וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבוקר שאחרי לה מאן

19.12.2008 / 15:45

פגרת היורוליג שלחה את אוהד גרינוולד להכין תמונת מצב, שני מחזורים לסיום שלב הבתים. המסקנה: מכבי ת"א עדיין לא נראית כמו קבוצה רצינית

בעוד שלושה שבועות תשוב היורוליג מפגרת חג המולד. גם הליגות המקומיות ברחבי היבשת יוצאות לפגרה, מי קצרה יותר ומי ארוכה, ובכל מקרה יאפשרו לקבוצות מעט זמן מנוחה לאחר קרוב לשלושה חודשי פעילות אינטנסיביים. שמונה מחזורי יורוליג מאחורינו, כאשר נותרו שניים לסיום שלב הבתים. עשר קבוצות כבר הבטיחו את מקומן בשלב הבא, כאשר בית א' של מכבי תל אביב, למעשה, הוכרע, וכל שנותר הוא מאבקי מיקום פנימיים.

מכבי, יחד עם אולימפיאקוס פיראוס, אוניקאחה מלאגה וציבונה זאגרב, הבטיחה את הכרטיס לשלב הבא. ברצלונה, פנאתינייקוס אתונה ומונטפסקי סיינה העפילו מבית ב', והותירו את המאבק על הכרטיס האחרון בין פרוקום סופוט, נאנסי וז'לגיריס קובנה החלשות.

בתים ג' ו-ד' צמודים מעט יותר: טאו ויטוריה ולוטומטיקה רומא ימשיכו בוודאות הלאה מבית ג' ונאבקות כעת על המקום הראשון, בעוד שפנרבחצ'ה-אולקר, חובנטוד בדאלונה ואלבה ברלין, מארחת הפיינל פור הקרוב, מתחרות על שני הכרטיסים הנותרים.

בית ד' הוא אולי המרתק מכולם: צסק"א מוסקבה, למרות הפסד ביתי לריאל מדריד, העפילה לשלב הבא, כאשר גם ריאל צפויה להצטרף אליה במחזור הבא. אפס פילזן, פרטיזן בלגרד, ארמאני מילאנו ופאניוניוס צמודות במאבק על מקומות 3-4. להלן תמונת מצב מפורטת מעט יותר.

בית א'

כאמור, הבית היחיד שנסגר כבר כעת. אם לא יחולו שינויים דרמטיים, אולימפיאקוס ומלאגה, שחולקות כעת את המקום הראשון עם מאזן 2:6, יסיימו בצמרת הבית. במקרה של שוויון נקודות, תחזיק אולימפיאקוס ביתרון, לאחר שניצחה את הספרדים ביוון ב-11 נקודות, והפסידה בחוץ ב-4 בלבד. לשתיהן צפוי משחק חוץ אחד ומשחק ביתי, כשההגרלה נוטה דווקא לטובת מלאגה: בעוד שאולימפיאקוס תצטרך להגיע במחזור הבא למשחק קשה בתל אביב, תמריא אוניקאחה למשחק קשה פחות בזאגרב. במחזור האחרון תארח מלאגה את מכבי, והיוונים יארחו את לה מאן. שני ניצחונות למלאגה, בהתחשב בסיכוי הסביר שאולימפיאקוס תפסיד בהיכל, יקנו לה את המקום הראשון. הפסד אחד, ואולימפיאקוס כנראה ראשונה.

בקונסטלציה מסוימת, גם מכבי עוד יכולה לסיים במקום הראשון, אולם מדובר בסיכוי קלוש. כדי לעשות כן היא תזדקק לניצחון על אולימפיאקוס במחזור הקרוב ב-20 נקודות ומעלה, ולניצחון נוסף במלאגה ב-8 ומעלה. במקביל, היא תצטרך להתפלל לנס במחזור האחרון – במילים אחרות, לניצחון של לה מאן באתונה. הפסד של מלאגה בשבוע הבא בזאגרב, לצד ניצחון ביתי של מכבי, יביא לשוויון משולש בין הקבוצות. אז תעבור ההכרעה למחזור האחרון – ניצחון של מכבי על מלאגה, בכל הפרש, והיא תסיים במקום השני. ניצחון למלאגה, בהנחה שתפסיד בזאגרב ב-9 נקודות ומטה, והאנדלוסים שניים.

התסריט הסביר ביותר הוא מאבק בין מכבי לציבונה על המקום השלישי. מכבי, שהפסידה בזאגרב ב-2 נקודות וניצחה בתל אביב ב-5, תסיים מעליה במקרה של שוויון נקודות. אלא שסדר המשחקים מעניק יתרון גדול לציבונה – הקרואטים יארחו את מלאגה ובמחזור האחרון יבקרו באבלינו, שאיבדה סיכוי להעפיל לשלב הבא. מכבי, לעומתה, תצטרך להזיע באולם ע"ש מרטין קארפנה בדרום ספרד.

הערכה: מלאגה ראשונה, אולימפיאקוס שנייה, מכבי שלישית, ציבונה רביעית.

בית ב'

אין ספק שמדובר בבית האיכותי ביותר בשלב המוקדם, שהפגיש כבר בשלב הזה קבוצות נהדרות כמו ברצלונה, פנאתינייקוס וסיינה. הקטאלונים של צ'אבי פסקוואל הצעיר חיסלו במחזור האחרון את סיינה 61:87, הודות לרבע ראשון פנומנאלי שהסתיים ב-3:25.

שם המשחק בברצלונה הוא איזון – 11 שחקנים משחקים בין 13 ל-26 דקות בממוצע, והעומס מתחלק בין הקו האחורי המצוין (חואן קרלוס נבארו, ג'יאנלוקה באזילה, יאקה לאקוביץ', לובוש בארטון) לקו הקדמי העמוק (דיוויד אנדרסן, ארסן אילייסובה, דניאל סנטיאגו, פראן ואסקז). ג'ורדי טריאס, רוג'ר גרימאו ואנדרה בארט משלימים מהספסל את אחד הסגלים המוכשרים שהעמידה הקבוצה בשנים האחרונות. בארסה מובילה את הבית עם מאזן 1:7. במחזורים הבאים תפגוש את פרוקום סופוט (חוץ) ואת ז'לגיריס קובנה (בית). שני ניצחונות, והיא מסיימת במקום הראשון, ללא קשר לתוצאות יריבותיה.

סיינה ופאו (מאזן 2:6) יאבקו על המקום השני. במחזור הבא ייפגשו השתיים לקרב ראש בראש, שיערך באיטליה. סיינה טרם הפסידה העונה בבית, והיא מנצחת שם ב-11.5 נקודות בממוצע. ניצחון נוסף לאיטלקים, שיצאו במחזור האחרון למשחק בצרפת מול נאנסי, והם כנראה מסיימים במקום השני. ניצחון ב-6 נקודות ומעלה (הפסידו ביוון ב-5), והמקום השני מובטח. מנגד, ניצחון חוץ לפנאתינייקוס יבטיח לירוקים של ז'ליקו אובראדוביץ' את המקום השני, אך בגלל הפסד כפול לברצלונה, המקום הראשון אינו נמצא בהישג יד.

פרוקום, נאנסי ואפילו ז'לגיריס, שרשמה אמש ניצחון בכורה העונה במפעל, ינסו לגנוב את הכרטיס האחרון לשלב הבא. הפולנים, לצערם, יפגשו בשני המחזורים הבאים את פנאתינייקוס וברצלונה; ז'לגיריס תארח במחזור הבא את נאנסי (תבקש למחוק את ההפסד בחמש הנקודות שנחלה בצרפת), ובמחזור האחרון תתארח בפלאו סנט ג'ורדי של בארסה; לנאנסי מצפה במחזור האחרון משחק ביתי מול סיינה. על פניו הכל עדיין פתוח, אך נראה שניצחון של נאנסי בקובנה יסדר לה את הכרטיס לשלב הבא, בהנחה שפרוקום תפסיד את שני משחקיה. אם השתיים יסיימו את השלב בשוויון נקודות, תעפיל פרוקום לשלב הבא (ניצחה ב-29 נקודות בפולין, הפסידה ב-8 בצרפת).

הערכה: ברצלונה ראשונה, סיינה שנייה, פנאתינייקוס שלישית, נאנסי רביעית.

בית ג'

טאו ורומא (מאזן 2:6) כבר הבטיחו את הכרטיס לטופ-16 מהבית הכי פחות סקסי בשלב המוקדם. הבאסקים, מובלים בידי הטריו הכולל את איגור ראקוצ'ביץ', מירזה טלטוביץ' וטיאגו ספליטר, מוליכים את היורוליג כמעט בכל קטגוריה התקפית: בנקודות (90 נקודות בממוצע), באחוזים מ-2 (59%) והם במקום השני באחוזי קליעה מחוץ לקשת (40%). בנוסף צוברת טאו יותר נקודות מדד מכל קבוצה אחרת במפעל (101 נק' מדד בממוצע). מיד לאחר הפגרה תצא טאו לרומא, לה נחלה הפסד ביתי נדיר בסיבוב הקודם (93:90). השתיים חולקות את המקום הראשון עם מאזן 2:6. ניצחון נוסף לרומא יבטיח לאיטלקים את המקום הראשון ויותיר לטאו את המקום השני, במידה והאחרונה לא תפסיד במחזור האחרון לחובנטוד בדאלונה, אותה תארח ב"פרננדו בואסה ארינה".

בכלל, רומא נחשבת לאחת הסנסציות הגדולות העונה במפעל. לפני כעשרה ימים חוותה זעזוע גדול כשנפרדה מיסמין רפשה, מאמנה בשנים האחרונות. את מקומו ממלא כעת שחקן העבר ננדו ג'נטילה, שינסה להוביל סגל די אפור למקום הראשון בבית, מה שיבטיח לרומא הגרלה קלה יותר באופן משמעותי בטופ-16. כל שהיא זקוקה לו, כאמור, הוא ניצחון במחזור הבא על טאו. הכל ברומא קם ונופל על כתפיהם של שניים – אנדרה האטסון, שהגיע בקיץ מאפס פילזן ומעמידים ממוצעים של 14.4 נקודות ו-5.8 ריבאונדים, ואף יותר ממנו על כתפיו של סאני בצ'ירוביץ', אולי בעונתו הטובה בקריירה. רק במחזור האחרון הפציץ הסלובני 23 נקודות וחילק חמישה אסיסטים בניצחון הדחוק על לובליאנה, וזכה בתואר שחקן המחזור במפעל. כרגע מעמיד בצ'ירוביץ' ממוצעים של 16.6 נק' באחוזים מצוינים מכל הטווחים (50% ל-2, 61.5% ל-3, 87.7% מהקו), 3.7 ריב' ו-4.4 אס'. במחזור האחרון תצא רומא לאיסטנבול, למשחק קשה מול פנרבחצ'ה-אולקר, ותקווה שעד אז תבטיח את ראשות הבית.

הטורקים, יחד עם חובנטוד בדאלונה ואלבה ברלין, נאבקים על שני הכרטיסים הנותרים. כעת חולקות פנרבחצ'ה-אולקר ובדאלונה את המקום השלישי עם מאזן 4:4, בעוד שאלבה נמצאת נקודה אחת מאחור (5:3). פנרולקר תצא במחזור הבא ללובליאנה, ובמחזור האחרון תארח את רומא, כאמור. שני ניצחונות יבטיחו לה את המקום בטופ-16. בדאלונה תארח בבית את אלבה, ניצחון במשחק והיא בשלב הבא. במחזור האחרון תתארח בויטוריה. הגרמנים יאבקו על חייהם במשחק הבא בספרד – ניצחון, בכל הפרש, יחד עם ניצחון ביתי במחזור האחרון מול לובליאנה, והם כנראה גורפים את הכרטיס לטופ-16. שוויון משולש עשוי להיווצר בין אלבה, חובנטוד ופנרבחצ'ה-אולקר, מה שיסבך עוד יותר את המצב, אך עוד חזון למועד. לובליאנה, שסוגרת את הטבלה עם מאזן 7:1, תיפרד מהמפעל בסוף הסיבוב.

הערכה: רומא ראשונה, טאו שנייה, פנבחצ'ה-אולקר שלישית, אלבה רביעית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

בית ד'

הבלתי-ייאמן קרה במחזור האחרון: צסק"א הפסידה בבית, לריאל מדריד, מה שהיה גם הפסדה השני ברציפות במפעל. למזלה, אלופת אירופה הפסידה ב-4 נקודות בלבד (82:78), בדיוק ההפרש בו ניצחה בסיבוב הקודם במדריד. צסק"א מובילה את הבית עם מאזן 2:6, וזקוקה לניצחון נוסף כדי להבטיח את המקום הראשון. המחזור הבא ייעד לה קרב קשה בטורקיה מול פילזן, אך גם אם תפסיד שם, תסיים ראשונה בתנאי שתנצח בבית במחזור האחרון את פרטיזן.

ריאל (3:5) תמשיך גם היא לטופ-16. נותרו לה משחק חוץ באיטליה מול מילאנו ומשחק בית מול פילזן. כדי לכבוש את המקום הראשון היא תזדקק לשני ניצחונות, לצד שני הפסדים של צסק"א. זה כנראה לא יקרה, אך המדרידאים יכולים להרשות לעצמם להפסיד במחזור הבא ועדיין לסיים במקום השני, אם ינצחו במחזור הסיום את פילזן, עליה כבר גברו בסיבוב הקודם (81:95).

הטורקים (4:4) תלויים גם הם בעצמם, אך כאמור, יפגשו לאחר הפגרה את שתי המובילות. פרטיזן, פאניוניוס ומילאנו, כולן עם מאזן 5:3, אורבות לה במקומות 4-6, ועשויות להותיר אותה מאחור. הסיכויים אינם גבוהים, אך פרטיזן, לדוגמא, תחזיק ביתרון על פניה במקרה של שוויון נקודות, לאחר שהפסידה בטורקיה בנקודה וניצחה בסרביה ב-6. במחזור הבא תארח פרטיזן את פאניוניוס, וניצחון ב-6 נקודות (הפסידו באתונה 72:67) יקרב אותה מאוד להעפלה. במחזור האחרון יארחו היוונים את מילאנו, שתארח במחזור הבא את ריאל. הכל עדיין פתוח בבית הצמוד, שעשוי להיות מוכרע רק דרך חישוב של טבלאות פנימיות.

הערכה: צסק"א ראשונה, ריאל שנייה, פילזן שלישית, פרטיזן רביעית.

  • עוד באותו נושא:
  • יורוליג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully