וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פאטו והגלאקטיקוס

22.12.2008 / 14:30

הברזילאי הצעיד את כוכבי מילאן ל-1:5 גדול וכיכב בנבחרת המחזור של אירופה, יחד עם ההבטחה מצרפת, הבלם המזדקן וההפתעה מקפריסין

הליגות הבכירות באירופה שיחקו בסוף השבוע את המחזור האחרון לפני היציאה לפגרת חג המולד. בספרד הגדילה ברצלונה את יתרונה בפסגה ל-10 נקודות. באיטליה המשיכה אינטר לדרוס את הסרייה A, ובצרפת ליון התאוששה וסיימה כאלופת הסתיו. הפרמיירליג האנגלית, מנגד, תחזור אלינו בימים שישי וראשון לשני מחזורי כריסמס במתכונת מצומצמת, והערב (שני) צ'לסי תוכל לחזור למקום הראשון על פני ליברפול. בהיעדר מחזור משחקים בגרמניה, נבחרת המחזור של וואלה! ספורט כוללת השבוע את המצטיינים ממשחקי סוף השבוע באנגליה, ספרד, איטליה וצרפת, וכן כוכב אורח מוכר במיוחד לחובבי הכדורגל הישראלי.

שוער

בראד פרידל – אסטון וילה

ווסטהאם הייתה טובה בהרבה מאסטון וילה במפגש בין הקבוצות באפטון פארק. הפטישים שלטו במשחק, לחצו, אבל נתקלו בשוער האמריקאי ביום גדול, ונכנעו לשער עצמי של לוקאס ניל בדקה ה-78. ארבע דקות לסיום התעופף פרידל והציל שער בטוח מרגלי קאלום דבנפורט, בהצלה שסידרה שלוש נקודות למרטין אוניל. בקיץ הימר המנג'ר על השוער בן ה-37 שהגיע לאחר שמונה שנים בבלקבורן, והאמריקאי מחזיר לו בעונה פנטסטית והמון שקט וניסיון בין הקורות. בשבוע שעבר עוד היססנו, אבל השבוע זו כבר עובדה – אסטון וילה כבר שלישית והיא כאן כדי להישאר. ואם אתם חשים געגועים עזים לכדורגל, ארסנל מגיעה לוילה פארק ביום שישי. מומלץ.

הגנה

מגן ימני: מייקון – אינטר

לז'וזה מוריניו תמיד היה קיק רציני עם שחקני כנף. שיטת המשחק שלו בנויה על מגנים וקשרים שתוקפים מהאגפים, כך שמייקון פשוט נולד בשביל לשחק תחת "המיוחד". המגן הברזילאי מנהל את המשחק של הנראזורי. הוא שורף שטחים באגף, תוקף בלי הפסקה ומעורב כמעט בכל התקפה של אינטר. מייקון כל כך טוב, שמוריניו ויתר על הקשר בצד ימין, הרכש ריקרדו קווארסמה, והוריד אותו לספסל. בשבת אינטר התקשתה מול סיינה, אבל מייקון היה שם כדי לכבוש פעמיים ולסדר למוריניו ניצחון שמיני ברציפות. מאזנו של המגן בן ה-27 עומד העונה כבר על חמישה שערים ושלושה בישולים, וגם – שיאן ההופעות בנבחרת המחזור עם הופעה רביעית.

בלם: ז'אן אלן בומסונג – ליון

ליון רשמה עוד משחק לא טוב, שוב התקשתה והמשיכה לזייף, אבל חזרה מאצטדיון מישל ד'אורנאנו בקון עם ניצחון ראשון לאחר ארבעה משחקים, 0:1. קרים בנזמה אומנם היה זה שהכריע את המשחק עם שער בדקה ה-43, אבל האיש של המשחק היה הבלם בן ה-29 שעצר את התקפות האורחים ועזר להוגו לוריס לשמור על רשת נקייה. רק בשבוע שעבר בומסונג היה מעורב בשערורייה כשבילה במועדון עם סידני גובו לפני שהאחרון, שוב, נעצר בגין נהיגה בשכרות. הבלם, אקס ניוקאסל ויובנטוס, שם את הביקורות והתקרית מאחוריו ורשם משחק מצוין. ליון, שלא במפתיע ולמרות התקופה הרעה והיכולת הלא משכנעת, היא אלופת הסתיו של צרפת.

בלם: ניקולה לגרוטלייה – יובנטוס

הקריירה של ניקולה לגרוטלייה מוכיחה שלפעמים צריך קצת מזל. לגרוטלייה, שהיה בלם אפור בקייבו, קיבל בגיל 27 חוזה בגברת הזקנה. אחרי עונה אחת מוצלחת, פאביו קאפלו ויתר על שירותיו ושלח אותו לעונות השאלה בבולוניה וסיינה. כשחזר לטורינו, הבינאקונרי הסתבכו בפרשת הקלצ'ופולי והורדו לליגה השנייה. לגרוטלייה נשאר בסריה B, רק כדי לאבד את מקומו בהרכב לז'ורז'ה אנדראדה בעונה שלאחר מכן. אלא שהפורטוגלי נפצע, והאיטלקי הוותיק שוב נקרא לדגל. היכולת הטובה שלו אשתקד סידרה לו חוזה לעוד שנתיים ומקום של קבע בהרכב. יובה ספגה רק 13 שערים העונה, ולגרוטלייה הפך להיות מעוז ההגנה לצד ג'ורג'יו קיילני. ביום ראשון הוא הוסיף גם שער בכורה העונה ב-1:3 על אטאלנטה ולאחרונה אף חזר לסגל הנבחרת בגיל 32. הגברת הזקנה ממשיכה לשמור על קשר עין עם אינטר בפסגה, הרבה בזכות ההגנה היציבה.

מגן שמאלי: פיליפה לואיס – דפורטיבו לה קורוניה

דקות ספורות לאחר ניצחונה של ברצלונה 0:2 ב"אל קלאסיקו", התייחס הנשיא ז'ואן לאפורטה ליריבות לאליפות והכליל גם את דפורטיבו לה קורוניה. הקבוצה של מיגל אנחל לוטינה, למרות הבעיות הכלכליות, הרכש הדליל והספסול של דודו אוואט, נראית פשוט נפלא העונה. הניצחון 1:4 על רקראטיבו העלה את דפור למקום השביעי. לאליפות זה בטח לא יספיק, אבל בריאזור ישמחו להשיג כרטיס לאירופה, ואולי אפילו להילחם על המקום הרביעי. גיבור הניצחון על רקראטיבו היה המגן השמאלי הברזילאי. פיליפה שמר על השקט ליד הרחבה של דני ארנזוביה, בישל שער לרודולפו בודיפו וכבש בעצמו את השער היפה במשחק בדקה ה-90. ונתון סטטיסטי לסיום, ההגנה של דפור ספגה העונה רק 18 שערים – מקום שלישי בלה ליגה. מישהו מתגעגע לדודו?

קישור

סטיד מלברנק – סנדרלנד

בסנדרלנד מחפשים כבר שלושה שבועות מחליף לרוי קין בעמדת המנג'ר. 35 מאמנים, ביניהם אברהם גרנט ולותר מתיאוס, שלחו קורות חיים, אבל בינתיים מי שעושה חיל בתפקיד הוא המאמן הזמני, ריקי סבראגיה הסקוטי. השחקנים מאוהבים, ג'יבריל סיסה קרא בפומבי להנהלה להעניק לו את המינוי הקבוע, והקבוצה נראית נפלא. החתולים השחורים כבשו רביעייה שנייה ברציפות ב-1:4 על האל סיטי, כשסטיד מלברנק, הצרפתי הבלתי נגמר, רקד במגרש. הוא כבש את הראשון ובישל את השלישי לקנוויין ג'ונס כדי להעלות בצורה משמעותית את המניות של סבראגיה. השער של מלברנק היה הראשון שלו העונה, אבל יש לו כבר תשעה בישולים. ביום שישי מלברנק וסבראגיה מחכים באיצטדיון האור לעוד אחד שמאוד רצה לאמן בקבוצה, סם אלרדייס עם בלקבורן.

אריאן רובן – ריאל מדריד

סיפור אהבה מהסרטים נרקם בסנטיאגו ברנבאו. מהצד האחד: המאמן החדש חואנדה ראמוס, שחגג ניצחון בכורה בליגה, 0:1 על ולנסיה. מהצד השני: אריאן רובן, בעבר קשר הולנדי אגואיסט ומושמץ, והיום הבן המועדף. עוד מוקדם לדבר על שינויים בריאל של ראמוס, אבל בקלות אפשר לשים לב להתעוררות המחודשת של רובן. המאמן נותן להולנדי לשחק בחופשיות במרכז המגרש, ורובן החזיר במשחק מעורר השראה מול ולנסיה. הוא היה בכל מקום במגרש, ניהל בצורה מושלמת את המשחק ובישל את השער של היגואין. היכולת של רובן, שלא הפסיק להטריד את הגנת העטלפים והיה קרוב בעצמו לכיבוש, היא רק חלק מהסיבות שבגללן ריאל תחזור מהפגרה מחוזקת ובהרגשה שהרוחות במועדון מנשבות בכיוון בנכון.

מישל בסטוס – ליל

האליפות בצרפת עדיין לא הוכרעה, אבל מועמד לתואר שחקן העונה כבר אפשר לסמן: בסטוס, הקשר הברזילאי בן ה-25 של ליל. הקבוצה של רודי גרסיה, שגברה 1:3 על לה האבר, השיגה ניצחון שני ברציפות ומשחק שישי ללא הפסד. בסטוס כבש את שערו התשיעי העונה והוסיף גם את הבישול השביעי. ליל עברה קיץ לא קל, כשאיבדה את המאמן קלוד פואל ואת הכוכב ג'ין מאקון לדאבליסטית ליון. בסטוס נכנס היטב לעמדת המנהיג, והקבוצה שלו כבר שישית בליגה, מרחק שש נקודות מליון. לא פלא שליון עצמה וכן מארסיי ופ.ס.ז' פנו לבסטוס, אבל הברזילאי העדיף לחתום על הארכת חוזה לארבע עונות בקבוצה שלו. אנחנו נמשיך לעקוב.

התקפה

טקיוקי מורימוטו – קטאניה

החלוץ היפני של קטאניה רשם השבוע את הישג השיא בחייו: צמד מרשים בניצחון 2:3 על רומא. מורימוטו רק בן 20, אבל הקריירה שלו כבר עמוסה. מי שמכונה "רונאלדו היפני" רשם הופעת בכורה בבוגרים של טוקיו ורדי לפני יום הולדתו ה-15. בינואר 2007 נמכר לקטאניה, כבש בבכורה שלו, אך נפצע ונעדר תקופה ארוכה. המשחק מול רומא היה בסך הכל השישי שלו העונה. להרכב הוא נכנס בשל היעדרו של מיקלה פאולוצ'י המצוין, והצמד שכבש השווה את מאזן הכיבושים שלו בקטאניה מאז הצטרף למועדון. הקבוצה הסיציליאנית ממשיכה להיות הפתעת העונה בסריה A, עם 25 נקודות במקום השמיני והמכובד, והפסד בודד במבצר הביתי צור הנקודות.

אלכסנדרה פאטו – מילאן

"כשקאקה ופאטו לא מציגים את הרמה הזו, אני כועס", אמר קרלו אנצ'לוטי לאחר ה-1:5 המרשים של מילאן על אודינזה. הרוסונרי ספגו הרבה ביקורת במדור הזה לאחרונה. קבוצת הכוכבים הזקנה שנבנתה שם בקיץ סובלת מאוד מהפציעות של ג'נארו גאטוסו ואלסנדרו נסטה, אבל כשהכישרון שיש לאנצ'לוטי מתחבר, מילאן נראית דורסנית. פאטו בן ה-19, שתפס העונה מקום של קבע בהרכב, נצץ יחד עם קאקה, כבש פעמיים ובישל, והרוסונרי נתנו תצוגת תכלית אל מול עיניו הבוחנות של מספר 32 החדש באדום-שחור, דיוויד בקהאם. רומא מחכה להם באולימפיקו למשחק הראשון אחרי הפגרה, ופאטו כבר מחמם את הקנה לקראת שיתוף הפעולה בין קאקה, רונאלדיניו ובקס.

בני מקארתי – בלקבורן

"סם אלרדייס שינה את העניינים. חזרנו לעשות דברים שאנחנו רגילים לעשות". הדובר, בני מקארתי, האיש והפה הגדול, שסידר למנג'ר החדש שלו 0:3 חלק על סטוק סיטי בבכורה באיווד פארק. מקארתי כבש עד המשחק שני שערי ליגה, ובשבת הכפיל את המאזן שלו עם צמד ומשחק מצוין. וכמובן שעבור מקארתי שום משחק טוב אינו מושלם ללא עקיצה חדה לעברו של המנג'ר המפוטר, פול אינס. בדרום אפריקה, מולדתו של החלוץ הסורר, נפתח לאחרונה ויכוח לגבי זהות השחקן שצריך לפתוח לצד מקארתי בבפאנה בפאנה. המאמן, ג'ואל סנטנה, מצדד בסיאבונגה נקוסי, שצפוי לחתום במכבי נתניה. יש הטוענים כי זה צריך להיות טרור פנטאני של מכבי חיפה. כך או כך, ליגת העל שלנו צריכה ומשוועת לשחקנים שרק מתקרבים לכישרון העצום של מקארתי.

כוכב אורח

אנדרה קאלדיירה – פאפוס

שלושה מועמדים הגיעו לקו הסיום למשבצת הכוכב האורח: הראשון היה אדנן צ'וסטוביץ', שכבש שלושער בניצחון מוסקרון 1:5 על קלאב ברוז' המתפוררת, וגם חתם השבוע בגנט. השני היה מילאן בארוש, שחווה תחייה מחודשת בגלאטסראיי והפציץ שלושער משלו ב-2:4 על בשיקטאש. אבל בצעד פרובינציאלי לא אופייני, המדור בחר בקאלדיירה הברזילאי, שסידר לניר קלינגר ניצחון בכורה בפאפוס הקפריסאית. הברזילאי, 28, שיחק בארבע קבוצות שונות בארץ: בית"ר ירושלים, מכבי פ"ת, מכבי הרצליה והפועל באר שבע. באף אחת מהעונות לא סיים עם למעלה משלושה שערים. אלא שקאלדיירה פורח בקפריסין וביום ראשון הוא כבש שלושער שהעניק לקלינגר ופאפוס ניצחון ראשון העונה, 2:5 על אלקי, שגם העלה את הקבוצה מעל הקו האדום. ואם קאלדיירה בפורמה בקפריסין, אולי הוא יכול להוות פתרון מצוין לכמה קבוצות ישראליות שמשוועות לקשר נוסף?

שווים אזכור

איקר קסיאס (ריאל מדריד) – חוזר להיות הגדול מכולם.

ג'ונתן בריסון (נאנסי) – הבריק עם שני בישולים בניצחון הגדול 0:3 על מארסיי.

ירוסלאב פלאסיל (אוסאסונה) – שער ושני בישולים ב-2:5 על חטאפה.

רומן בדנאר (ווסט ברומיץ') – כיכב וכבש שער ניצחון דרמטי לאחרונה בטבלה מול הסיטי.

מרואן שמאק (בורדו) – צמד שערים במהפך האדיר והניצחון 3:4 על מונאקו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully