח.

NFC: פלונטר גדול בקרב על הויילד קארד

מזרח: ניו יורק ג'איינטס אלופה

מערב: אריזונה אלופה

צפון: למינסוטה ולשיקגו מאזן זהה (6:9). מינסוטה עם 4:7 בחטיבה ו-4:4 מול יריבות משותפות. שיקגו עם 5:7 בחטיבה ו-4:3 מול יריבות משותפות. אם שתי הקבוצות מנצחות (מיני מול הג'איינטס, שיקגו מול יוסטון), מינסוטה תעלה בזכות מאזן חטיבתי. אם שתיהן תפסדנה, מיני עדיין תעלה בזכות מאזן מול יריבות משותפות, כך שבכל מקרה יש לה את שובר השוויון.

דרום : קרוליינה (4:11) בניו אורלינס, אטלנטה (5:10) בבית נגד סט. לואיס. כרגע קרוליינה על מאזן 2:3 בבית ואטלנטה על 3:3. המאזן שלהן מול יריבות משותפות זהה, 1:7 והמאזן שלהן בחטיבה זהה גם הוא – 4:7. ניצחון של אטלנטה והפסד של קרוליינה יעניק לפאלקונס את אליפות הבית בשל מאזן טוב יותר בחטיבה. רק לשם תזכורת, מאזן משחקי הבית של קבוצות ה-NFC דרום הוא 3:26.

דירוג בחטיבה:

1. הג'איינטס, בעקבות הניצחון על קרוליינה

2. אלופת הבית הדרומי

3. אלופת הבית הצפוני

4. אריזונה

ויילד קארד: הקבוצה שתתארח באריזונה תהיה זו שתסיים שנייה בבית הדרומי (אטלנטה, אלא אם תנצח וקרוליינה תפסיד). אטלנטה מנצחת בשובר שוויון מול טמפה ביי (6:9) בגלל מאזן טוב יותר מול יריבות משותפות (4:10 מול 5:8). היא ניצחה את שיקגו, אבל תפסיד בשובר שוויון לדאלאס (6:9) כי כרגע לשתיהן אותו מאזן בחטיבה (4:7). טמפה ביי גברה על שיקגו אבל הפסידה לדאלאס. ניצחון של שיקגו ושל דאלאס יעניק את שובר השוויון לטובת הקאובויס בזכות מאזן בחטיבה.

במידה שטמפה ביי, שיקגו ודאלאס מסיימות עם 6:10, דאלאס עולה – שיקגו עפה בגלל מאזן בחטיבה, ודאלאס זוכה בשובר השוויון.

במידה שאטלנטה, טמפה ביי, שיקגו ודאלאס מסיימות עם 6:10 – מתחילים עם שובר שוויון בין אטלנטה, שיקגו ודאלאס. דאלאס תעלה מהמקום החמישי בגלל מאזן טוב יותר בחטיבה, ואטלנטה ניצחה את שיקגו ותעלה מהמקום השישי.

אם דאלאס, שיקגו וטמפה ביי מפסידות, מי שתעלה היא פילדלפיה (6:1:8), כי היא משחקת מול דאלאס ואותו תיקו מפורסם בסינסינטי יעמוד לטובתה. התיקו הזה הוא שמציב את האיגלס בעמדת נחיתות ברורה ערב המחזור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully