וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיוויד בלאט נהנה מהשקט

16.12.2008 / 14:29

דיוויד בלאט, מאמן דינמו מוסקבה, מתכונן למשחק מכריע ביורוקאפ: "כאן לא רק שאין לאנשים דעות, הם גם לא יודעים שיש משחק"

הקרב הגדול בין דינמו מוסקבה לאוניקס קאזאן (18:30), שעשוי להכריע את זהות מנצחת בית ב' של היורוקאפ, יעמוד במוקד מחזור המשחקים הקרוב. בשבוע שעבר הפסידה קבוצתם של דיוויד בלאט ודן שמיר 80:71 לקאזאן בחוץ, והערב היא זקוקה לניצחון, רצוי בהפרש דו-ספרתי, כדי להעפיל למקום הראשון בבית ולצאת לפגרת חג המולד בראש שקט.

"בצורה די מוזרה, אנחנו משחקים שבוע אחר שבוע נגד אותה קבוצה", אמר בלאט לוואלה! ספורט. "זה בגלל השיטה של היורוקאפ והרצון שלא תהיה קבוצה מבית אחד שתצטרך לשחק שלושה משחקי חוץ ברציפות, אז זה הפיתרון שהם מצאו. במקרה שלנו זה יוצא די טוב. היה לנו משחק לא טוב מול קאזאן בשבוע שעבר, אבל אחר כך הגבנו יפה וניצחנו בליגה את טריומף (דינמו האזורית), ככה שאנחנו מגיעים למשחק במצב רוח טוב".

"בבית שלנו אנחנו בטח נרצה לנצח, וביותר מ-9 נקודות", הוסיף בלאט. "אנחנו נעלה בכל מקרה מהבית הזה, אבל רוצים את המקום הראשון. מעבר לכך, אנחנו רוצים לסיים את שנת 2008 עם הצלחות בכל המטרות שהצבנו לעצמנו. רצינו להיות בין שתי המובילות בליגה הרוסית ואת זה עשינו. בסיום הליגה, שתי הראשונות יקבלו כרטיס ליורוליג, כך שנרצה לכל הפחות לשמור על המקום הזה בליגה. רצינו להעפיל לחצי גמר הגביע ואת זה עשינו. עכשיו אנחנו רוצים להבטיח את ההעפלה שלנו לשלב הבא ביורוקאפ, בתקווה מהמקום הראשון, כדי שנקבל הגרלה קלה יותר בהמשך. זה משחק חשוב מאוד עבורנו. המטרות ברורות, ואנחנו באים עם מוטיבציה גבוהה".

- המשחק מקבל חשיפה ברוסיה?

"לא ממש. אין מה להשוות למשחק חשוב של מכבי תל אביב. בישראל כולם מדברים על זה כל השבוע, בכל מקום ובכל הזדמנות. אם תלך ברחוב בתל אביב ותשאל אנשים, אז לפחות כל אדם שני יידע על מה אתה מדבר, ועוד תהיה להם דעה על הקבוצה. כאן לא רק שאין לאנשים דעות, הם גם לא יודעים שיש משחק. אבל אני לא אחראי על הקהל והתקשורת. בסך הכל אני, דן והשחקנים מנסים להציג את הכדורסל הכי אטרקטיבי שאפשר. יש כאן מערכת שיווק שמנסה להביא אוהדים ויש אולם מאוד יפה, חדש כמעט לגמרי. אני בא למשחק ומקווה לטוב, מקווה שיבואו הרבה אוהדים וידחפו אותנו, אבל האמת היא שאני לא בונה על זה יותר מדי".

"אני רואה באריאל מקדונלד כמעין סם קאסל"

- בסך הכל נראה שרוב שחקני הרכש החדשים עומדים בציפיות, אבל דווקא אריאל מקדונלד כמעט ולא רואה פרקט.

"כן, אנחנו בסדר גמור ואני די מרוצה, למרות שהכל עוד טעון שיפור. לגבי אריאל, אני מאוד נהנה מכך שהוא כאן. אני באמת לא מוצא בשבילו הרבה זמן משחק, בגלל החוקים בליגה הרוסית והעובדה שקשה מאוד לשחק עם הרכב מסוים בליגה והרכב אחר באירופה, אז בינתיים הוא לא ממש ברוטציה. אבל אריאל ידע מה המצב לפני שהגיע לכאן. הוא ידע שיש כאן שחקנים כמו הוליס פרייס וג'אנרו פארגו ושהוא ישחק פחות. אני רואה בו מעין סם קאסל. אולי הוא ייכנס בעתיד הקרוב לתחום האימון".

לאחר המשחק הערב, כאמור, תצא דינמו לפגרה, אולם היא צפויה להיות קצרה במיוחד. "נשחרר את השחקנים לארבעה-חמישה ימי חופש, אבל אחר כך אנחנו עורכים טורניר מיוחד עם קבוצות ממזרח-אירופה", מספר בלאט. "זה טורניר שיהווה סוג של הכנה לקראת הליגה החדשה שתצא כנראה לדרך בעונה הבאה, ותכלול את הקבוצות הטובות ביותר מהאזור שלנו. המשתתפות יגיעו מרוסיה, ליטא, לטביה, אוקראינה ופולין, והליגה תתקיים במתכונת דומה לליגה הבלטית או האדריאטית. המטרה היא להביא כמה שיותר קבוצות איכותיות עם כסף. הרעיון הוא לא לוותר על היורוליג או היורוקאפ, אלא זו תהיה מסגרת נוספת, שלישית, לצד המפעל האירופאי שנשתתף בו והליגה הרוסית. בטורניר הקרוב ניקח חלק לצד צסק"א, חימקי, א.ס.ק. ריגה, אזובמאש מאריופול, בי.סי. קייב ופרוקום סופוט. בסך הכל אני חושב שמדובר ברעיון נהדר ומיוחד, ואני מאוד מצפה למשחקים האלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully