וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית"ר הכינה תכנית ליום שאחרי ארקדי

דור בלך

14.12.2008 / 16:01

הזרים (למעט אלברז) יוחלפו, שחקני הספסל (בעיקר ורד) יקודמו, המושאלים יחזרו והתקציב יהיה רווחי. איציק קורנפיין לא מחכה לבשורות הרעות

בבית"ר ירושלים הבינו כבר כי בין אם ארקדי גאידמק ישאר ובין אם ילך, הכיס של המועדון הולך וקטן, והחלו בתוכניות יעול לקראת העונה הבאה.

יו"ר הקבוצה, איציק קורנפיין, יחד עם סקאוט המועדון ומנהל האקדמיה שלו, איתן מזרחי, כבר סימנו מטרות והיעדים ברורים – יותר שחקני בית, יותר נשמה והרבה פחות כסף. "המטרה היא להתנהל כמו המועדונים האירופאים", מסבירים במועדון: "שזה אומר גם להיות ברווח. אולי לא נחזיר לארקדי כל מה שהוא השקיע, אבל נהיה בטוחים שגם אם יעזוב, המועדון ימשיך להצליח ולהיות בטופ עוד הרבה שנים".

קורנפיין ומזרחי, שני שחקני עבר המזוהים עם המועדון, מבינים כי חייבים להחזיר את הקבוצה לשפיות, ובתור שניים שהיו גם בצד השני, הם מבינים כי הכל מתחיל במגרש. למעט כריסטיאן אלוורז, שעונה על ההגדרה של "שחקן נשמה", כל הזרים צפויים לעזוב בסיום העונה, כשחלקם, דוגמאת בואטנג, יפרדו מהמדים הצהובים כבר בחודש הבא. כוכבים גדולים כאבראו, ז'רום לרוואה ודוד אגנסו כבר לי יגיעו לבית וגן, וההתמקדות היא בשחקנים זולים יותר ורעבים יותר, כמו סמואל יבואה.

אתמול, לאחר המשחק נגד הכח, מיהר איתן מזרחי לביתו על מנת לראות את המשחק בין ברצלונה לריאל מדריד. "תראו את דני אלבס", אמר לחבריו לאחר עוד פריצה של הברזילאי באגף. "זה שחקן שהגיע לסביליה בגרושים, אחרי שהם מצאו אותו בפרברי ברזיל, ונמכר ב-32 מיליון יורו. ככה גם בית"ר צריכה להתנהל".

מזרחי אכן ימריא בעוד כשבועיים לדרום אמריקה על מנת למצוא שחקנים כאלה, כשהסכום המוקצב לכל שחקן הוא בין 200 ל-400 אלף דולר. לא כסף קטן, אבל יחסית לעידן גאידמק מדובר בקיצוץ משמעותי. עם זאת, מזרחי לא מתכוון להתפשר על איכויות השחקנים, ויעדיף לחזור ללא אף זר מאשר עם זרים שלא יתרמו למועדון.

גם בסגל המקומי צפויים זעזועים, כשקורנפיין ומזרחי מחפשים שחקנים בצלמם ובדמותם. כאלה שילחמו עבור הסמל ולא יסתכלו על הקבוצה כמקום עבודה. קורנפיין עוד זוכר את ימיו כשחקן פעיל, וזוכר חסד נעורים לאלה שישבו עמו בחדר ההלבשה, כמו עמית בן שושן ואבירם ברוכיאן. עוד בתקופת הפרות השמנות, השכיל קורנפיין להשאיל ולא למכור את השחקנים הצעירים של בית"ר, כשכולם יחזרו בתחילת העונה הבאה למועדון, וינסו להוכיח את עצמם באימוני טרום העונה. חלק מהם, כמו אבי ריקן וחן עזריאל, אף מוזכרים כמי שיהיו חלק מהשלד המרכזי של הקבוצה.

גם החלוץ המוכשר עידן ורד הוא אחד מהשמות החמים ביותר כיום במועדון, כשהסתלקותה של בית"ר ממירוץ האליפות נותן את האות להתחיל ולהריץ את ורד, על מנת שבעונה הבאה יהפוך לשחקן הרכב לגיטמי. ורד כבר נכלל ב-18 של עטר במשחקים האחרונים ואף זכה לדקות פה ושם. הפסד בחיפה, שיסמן באופן סופי את סיום חלום האליפות, ישדרג את מעמדו של ורד עוד יותר.

"לא יהיו יותר כוכבים ישראלים בסכומים דמיוניים", מסביר גורם במועדון, כשהכוונה היא לזנדברג, עידן טל שמעון גרשון ודומיהם. גם החזרת ישראלים מחו"ל, כפי שנעשה עם גל אלברמן ועידן טל, לא עומדת על הפרק. המטרה של בית"ר לשנים הקרובות היא לבנות קבוצה לטווח ארוך, ולא קבוצת אינסטנט כפי שנעשה בתקופתו של ארקדי. "אם יבואו כוכבים ישראלים, זה יהיה מאוד נקודתי, כפי שנעשה בזמנו עם אבי נמני או עם איציק זוהר".

"קורנפיין לא דופק חשבון"

קורנפיין, בניגוד ליושבי ראש אחרים בישראל, עדיין זוכר את ריח הדשא ואת תחושת הכדור, ולכן לוקח חלק מאוד פעיל בניהול היומיומי של הקבוצה. הוא משתדל להגיע לפחות לארבעה אימונים בשבוע, לוקח שחקנים לשיחות אישיות ושומר תמיד אצבע על הדופק.

"איציק אמיתי, הוא לא דופק חשבון לאף אחד", מסבירים במועדון. "אם הוא יראה שחקנים שלא משקיעים ולא נותנים מעצמם למען הקבוצה, הוא יגיד להם בצורה יפה שעדיף להיפרד כידידים".המטרה של קורנפיין, גם אם ארקדי ימשיך להשקיע, היא להוריד את כמות הראוותנות במועדון, ולהתרכז בהצלחה בלבד.

כחלק מההחלטה הזו, החלו בבית"ר לקצץ במותרות. מאמן הכושר של מחלקת הנוער, משה חיון, שהרוויח סכום בן חמש ספרות, נחתך לאחרונה לאחר שהובן כי ההוצאה מיותרת. קורנפיין מחפש גם מפרסמים חדשים לשילוט בטדי על מנת להעלות את טור ההכנסות במאזן. "החלטנו שהגיע הזמן לעצור את החגיגה על הקופה של בית"ר", סיפר קורנפיין ביום חמישי, לאחר שבית"ר סרבה לשלם פיצוי על סך 150 אלף ש"ח על שבירת כיסאות, והעדיפה ללכת לבית הדין, ולמעשה סיכם את משב הרוח החדש בבית וגן.

"אנחנו תמיד שואפים להתייעל, אבל אני לא רוצה לדבר עכשיו לא על אסטרטגיה ולא על תוכניות ארוכות טווח", אמר קורנפיין עצמו בתגובה לכתבה. "יש לנו עדיין דברים לעשות במישור המיידי. איתן נוסע לדרום אמריקה כראייה לטווח הארוך, והוא עשה זאת גם בשנה שעברה. הוא מנהל האקדמיה שלנו והוא מחפש שם שחקנים צעירים ומוכשרים לקבוצות הנוער. אנחנו מביאים שחקנים צעירים מכל רחבי הארץ ויהודים מחו"ל מתוך ראייה לטווח הארוך. מבחינת סגל הבוגרים יש עוד זמן ואני לא רוצה לדבר על העונה הבאה עדיין".

דרק בואטנג וכריסטיאן אלברז יחמיצו את משחקה של בית"ר ביום שני הבא עקב צבירת צהובים. אלוורז ינצל את ההרחקה ויחל במנוחה מוקדמת על מנת לזרז את השיפור בפציעתו הטורדנית במפשעה. טוטו תמוז יעבור היום צילום שיקבע את חומרת פציעתו בברך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully