וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוטמן: "זה עבר את הגבול"

קרן שמש ויצחק סולומון

13.12.2008 / 19:05

אלי גוטמן השתולל מזעם על הפנדל שנשרק לחובת הפועל ת"א בתיקו מול קרית שמונה. יו"ר איגוד השופטים. "דברי הבל שאינם ראויים לתגובה"

ברני ארדוב

צילום ועריכת וידאו: נועם אשל

הפועל תל אביב ועירוני קרית שמונה נפרדו הערב (שבת) בתיקו 1:1, שהרגיש כמו הפסד עבור האדומים וכמו ניצחון עבור הצפוניים. סמואל יבואה העלה את הפועל תל אביב ליתרון בדקה ה-73, אבל בדקה ה-89 שרק מאיר לוי פנדל לזכותה של עירוני קרית שמונה לאחר שהקוון סימן לו על תפיסה בחולצה בתוך הרחבה, וסאלח חסארמה ניצל זאת כדי להשוות ולחלק את הנקודות.

אלי גוטמן זעם בסיום על ההחלטה והוציא את כעסו על הקוון: "לי זה נמאס. איך יכול קוון לקבל החלטה כזאת ולקבוע את גורל המשחק. זו בושה וחרפה. גם לנו אנשי המקצוע מותר להביע את דעתו. החלטות של קוונים עלו לנו העונה בשש נקודות מינימום - הפנדל שלא נשרק לנו בסכנין, השער מנבדל של שני מטר בקרית אליעזר, הגיע הזמן לעשות לזה סוף. נכון שהיה משחק קשה, וכל הכבוד לקרית שמונה שנלחמו. לא היינו במיטבנו אבל הולכנו 0:1, אז על מה הקוון מקבל החלטה שקבעה משחק? זאת החלטה שמפרקת. קוונים צריכים לעשות את העבודה שלהם".

לאחר המשחק פרסם יושב ראש הפועל תל אביב, אמיר ליובין, הודעה בה נכתב: "יו"ר איגוד השופטים, חייב להתחיל לקחת אחריות ולהתפטר מתפקידו. יש גבול והוא נחצה. שבוע אחר שבוע נענשת הקבוצה ומפסידה נקודות בעקבות טעויות אומללות של שופטים. אפשר גם לתת לאדון הנכבד לקבוע מי הקבוצה המנצחת לפני המשחק, ובכך למנוע עוגמת נפש מאלפי אוהדים. המשחק לא שווה ילד בוכה על פנדל שלא היה. עונש של השעייה לא יספיק - קח אחריות ותתפטר".

יריב טפר, מנכ"ל איגוד השופטים הגיב על הטענות ואמר: "דברי ההבל האלה לא ראויים לתגובה, אני לא זוכר שהוא בא בטענות לחלוצים שהחטיאו מול השער או למגינים שלא עשו את העבודה שלהם. שישמור את ההערות שלו לעצמו אם הוא לא רוצה לעמוד לדין בפני ההתאחדות".

יושב ראש איגוד השופטים, בן ציון סלמן, הוסיף: "מדובר בדברי הבל שאינם ראויים לתגובה של ממש. מעניין אם ליובין יתפטר אחרי טעויות של שחקני ההגנה שלו או החמצות של חלוציו. לעצם העניין, נמשיך לעבוד באיגוד השופטים ולהשקיע בשופטים אם באימוני כושר, באימונים, הרצאות והשתלמויות מדי שבוע בשבוע על מנת להתקדם ולהשתפר. הרי אין בר דעת אחד שמעלה על דעתו ששופטים באים למשחקים כדי לטעות".

מאיר לוי הסתגר בחדר ההלבשה דקות ארוכות אחרי סיום המשחק, ויצא לבסוף בליווי שוטרים שהגנו עליו מהאוהדים שחיכו לו בחוץ וקיללו אותו. לוי התייחס לשריקה השנויה במחלוקת לפנדל ואמר: "אני לא יכולתי לראות מה היה שם, עמדתי עם הגב, עוזר השופט קרא לי ובהחלטה אמיצה אמר שהיה פנדל, הוא היה בטוח בעצמו ולכן הייתי חייב לקבל את ההחלטה. אני מקווה מאוד שהוא צדק".

לגבי ההרחקה של טופוזאקוב אמר לוי: "גם שם עוזר השופט טען שטופוזאקוב קילל אותו בעברית וקרא לו זבל, ולכן הוצא הכרטיס האדום". בירידה מהמגרש נזרקו על לוי חפצים מכיוון אוהדי הפועל תל אביב, אך השופט ועוזריו לא ראו את האירוע ולא יציינו אותו בדו"ח השיפוט.

גוטמן כמעט התקוטט עם אוהד

עימות מילולי חריף פרץ בין מאמן הפועל תל אביב, אלי גוטמן, לבין אוהד הקבוצה בסיום המשחק בין הפועל תל אביב לבין עירוני קריית שמונה.

כחצי שעה לאחר סיום המשחק יצאו אלי גוטמן ועוזר מאמן הקבוצה, יוסי אבוקסיס, לכיוון רכבם. השניים התעכבו לאחר ששוחחו עם שופט המשחק מאיר לוי על החלטה לשרוק פנדל שנוי במחלוקת. גוטמן, שיצא זועם מהמגרש לאחר שטען בפני התקשורת כי הפועל תל אביב סובלת מהחלטות מוטעות של השופטים לאורך כל העונה, פגש באוהד שביקר בתקיפות את תפקודו של המאמן, "אתה מאמן של פוליטיקות, אתה הורס את הקבוצה." אמר האוהד לגוטמן. המאמן, שלא אהב את הדרך בה פנה אליו האוהד, ביקש ממנו להפסיק. כשזה המשיך, פרץ בין השניים עימות מילולי חריף שכמעט גלש לעימות פיזי אותו מנעו אבוקסיס ואוהד אחר שנכח במקום. שוטרים שהיו באזור הפרידו בין הצדדים.

בוזורגי: "מסתפק בתיקו"

שביעות רצון רבה הייתה הערב בחדר ההלבשה של קריית שמונה, לאחר המשחק. יושב ראש הקבוצה, איזי שרצקי, נכנס בסיום לחדר ההלבשה ובירך את השחקנים. המאמן החדש, אלי כהן, שנכח במשחק, לא ירד לחדרי ההלבשה.

כובש שער השוויון של קריית שמונה, הבלם סאלח חסארמה, עלה לשחק רק ברגע האחרון, לאחר שבמהלך השבת סבל משפעת שריתקה אותו למיטתו. "אין לי תלונות ואני מקבל את ההחלטה של איזי. זה היה צפוי מראש", אומר עוזר המאמן, יצחק בוזורגי, שיחזור לעמדה שלו. "איזי אמר לי שאני מאמן זמני עד שיבוא מאמן חדש. אני שמח שזה הסתיים ויש מאמן קבוע. אני מודה לצוות שעבד איתי, אני שמח על ההזדמנות להיות שני משחקים מאמן ראשי בליגת העל, זה ייתן לי המון כוח להמשך". על המשחק עצמו אמר בוזורגי: "נכנסנו טוב למשחק, החמצנו, בחצי השני הם פתחו בלחץ, רצו להכריע את המשחק וגם עלו ליתרון, אנחנו חזרנו ויכולנו לנצח. לאור ההתפתחויות בסיום, אני מסתפק בתיקו".

הקפטן יניב לביא הוסיף: "בחצי הראשון עמדנו טוב במגרש והגענו לשני מצבים טובים. הם פתחו טוב את החצי השני, היו יותר טובים עד הגול שכבשו, אחרי הגול המשחק התאזן, בדקה ה-90 הייתה לנו הזדמנות לנצח את המשחק, אבל יובל החמיץ. בסך הכול זו תוצאה טובה עבורנו ואנחנו מרוצים".

"בסך הכל שיחקנו טוב", סיכם הקשר גיא צרפתי, "לבוא לבלומפילד מול הפועל תל אביב במומנטום, עם הקהל הביתי שלהם ולעשות תיקו זו תוצאה טובה. במחצית הראשונה היו לנו הזדמנויות להבקיע וגם בדקה האחרונה. אנחנו צריכים להיות יותר בוגרים ולנצל הזדמנויות, כי אין לנו את הפריבילגיה להגיע למצבים ולהחמיץ".

על הכרטיס הצהוב שספג בגלל התחזות אומר צרפתי: "פאול היה, אבל השופט אמר שהגלגול היה מוגזם. אני חושב שמאיר לוי שופט מצוין, ולא היה צריך להוציא לי צהוב, אבל אני מכבד את הפסיקה שלו".

ביום שני יתקיים אימון הבכורה של אלי כהן בקריית שמונה. השחקנים עזבו הערב את בלומפילד מבלי שהם יודעים באיזו שעה יתקיים האימון. רק מחר יוחלט והשחקנים יקבלו הודעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully