וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אליהו: "זה המשחק הכי טוב שלי בקריירה"

4.12.2008 / 23:11

ליאור אליהו הודה אחרי הניצחון של מכבי ת”א על ציבונה כי מדובר בשבירת שיא אישי. גרשון: ”משחק קריטי עבורנו”. צ’טמן עשוי להצטרף

ברני ארדוב

צילום ועריכה: יותם רונן

מכבי תל אביב יוצאת לדרך חדשה? אחרי הניצחון על ציבונה זאגרב בהיכל נוקיה 83:88 מקווים קברניטי הקבוצה לשים את התקופה השחורה מאחורה ולהסתכל קדימה אל עבר השלב הבא ביורוליג. עוד קודם לכן מצפה לה אבלינו, איתה תילחם מכבי על המקום הרביעי בבית.

מכבי תל אביב ניסתה לפני שבוע לשחרר את מיירה צ'טמן מבשקיטאש, אך נתקלה בסירוב. עם זאת עדיין עשויות להיות התפתחויות בעניין. מכבי עוקבת אחרי שחרורו האפשרי של השחקן והוא בין המועמדים לחזק את הקבוצה. צ'טמן (30, גארד, 1.87 מטר) עומד על ממוצעים של 9.8 נקודות למשחק בליגה הטורקית, 3.3 ריבאונדים ו-4.8 אסיסטים. קבוצתו נמצאת במקום ה-13 בליגה כשהיא השיגה רק שני ניצחונות משמונה משחקים.

גרשון: "פחות מידי שחקנים שיחקו יותר מידי דקות"

אך לפני הכל זה היה הערב של ליאור אליהו, שנתן משחק גדול שכלל 24 נקודות, 17 ריבאונדים ו-6 אסיסטים. אליהו דחף את הקבוצה שלו מהדקה הראשונה וגם במאני טיים הוא נתן את הטון בדרך לניצחון החשוב של הצהובים. "זה היה המשחק הטוב ביותר שלי בקריירה", הודה אליהו בסיום. "אני שמח שאני תורם לקבוצה. המשחק זרם אליי וזה הזמן גם להודות לחבר'ה שמצאו אותי וזיהו את המצב.

"בפעם הבאה זה יכול להיות מישהו אחר שייקח על עצמו את המשחק, זה היתרון של סגל כל כך עמוק. אני שמח שידענו לנצח יפה למרות כל הלחץ שהיה. בסוף חזרנו למשחק שלנו, נרגענו ועשינו את העבודה. אנחנו בתקופת מעבר ונקווה שנצא ממנה חזקים ועם אלטון בראון שאמור לשחק כבר במשחק הבא. חייבים לנצח את אבלינו עכשיו ולהתרחק מהמקומות האחרונים. אני לא זוכר מתי בפעם האחרונה לקחתי 17 ריבאונדים, ואני שמח".

פיני גרשון הודה כי גם מליבו ירדה אבן אחרי הניצחון: "לא ציפינו למשחק קל. יש להם חמישייה מאוד טובה, ולמזלנו הצלחנו לנצח. הוצאנו את פרקאצ'ין בעבירות. הוא לא היה על המגרש מספיק דקות כדי שיוכל להוביל. אותו דבר רצינו לעשות עם דאבור קוס, והצלחנו פחות. הוא שיחק מספיק דקות, למרות בעיית עבירות".

על התובנות שאיתן הוא יוצא מהמשחק, אמר גרשון: "יש לי הרגשה שפחות מידי שחקנים אצלנו שיחקו יותר מדי דקות, וזה יוצר עומס, אבל היינו חייבים לנצח, זה היה משחק קריטי. היינו צריכים לנצח גם בהפרש גבוה יותר". גרשון התייחס לאמונה הטפלה הידועה ואמר: "כשהיה 77ף78 להם, עם האמונות שיש פה, חלק מהאנשים לקחו כדורים מתחת ללשון. זה נגמר טוב".

על צורת המשחק שלו אמר גרשון: "אנחנו הולכים למה שאנחנו יותר טובים בו. אני מעדיף שהיריבות ינסו לעצור אותנו, מאשר שאנחנו ננסה לעצור. פה נכנסים שחקנים מסוימים שמסוגלים לעשות עצירה, אבל אי אפשר לטלטל ולעשות חילופים מתי שאני רוצה. בעיקרון, אני חושב שהיינו שווים היום 95-100 נקודות, לפחות לפי המחצית הראשונה. אני רוצה שנשחק בכל הרבעים כמו ברבע הראשון. בעיקרון, אנחנו תוך כדי בנייה. עושים הכל כמעט מהתחלה ומנסים לשנות דברים באימון וחצי בשבוע.

"כשמשחקים חמישה שחקנים בין 30-35 דקות באופן טבעי קורים שני דברים, השחקנים צוברים ביטחון, אבל זה פוגע בקבוצה. הקבוצה לא בכושר גופני טוב, אבל זה היה משחק כל כך קריטי שהחלטתי שהיום דוחפים את הקיר. אני לא בטוח שבשבת בראון יתאמן. הרוטציה היום הייתה של חמישה ושחקנים וחצי. אלה שמשחקים דקה שתיים, זה כמו כדוריד, זה לא נחשב. השחקנים האלה יתאמנו מחר. אנחנו צריכים להגיע למצב שיש לנו יותר שחקנים ברוטציה. נצטרך לתת ביטחון לאלה שמשחקים מעט". על אסטבן באטיסטה, שלא שותף: "מנטאלית, קשה לו להיכנס לרוטציה".

גרשון גם הפליא במחמאות לאליהו ואמר: "אם אליהו היה שומר כמו שצריך, הוא היה עושה פחות עבירות ויכול להיות שהוא לא היה פה. היה לחץ על הגארדים, לכן שמנו אותו שיסתובב מתחת לטבעת והכדור הגיע אליו כמו שצריך. ההפתעה הייתה בריבאונד, שוזה יסדר לו את הממוצע לכל השנה. הוא היה בהתקפה מצוין, ואני לא יכול לבקש ממנו שישמור יותר טוב. אני רוצה שיעמוד נכון וזה יחסוך לו ולנו הרבה צרות. אין הרבה שחקנים עם רגש בידיים כמוהו".

מרכוס בראון: "הם שיחקו סטטי וזה פגע בנו"

גם ללא אלטון בראון, אך עם מרכוס בראון, שהיה גם הוא במיטבו עם 19 נקודות, מכבי השוותה את המאזן שלה ל-3:3. בראון סיפר על הכוונות של ציבונה בסיום המשחק: "הם רצו להאט את המשחק וברבע השני התחילו לשחק בקצב שהתאים להם. לא רצינו שהמשחק יגיע לקצב כזה, הם שיחקו סטטי וזה פגע בנו הגנתית והתקפית".

על הכוונות להמשך הדרך ועם הפנים לאבלינו, אמר: "זה המשחק שאני מקווה שיעזור לנו בהמשך. המשחקים האלה חשובים ואנחנו נבחנים על פיהם, אבל אסור לנו להפוך אותם לקשים עבור עצמנו. אנחנו חייבים להיות יותר טובים בהתקפה. זה היה ניצחון חשוב מאוד. כבר הפסדנו פעם אחת בבית בשבוע שעבר והיה חשוב לנו לצאת ולשחק קשוח, להראות שאנחנו פייטרים ומקצוענים כדי לקחת את המשחק". על אליהו אמר בראון: "הוא גדול".

קרלוס ארויו: "אליהו, כספי וכל הצעירים ממשיכים לגדול. אם הם ימשיכו עם המוטיבציה הזו זה יהיה טוב. כל ניצחון חשוב אבל זה היה חשוב מאוד. אנחנו נמצאים כבר בראש של פיני ומבינים מה הוא רוצה. זו הקבוצה הראשונה שניצחה אותנו וידענו שיהיה קשה".

טל בורשטיין: "זה היה משחק קשה, אבל ניצחנו בהפרש גבוה ממה שהפסדנו שם. אנחנו צריכים להאריך את הדקות הטובות שלנו. זה לא משנה מי יותר או פחות טוב, והעיקר שאנחנו מנצחים".

שרון דרוקר, שרק השבוע הצטרף לקבוצה וזכה בניצחון בכורה, סיכם: "ציבונה קבוצה מאומנת והיינו צריכים להוציא אותם בדקות האחרונות מהשבלונה. בדקות האחרונות שינינו משהו בהגנה, וזה עזר לשנות את המונמטום. היה לחץ גדול, אבל ברגע שעשינו את השינוי, זה נתן דיבידנדים. הם שינו את המשחק, וזה נתן לנו סטופים ואוויר. אני פה רק יום אחד, ההפרש היה חשוב, ולנצח בטח היה חשוב. המטרה הושגה וממשיכים הלאה. כל יום שנתאמן ונתגבש יכול לעשות לנו רק טוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully