וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא טרנדי, וגם לא מנהיג. ברק

דור בלך

10.12.2008 / 13:16

החזרה של ברק יצחקי מבלגיה הזכירה להרבה אנשים את השיבה של אלי אוחנה לבית"ר, אבל מי זוכר. בינתיים חלוץ בית"ר לא נראה כמו היהלום שעזב לבלגיה. לא ביכולת, לא בגישה ומי שהיה אמור לרענן אחרי 2 אליפויות, נראה לפעמים שבע מכולם

לאחר מספר שבועות בגנק, הגיע ברק יצחקי בפעם הראשונה כלגיונר למשחק הידידות של הנבחרת מול צ'ילה בשנה שעברה. החלוץ הצעיר פתח בהרכב, זכה לתשואות מהקהל ונעצר על ידי ההמונים שביקשו להצטלם אתו ביציאה מהמשחק. הילד מאשקלון, שרק מספר שנים קודם לכן דשדש בליגות הנמוכות, הפך לקונצנזוס. מי לא אהב אותו? מי לא התחבר לקסם העממי שלו, לילד שהגיע משום מקום לעמדת השחקן שמזכיר להרבה מאוד אנשים את אלי אוחנה? לא רק אוהדי בית"ר חיבבו ונסחפו אחרי הסגנון הייחודי שלו.

לא מעט בזכות הגישה הזאת, בית"ר שפכה חלק גדול מתקציב השחקנים שלה כדי להחזיר הביתה את יצחקי, כשהחזרה לאלמוניות בבלגיה מהאוהדים בישראלים שביקשו להצטלם עמו תרמה לא מעט לכך. יצחקי היה שחקן הרכש המשמעותי שהקבוצה הביאה, זה שאמור לרענן, לשכלל, להוביל, כשהקישור בין החזרה שלו לארץ לזו של אוחנה היה מאוד ברור. בית"ר שמה לא מעט קלפים אצל יצחקי, ואחרי המפלה מול קרקוב והשובע של שתי אליפויות ברציפות, קיוו שיצחקי ישמש ככוח נגדי למפלה המתקרבת. אלא שבינתיים יצחקי נגרר אחרי היכולת של בית"ר ולא להיפך.

אריק גיריטס, ראש הדירקטוריון של גנק, היה באצטדיון רמת גן כשיצחקי שיחק מול צ'ילה וחתם לאוהדים, ומוצא קשר לבינוניות של החלוץ היום. "ברק תמיד רצה להיות כוכב גדול, ובבלגיה אף אחד לא זיהה אותו ברחוב, וגם אלה שכבר זיהו לא טרחו לעצור ולדבר איתו", אומר גיריטס. "האנשים בבלגיה פחות פנאטים בנוגע לכדורגל, זה לא כמו בישראל. היה לו חשוב יותר להיות כוכב גדול מאשר להיות שחקן גדול, וחבל כי הוא מאוד-מאוד מוכשר. לחזור מבלגיה לישראל זו טעות, פה הרבה יותר קל להתפתח ולצאת לליגות הגדולות באירופה. הוא פספס הזדמנות של פעם בחיים. אליניב ברדה לעומתו נשאר ולדעתי כבר בחודשים הקרובים הוא יצא לאנגליה, לצרפת או לליגה גדולה אחרת".

הראש בעננים, הרגליים תקועות באדמה

שלא תחשבו לרגע שיצחקי הוא הבעיה העיקרית של בית"ר, אבל בקבוצה מספרים על שינויים בנער המקסים שעזב אותם. יותר מדי גינונים, יותר מדי מניירות. "הוא חזר קצת עם האף למעלה, זה לא אותו בן אדם", אומרים בקבוצה. יצחקי, שעזב את ישראל כאחת הדמויות הכי לא קונטרוברסליות בעולם הספורט, חזר עם תסרוקת חדשה והרגלים של כוכב פופ. לאחרונה דווח כי ייבא באופן אישי לארץ קרייזלר קרוס-פייר בעלות של כ-300 אלף ש"ח, ותמונות שלו רוכש מלתחה שלמה עיטרו אתרי אינטרנט, אבל אלה רק דברים קטנים שמעידים על שינוי גדול. אנשים שמכירים אותו מספרים על מעט התנשאות שחדרה אליו ועל האופן שבו מעמד הסופרסטאר השפיע עליו בסופו של דבר.

ליצחקי, ראוי כבר לציין, יש שישה שערים ושני בישולים בעשרה משחקים העונה בליגת העל, אבל ההשפעה שלו על המשחק של בית"ר ועל הרוח שלה להתמודד עם הקשיים היא לא מספיקה. למרות מצבה הקשה של בית"ר, יצחקי ממשיך לשחק בראוותנות מוגזמת, ובמקום לחפש את המהלכים הקלים והשערים הבטוחים. הוא מנסה למסור עם העקב, להעביר כדורים בין הרגליים ולהכניס כדורים מסובכים בין מספר שחקנים. יצחקי אולי לא מבין שהוא צריך לבנות את עצמו מחדש, ומשחק כאילו הוא אותו שחקן בלתי ניתן לעצירה שהיה לפני שעזב את ישראל.

כשהמהלכים המסובכים לא מצליחים, אומרים בבית"ר, נפגע הביטחון של יצחקי, יחד עם יתר חבריו להתקפה, וגם במצבים הקלים הכל הופך קשה. "אם מחפשים שחקן תמיד ימצאו מה לא בסדר בו", סובר מאמן מכבי פ"ת גיא עזורי, שעבד מקרוב עם יצחקי בתקופתו בבית"ר. "בית"ר בתקופה לא טובה ולכן גם יצחקי בתקופה פחות טובה. אני בטוח שכשבית"ר תחזור ליכולת טובה גם הנתונים האישיים של ברק יעלו. הוא ילד טוב, וגם אם הוא פיתח גינונים אני לא חושב שזה מפריע לו. גם לפני שהוא יצא לבלגיה הוא היה נותן עקבים וכאלה, אלא שפחות שמו לב לזה כי בית"ר הייתה בכושר טוב והכל הלך חלק".

בבלגיה, לעומת עזורי, בטוחים שכל הבעיות של יצחקי הן פרי הוויתור שלו בקיץ וחוסר הרצון שלו להתמודד עם הקשיים במדינה זרה, רק כדי לחזור לחום הישראלי. "גם לאליניב ברדה היה קשה בהתחלה, אבל הוא נלחם והתאמץ, וכיום הוא בין השחקנים הכי טובים בבלגיה", מספר מאמן גנק לשעבר, ומי שהביא את צמד הישראלים לקבוצה, הוגו ברוס. "לברק היה יותר פשוט, כי היה לו את אליניב בקבוצה, אבל הוא לא ידע לנצל את זה. לחזור הביתה לאחר חצי שנה לא מעיד על מנטליות חזקה, וחבל, כי הוא יכל להיות שחקן הרבה יותר טוב ממה שהוא היום. הוא התקדם לאט לאט, ואז קטע את זה באמצע".

קרוב לבלמים, רחוק מהעמדה שלו

"ההשוואות לאוחנה לא עשו לו טוב, כי לא צריך להשוות אותו לאף אחד. ברק לא היה מנהיג לפני שהוא יצא לבלגיה, לא חזר מנהיג ולא יהיה מנהיג כי הוא גם לא מתיימר לכך", אומרים בבית"ר. בנוסף לכל אלה, העזיבה של אבראו, היכולת החלשה של טוטו תמוז ומספר הכיבושים המרשים של יצחקי גרמו לראובן עטר להזיז את יצחקי מעמדת החלוץ השני הישר אל חוד ההתקפה, מה שביטל את רוב היתרונות הטבעיים של יצחקי כאצן מוכשר ודריבליסט מחונן. יצחקי, ברוב הקריירה שלו בבית"ר, הגיע תמיד מהאגף הימני, שם היו לו שטחים לרקוד, אבל המציאות בבית"ר שלחה אותו לעמדה הפחות מוצלחת שלו – אף ששיחק בה לא פעם במהלך הקריירה.

"אני לא נמצא קרוב לעניינים כך שאני לא יכול להעביר ביקורת", אומר יוסי מזרחי, שטיפח את יצחקי בבית"ר. "אבל ברק הוא אך ורק חלוץ שני. באופן מובהק. לשים אותו בחוד זו טעות". "מפתיע אותי שמציבים אותו כחלוץ מטרה", מודה הוגו ברוס. "אבל אצלי הוא היה ילד טוב שעושה מה שאומרים לו וכן רוצה ללמוד. הבעיה היחידה שלו היא חוסר הסבלנות. אם הוא היה יותר סבלני הוא כנראה גם היה ממשיך בבלגיה, אבל המאמצים הכבירים שעשתה בית"ר כדי להחזיר אותו סחררו אותו, וזה מובן. חבל שהוא נתן לזה להשפיע עליו גם מעבר לחזרה לשם".

על מנת לחזור ליכולת הטובה והמוכרת, ולקבל צ'אנס נוסף ביבשת הישנה, החליט לאחרונה יצחקי לחזור למקורות. הוא גזם את מחלפות ראשו, ממשיך להתנייד באמצעות רכב הליסינג שהעמידה לרשותו בית"ר, וגזר על עצמו שתיקה תקשורתית. הוא מקווה, כי בניגוד לדבריו של יו"ר גנק, ההזדמנות אותה פיספס אינה כזו של פעם בחיים. כשאוטוטו הוא סוגר חצי יובל, התואר ילד כבר לא הולם אותו, אך יצחקי עושה הכל על מנת להשיב את הפלא. אבל לפני כן, הוא חייב לחזור להיות אותו שחקן שעזב את בית"ר. השחקן שהרבה קבוצות באירופה רצו לריב עליו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully