וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

די סמים עלינו

אריאל גרייזס

3.12.2008 / 8:38

עשר של שבוע: למה יש הרגשה שפרשת הסמים האסורים ב-NFL חמורה בהרבה, ומה באמת אנחנו יודעים על המגמה של הקולטס?

1. זה לא היה אמור להיות האייטם הראשון השבוע, או אייטם בכלל, אבל בשניות שלפני סגירת המהדורה החליטה הליגה להשעות עד סוף העונה שישה שחקנים, בינהם דוס מקאליסטר וצמד הוויליאמסים של מינסוטה, בשל לקיחת סמים שידועים כממסכי חומרים משפרי ביצועים. במשך שנים, ואפילו היום, נתפס הבייסבול כענף הספורט האמריקאי עם בעיית הסמים החמורה ביותר, בעוד ליגות כמו ה-NFL קיבלו הנחה, בעיקר על סמך מדיניות הענישה החמורה שלהם. הליגה עשתה נכון כשהענישה את השישה בחומרה הרבה ביותר האפשרית העונה, אבל הזמן שלקח בין פרסום הפרשה להשעייה עצמה ובמיוחד החקירה הלא ממש ממצה, מעלה את הספק לגבי רצינות כוונותיה של הליגה במלחמה בסמים. קשה להאמין שהשישה הללו הם "קומץ", והרבה יותר הגיוני להניח שהם רק קצה הקרחון בליגה של הרי אדם ופריקים אתלטים, כך שחקירה מעמיקה יותר היתה עשויה לפתוח תיבת פנדורה כזאת, שאף אחד לא היה רוצה לראות. קשה להאשים את הליגה, שלא רוצה להרוג את התרנגולת מטילת ביצי הזהב שלה, אבל כמו שמקרה הבייסבול מוכיח – אל תבנו על כך שזה לא יבוא לעקוץ אותם בגדול מתישהו בעתיד.

2. ועכשיו לפוטבול אמיתי. בספורט האירופאי נהוג לייחס לקבוצות מסוימות אופי כלשהו, כזה שהקבוצות מחויבות אליו לאורך השנים. ברצלונה תמיד דגלה בטוטאל פוטבול שובה העין, אינטר תמיד סימלה כדורגל טקטי ועד שארסן ונגר "הרס" אותה, אוהדי ארסנל תמיד התגאו בתוצאות ה-0:1 שהקבוצה שלהם משיגה ובכינוי "בורינג, בורינג ארסנל". גם בספורט האמריקאי, יש מספר דוגמאות כאלה, אחת הבולטות שבהן היא פיטסבורג סטילרס, שמאז שנות השבעים, אז נודעה כ"מסך הפלדה", דרך ימיו של ביל קווהר בקבוצה וגם היום עם מייק טומלין, ממשיכה לשחק בדיוק את אותו סוג פוטבול – קשוח, כואב, כותש. כזה שאולי לא שובה את העין, אבל תמיד תמיד משוחק נכון. ועל משחק נכון, אתה מקבל תגמול מתאים. ביום ראשון, מול קבוצה ששיחקה את הפוטבול בדרך הכי לא נכונה – מסרה פי שניים יותר מאשר רצה, ששכחה מה זה לשמור, שלא הגנה על הכדור כמו שצריך – הסטילרס הראו שוב, בפעם המי יודע כמה, איך עושים את זה נכון, ואת התוצאות שזה מביא איתו.

3. עוד קבוצה עם אופי היא טמפה ביי. יש שיאמרו שמדובר באופי משעמם וכנראה שיהיה צדק בכך – קשה לי לחשוב על שחקן אחד בהתקפה של טמפה שיילך לפרובול השנה. אבל דווקא המפגש מול הקבוצה ה"מלהיבה" של ניו אורלינס הוכיח שמשעמם הוא לא תמיד רע. בעוד הסיינטס היא קבוצה חד-מימדית לחלוטין שכל מה שהיא יודעת זה לזרוק את הכדור, מה שהופך אותה לקבוצה רכה וצפויה מאוד (כמו אריזונה, דרך אגב, ראו המשחק מול פילדלפיה השבוע) הרי שטמפה ביי נשענת על פוטבול בסיסי של הגנה חכמה וקשוחה והתקפה אולי לא חכמה במיוחד (יש יאמרו, מוגבלת) אבל קשוחה לא פחות, בהנהגתו של ג'ף גארסיה הגבר-גבר. בשנה שעברה, הג'איינטס אמרו שהם הגיעו לטמפה בידיעה ברורה שהם מנצחים שם. במקומם, לא הייתי כזה בטוח בעצמי השנה.

4. מבין הקבוצות המובילות שהתדרדרו השנה, בולטים במיוחד לרעה סן דייגו צ'ארג'רס. זה לא עושה את כמות הכותרות שזה היה אמור לעשות, אולי בגלל המיקום שלהם במערב הרחוק, אבל מדובר בקבוצה ששיחקה להזכירכם באליפות ה-AFC רק שנה שעברה ואילו השנה כבר הספיקה לספוג שמונה הפסדים, ועוד היד נטויה. נכון שהחזיזים הפסידו את שון מרימן בתחילת העונה, אבל גם הפטריוטס והקולטס – החברות לצמרת בשנים האחרונות של הצ'ארג'רס – איבדו שחקני מפתח והן עדיין תחרותיות בבתים קשים בהרבה. ההסברים לדעיכה המהירה הזאת של סן דייגו הם רבים – נורב טרנר לא היה וכנראה לא יהיה מאמן NFL לגיטימי, ההגנה איבדה יותר מדי שחקני מפתח – אבל מספיק להסתכל על הסטטיסטיקות של לאנדיאן טומלינסון – 794 יארד ב-3.7 יארד לנשיאה ושישה ט"ד עלובים בריצה – מהשחקן שרק לפני שנתיים קבע שיא של 28 כאלה, כדי להבין מה קרה פה. הסיפור העצוב של הצ'ארג'רס לא מסתכם בכך – רק השבוע הם היו צריכים לראות את מייקל טרנר רץ עליהם ל-120 יארד – אותו טרנר שהם נתנו לו ללכת בסוף העונה שעברה ושהיה יכול להיות ממשיך הדרך המושלם ל-LT.

5. כמה מהר דברים משתנים בליגה הזאת. שבוע אחד ברט פארב הולך לקחת את הג'טס עד לסופרבול אחרי ניצחון חוץ מזהיר על טנסי, ושבוע אחרי זה כל האוויר יוצא מהבלון בהפסד ביתי מביך לדנבר. הבעיה של פארב במשחק הזה היתה שלמרות שתומאס ג'ונס טחן עד דק את האין-הגנה של דנבר, הרי שההגנה של הג'טס נתנה לריצה של דנבר לחגוג עליהם לא פחות ופארב נאלץ לשחק בפיגור כל המשחק, מה שהפך אותו לפגיע במיוחד ואת התקפת הג'טס להרבה פחות יעילה. מתישהו בפלייאוף, הג'טס ייצטרכו לשחק כשהם בפיגור, כדאי להם לקוות שפארב יוכל לתת להם יותר ממה שהוא נתן השבוע.

רומיאו, אתה ממש לא אביר חלומות

6. דברים שאני שונא:

- נשים שנוהגות בג'יפים

- גברים שמטפטפים על קרש האסלה

- פים פם פה

- שמכל הקבוצות בעולם, דווקא דטרויט ליונס צריכים לשחק בחג ההודיה

7. פייטון מאנינג מוסר ל-125 יארד ו-2 אינטרספשנס, אינדי לא מצליחה לשים ט"ד התקפי אחד לרפואה, ועדיין היא מצליחה לנצח את קליבלנד 6:10 ונראית בדרך הבטוחה לפלייאוף. בשלב הזה אני כבר לא יודע מה לחשוב – האם מדובר בקבוצה עם טונות של מזל שתגיד תודה אם תעבור שלב אחד בפלייאוף, או כזאת שהתחשלה בעונה הסדירה ותגיע לשיא בסוף השנה, כמו הג'איינטס בעונה קודמת?

8. רומיאו קרנל נראה בדרך הבטוחה החוצה מקליבלנד לאחר ארבע עונות שבהן הוא נכשל לקחת את הקבוצה לפלייאוף, ודווקא אחרי מה שהיה נראה כמו עונת פריצה אשתקד. קשה לומר שהכישלון של קרנל לא היה צפוי מראש – הבראונס הם אחד המועדונים הכושלים בליגה זה שנים ונדמה שחוץ מהשתלת אישיות שום דבר כבר לא ישנה את המועדון הזה. עכשיו מדברים על ביל קווהר בתור מחליף פוטנציאלי, וזה נראה כמו הזדמנות חד פעמית לעשות בדיוק את זה – ראה האייטם השני. לגבי קרנל עצמו, הוא יחזור קרוב לודאי להיות אחד ממתאמי ההגנה הטובים בליגה ויקווה להזדמנות שניה, שאולי לא תבוא. תמיד הוא יוכל לשאוב תקווה מהגורו שלו, בליצ'יק, שבעצמו בילה 5 שנים כושלות ברובן (הופעת פלייאוף אחת) בתור מאמן ראשי בקליבלנד לפני שהפך לאחד המאמנים הכי מוערכים בליגה.

9. לו הלכת עם אקדח למועדון לילה וזה היה אקדח חוקי – דיינו. לו הלכת עם אקדח לא חוקי למועדון לילה ולא ירית בו – דיינו. לו ירית באקדח לא חוקי ולא ירית בעצמך – דיינו. לו ירית בעצמך ולא היית רסיבר שמרוויח מיליונים באלופה של הליגה הכי גדולה בארה"ב – דיינו. על אחת כמה וכמה אם אתה רסיבר מוביל של אלופת ה-NFL שמרוויח מיליונים ומוכן לסכן כל זה על ידי יריה לעצמו ברגל באקדח לא חוקי ואחר כך לנסות ולהסתיר את זה עם עזרה מחברים לקבוצה. הג'איינטס כבר הודיעו שהם משעים את בורס לארבעה משחקים (כלומר עד סוף העונה הסדירה), אבל הם יכולים להרשות לעצמם לעשות את זה, כי קשה לומר שמישהו שם ירגיש בחסרונו או יצטער על העדרו. כולנו זוכרים מה קרה לג'איינטס ברגע שגורם מפריע אחר – ג'רמי שוקי – סולק מהדרך לקראת סוף השנה שעברה.

10. בטח גם אתם שמתם לב:

- שמאז פתחו את העונה עם 1:5, לבפאלו בילס יש חמישה הפסדים בשישה משחקים

- שלדיאנג'לו הול כבר יש שתי חטיפות בוושינגטון

- שהצלחנו לעבור טור שלישי רצוף בלי להגיד מילה על דאלאס

- שאם גאס פררוט מוסר עליך ט"ד של 99 יארד, כנראה ששיקגו היא כבר לא ממש קבוצת הגנה

- שמופע המחצית בדטרויט היה אפילו יותר גרוע מהמשחק עצמו

- שכנראה מאט קאסל הוא לא ההתגלות השניה של טום בריידי

- שסטיב סמית' הוא פשוט בן זונה של רסיבר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully