וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כל הנסים קורים להם?

16.12.2008 / 18:45

אחרי שנחשפה חקירת המשטרה בפרשת לוזון-נס טוברוק, זה הזמן לחטט בהיסטוריה של המועדון הקטן, ולגלות עם מי יש לנו עסק. את הלוזונים אתם הרי מכירים

הקרע הגדול של אריק איזיקוביץ', בעלי בית"ר נס טוברוק, עם מכבי נתניה החל בשנת 1995. לנתניה מונה מפרק שהעביר את זכויות הניהול לאיזיקוביץ' וזה, שפתח בית ספר לכדורגל מתחרה בעיר בשם טוברוק, ניהל את שני המועדונים במקביל. במכבי טענו אז כי איזיקוביץ' מפתח את טוברוק ולא תורם לצמיחתה של מכבי. בטוברוק טענו כי איזיקוביץ' פותח קבוצות גיל חדשות בטוברוק ולא עושה זאת במכבי נתניה. לאחר שלוש עונות בתפקיד, זכויות הניהול חזרו לאנשי מכבי נתניה ואז החל הקרע הגדול בין המועדונים שלא התאחה עד היום. לפני שנתיים ניסה דניאל יאמר להשכין שקט בגזרה ואף נפגש עם איזיקוביץ', אבל הקרע היה גדול מנשוא והצדדים לא הגיע להסכם.

מאז אותה פרשה, איזיקוביץ' לא הסכים להעביר שחקנים מטוברוק לנתניה בהסכמים מסודרים. בהסכם האחרון של הצדדים, במסגרתו עבר אלמוג כהן, החליטו הצדדים למנות בורר חיצוני שיקבע את מחירו – וזאת מחוץ למסדרונות ההתאחדות לכדורגל. הבורר, סוכן השחקנים דדה חדד, קבע את תג המחיר לאחר שהופעל עליו לחץ רב משני המועדונים – נתניה שילמה 140 אלף שקל. ללא התערבות ההתאחדות לכדורגל, הצליחו המועדונים ליצור תקדים: כרטיסו של שחקן כדורגל נרכש לאחר בוררות שנערכת מחוץ לכתלי בית הדין של ההתאחדות. הפרשה הסתיימה ומאוחר יותר, בתחילת העונה הנוכחית, נמנעה העברתו של שמעון אבוחצירא למכבי נתניה במה שכונה על ידם כ"מהלך של איזיקוביץ'".

בשנת 2001, התגלגלה פרשה נוספת הקשורה להסכמי איזיקוביץ' עם הקבוצות. הפועל תל אביב חתמה על הסכם עם טוברוק, לפיו יש לה זכות ראשונים על שחקנים שהם פליטי מחלקת הנוער. הקשר שי בירוק עבר למכבי חיפה למרות ההסכם בניסיון ליצור לכאורה הכנסה נוספת. בתל אביב כעסו ופעלו לביטול ההסכם, והשחקן נשאר בחיפה. "הוא העביר את בירוק מתחת לאף של הפועל למרות זכות הראשונים", מספר מקורב לסיפור. "זה גרם להסכם להתפוצץ".

בחיפה הסבירו בעונה שעברה כי הם לא מצליחים להשתחרר מההסכם החוזי עם איזיקוביץ'. בין הצדדים היה קיים הסכם לפיו חיפה תשלם לטוברוק בכל עונה סכום כסף (135 אלף דולר נכון לעונה שעברה) תמורת "זכות ראשונים" לבחור שלושה שחקני נוער. בחיפה החליטו לעשות הכל כדי להתנער מההסכם אך הם מחויבים חוזית לשנתיים וחצי הבאות.

נמכור לחיפה, ובמקביל לאירופה

הבעיות נמשכו בעונות שאחרי. אייל גולסה הוא הדוגמה הקלאסית לטיב ההסכם שנחתם בין איזיקוביץ' לחיפה. איזיקוביץ' ניסה לשלוח את גולסה למבחנים בפאריס סן ז'רמן, בחיפה כעסו ואיימו לבטל את ההסכם. לאחר שגולסה עבר ההסכם הוארך, אבל אז איזיקוביץ' נפגש בחשאי עם דייויד אבו וביקש ממנו לשדך את השחקן לאירופה. אבו ניסה לשדך אותו לפורסטסמות' ללא הצלחה, ובחיפה כעסו מאוד וטענו כי איזיקוביץ' חייב כסף למועדון משום שמסגרת ההסכם לא מומשה. "לא 'משכנו' שלושה שחקנים בכל עונה", מסביר גורם בחיפה. "הבהרנו לאיזיקוביץ' שהוא יצטרך להשיב לנו כספים על כל שחקן שלא לקחנו. בסוף התקופה נעשה חשבון ונראה אם חייבים לנו כספים".

כפי שנחשף בעבר בוואלה! ספורט, מדובר בהסכם עם סכומים אסטרונומיים. בשנת 2001 נחתם הסכם בין הצדדים לשלוש עונות, אך ההסכם הזה הסתיים. לאחר מכן חתמו הצדדים על הסכם מחודש לחמש עונות (בחיפה הסבירו אז: "לא הייתה לנו ברירה, איזיקוביץ' התנה את החתימה בעסקת ארבייטמן"), והעונה שעברה הייתה השלישית מבין חמש עונות של ההסכם החדש. מאז נחתם הסכם נוסף להארכת החוזה בין הצדדים.

עד היום, חיפה העבירה לטוברוק לא פחות מ-1.695 מיליון דולר עבור ארבעה שחקנים: שלומי ארבייטמן, שי מימון, מור דהן ושי בירוק. ארבייטמן ובירוק כלל לא היו כלולים בעסקה בין המועדונים ושחר נאלץ לשלם 600 אלף דולר נוספים עבור ארבייטמן. הסכום על שי בירוק: דמי השאלה של 375 אלף דולר לחמש שנים (שנתיים כשחקן נוער, שלוש שנים בשכר חייל). בסך הכל, חיפה העבירה לטוברוק תמורת ההסכם 450 אלף דולר לשלוש השנים הראשונות (150 אלף דולר לעונה), ועוד סכום של 270 אלף דולר (135 אלף דולר לעונה לפי ההסכם החדש) עבור השנתיים שעברו.

הפרשה הגדולה הבאה (יולי 2005) לא איחרה לבוא. מקבוצת הנערים של טוברוק שהוכתרה כאלופת מחוזה נשלל התואר, לאחר שטוברוק נחשדה בעבירות זיוף שחקן וניסיון שיבוש חקירה. ועדת המשמעת קבעה כי היא סיימה את העונה ללא נקודות. בפרשה נקשר שמו של בלם העבר ברוך חסן, מאמן הקבוצה דאז, כשתחתיו שיחק נער המבוגר בשנתיים מהגיל המותר. הנער שותף תוך שימוש בכרטיס שחקן אחר, בן דודו נושא את אותו שם המתאים לקבוצת הגיל הזאת. בכרטיס השחקן הודבקה תמונתו תחת מספר תעודת זהות של בן דודו. התרמית נחשפה במהלך משחק ליגה, לאחר בדיקות פוליגרף, בהן הסתבר כי הנער שותף בעשרה משחקים. חסן הואשם ב"התנהגות בלתי הולמת בנסיבות מחמירות ושיבוש עשיית משחק" והורחק לשנה וחצי מהמגרשים. הנער הורחק לחצי שנה. "זאת קומבינה מתואמת", כתב אז הדיין סלע וכינה את הפרשה "כשל מקצועי וערכי".

שנה אחר כך התברר כי טוברוק מעורבת בפרשה אחרת. "פרשת בומבה-בט", היא כונתה. שחקני קבוצת הילדים של טוברוק נשאו על גבי החולצות שלהם פרסומת של אתר הימורים. הורים לילדים ביקרו זאת, ובטוברוק טענו כי כל מועדון אחר היה פועל כך אם היה מגייס ספונסר בהיקף של עשרות אלפי שקלים לעונה.

מי לקח ממי?

ואז התפוצצה פרשה גדולה עוד יותר. איזיקוביץ' התלונן ביוני 2007 במשטרה על מעילת ענק במועדון שלו וסיפר לחוקרים כי מדובר במיליוני שקלים. החשד, לפי עדותו: רישום כוזב במסמכי תאגיד, זיוף בנסיבות מחמירות וסחיטה באיומים. איזיקוביץ' סיפר כי המעורב העיקרי בפרשה הוא היו"ר לשעבר ירון גולן, ומסר את שמות החשודים: רעייתו לשעבר של גולן ומקורבת נוספת לשניים, כולם תושבי נתניה. בתלונה נטען כי גולן, לשעבר יו"ר פעיל של טוברוק, לא בחל מלזייף חתימתו של מורשה החתימה אצל המתלוננת, זייף את חתימתו של מורשה החתימה אצל המתלוננת ולא נרתע אף מלזייף חתימתם של המוטבים על פי הצ'קים שנמשכו מחשבון המתלוננת, ולהסב הצ'קים לפקודתו לטובת חשבונו הפרטי. עוד נכתב כי רעייתו לשעבר ואותה "מקורבת" הסבו צ'קים שנמשכו מחשבונה של המתלוננת אצל חשבונותיהן שלהן, תוך זיוף, מרמה והצגת מצב תרמיתי. שיטות המעילה, ארבע במספר, פורטו בתלונה בכל אחת מהשיטות ופורסמו בהרחבה מספרי הצ'קים, תאריכם, סכומם, וכן שמותיהם של המפקידים והמושכים. עוד נטען, כי גולן מנסה לסחוט באיומים את איזיקוביץ' ומנצל את קשריו הקודמים עם אנשי המתלוננת, ספקיה ולקוחותיה על מנת לתאם גרסאות. בטוברוק ציינו אז כי הם עדיין שוקדים על בדיקת היקף המעילה וכי הם ימשיכו לשתף פעולה עם החוקרים במטרה לגלות את האמת.

גולן, שמאוחר יותר הגיש תלונה בטענה שאיזיקוביץ' חייב לו כספים משום ששימש כשותף בכרטיסי שחקן מסר אז בתגובה: "12 שנה הייתי בטוברוק ועבדתי בחינם. אני יכול רק לומר עכשיו, שיש לי מסמך מ-2002 שמעיד כי מגיעים לי 50 אחוז מהרווחים על שחקנים שיצאו מטוברוק. ביום שבו ביקשתי את הכסף איזיקוביץ' התחמק. יש אנשים בטוברוק שקיבלו כספים בצורה שרק ירון גולן יודע עליה. עורכי הדין שלי מטפלים בהכל". עד היום, התלונות והדיונים בבתי המשפט עדיין לא קיבלו הכרעה.

הפרשה האחרונה, פרשת לוזון-טוברוק, אם כן - היא עוד פרשה בצלו של אחד המועדונים המזוהים יותר מכל עם גידול כישרונות. כמה מכם הופתע לקרוא שמי שקשור בחשדות המשטרה הם מצד אחד הלוזונים, ומצד שני מועדון כמו טוברוק.

גולן: "כל טענותיו של איזיקוביץ' הן שקר וכזב"

את תגובתו של איזיקוביץ' לא ניתן להשיג לפי שעה.

ירון גולן אמר על החשדות נגדו: "התקיים דיון ראשוני בבית המשפט, לפיו התברר כי כל מה שאיזיקוביץ' אמר וכתב זה שקר וכזב. כל החשדות הן חשדות סרק שאמיתותן תוכח בבית המשפט. הסכסוך החל על רקע ערכי מאחר והיה לנו הסכם ל-50 אחוז מהרווחים לפני שהתפצלנו, ביקשתי את הכסף שהגיע לי והוא טען בתגובה שאני חייב לו כסף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully