וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עליית השמאל

1.12.2008 / 14:26

לאו מסי, סולי מונטארי ורובין ואן פרסי הצטיינו ונכנסו לנבחרת המחזור בדיוק כמו עוד שמאליים כמו ליבראני, אלבין והכוכב האורח ברגר

שני משחקי ענק באנגליה פתחו מחדש את צמרת הפרמיירליג. באיטליה מילאן מאבדת גובה ומוריניו ממשיך לצחוק על כולם. בגרמניה הכל ערוך ומוכן למשחק העונה בין באיירן מינכן להופנהיים, ובצרפת ליון מאבדת נקודות, רק שאף אחת לא מנצלת את המצב.

בספרד הכל חזר לקדמותו – ברצלונה דורסת, ריאל מדריד מפשלת ואילו ולנסיה, ויאריאל ואתלטיקו מדריד הלא יציבות היו השבוע בצד המנצח. וואלה! ספורט מגישה לכם את ה-11 שעשו את סוף השבוע בליגות של אנגליה, איטליה, ספרד, גרמניה וצרפת, כשהשבוע, הנבחרת משנה מערך ועולה למגרש בשיטה של 3:4:3. ובפינת הכוכב האורח של השבוע: פלאשבק מן העבר היישר מהליגה הצ'כית.

הגנה

שוער: ניקולה פנטו – ולנסיין

ארבעה ימים לאחר שניצחה בפירנצה ועלתה לשמינית גמר ליגת האלופות, ניצבה ליון בפני משחק קל על הנייר מול נועלת הטבלה בליגה הצרפתית. השחקנים של קלוד פואל נלחמו בגשם שוטף, תנאי משחק קשים ובונקר מפואר של היריבה, שלא היה מבייש את הפועל יהוד בימיה הגדולים. למעלה מ-30 כדורים נבעטו לעבר שער ולנסיין, רובם לא מצאו את המסגרת, אבל אלה שכן פגשו את פנטו ביום גדול. השוער בן ה-27 עצר את אדרסון ופרד במחצית הראשונה, והתעלה על עצמו בדקה ה-86 כשהציל נקודה מבעיטה נפלאה של החלוץ הברזילאי. פואל התלונן בסיום על החלטת השופט לאשר את קיום המשחק במזג האוויר הסוער. התוצאות של מארסיי ובורדו שהשאירו את הפער בפסגה על חמש נקודות השכיחו בוודאי את הכעסים.

בלם: פיל ג'אגיילקה – אברטון

חמש דקות בתוך תוספת הזמן יצאה טוטנהאם להתקפה האחרונה. ארון לנון מצא את פרייז'ר קמפבל בעמדה נוחה, אך רגע לפני שהחלוץ הצעיר קובע שוויון דרמטי בוייט הארט ליין, הגיח ג'אגיילקה בפעם המי יודע כמה, שם את הרגל וסידר לטופיז ניצחון חוץ חשוב. הבלם רשם משחק פנטסטי עם מספר גלישות נקיות, שמנעו שערים מחלוצי התרנגולים. אברטון מתאוששת מפתיחת עונה רעה, והיא כבר שביעית עם עמדת זינוק טובה לעבר המקום הרביעי. בטוטנהאם עוד דיברו השבוע על להציל את העונה, אבל הארי רדנאפ, שספג הפסד ליגה שני כמאמן הספרס, צריך עדיין לחשוב על איך משאירים את הקבוצה בליגה.

בלם: לוסיו – באיירן מינכן

מרטין דמיקליס נעדר ממשחק העונה של באיירן בלברקוזן, אבל הברזילאי בן ה-30, שלאחרונה נפוצו שמועות לפיהן יעזוב את הקבוצה בקיץ, נכנס מצוין למשבצת, הנהיג נפלא את ההגנה ונטרל את שניים מהחלוצים הטובים בליגה: סטפן קיסלינג ופטריק הלמס. יורגן קלינסמן ושחקניו שמו מקל בגלגלים לעוד יריבה במאבק האליפות, ורשמו ניצחון שישי בשבעה משחקים בבונדסליגה, 0:2 על לברקוזן, שמאבדת גובה. כעת העיניים יהיו נשואות למשחק העונה מול המוליכה הופנהיים. באיירן מתאוששת מהפתיחה המזוויעה ונראית שוב כמו הקבוצה הדורסנית של אוטמר היצפלד. לוסיו טען לאחרונה כי עתידו במועדון נמצא: "בידי שמיים". ניצחון על הופנהיים יכול לסדר לו עזיבה עם עוד תואר אליפות.

בלם: מרווין קומפר – הופנהיים

שלושת שחקני החוד של הופנהיים: ודאד איביסביץ', דמבה בה וצ'ינדו אובסי כיכבו לא אחת בנבחרת המחזור. בחירה בשחקן הגנה של הסינדרלה הכי מפורסמת באירופה נראית על פניו תמוהה, אבל במחזורים האחרונים הופנהיים ייצבה מאוד גם את ההגנה שלה. האיש שאחראי על השינוי הוא מרווין קומפר, הבלם בן ה-23, שנזרק באמצע העונה שעברה ממנשנגלדבאך ומצא בית חם אצל ראלף רנגניק. קומפר רשם בשבת עוד משחק שקט ומשובח, וקבוצתו שמרה על שער נקי ב-0:3 הביתי על ארמיניה בילפלד. היכולת הטובה של קומפר לא נעלמה מעיניו של מאמן הנבחרת, יוגי לאו, שזימן את הבלם לנבחרת ונתן לו לרשום הופעת בכורה במדים הלאומיים בהפסד 2:1 לאנגליה.

קישור

סולי עלי מונטארי – אינטר

נאפולי באמת הייתה סיפור טוב. קבוצה אטרקטיבית עם כוכב ארגנטינאי צעיר ומבטיח. הזיכרונות מהקבוצה של דייגו בשנות השומנים הציפו את חובבי הנוסטלגיה בכדורגל האיטלקי. ביום ראשון, המציאות טפחה (שוב) על הפנים. אינטר הציגה עוד משחק יעיל ושקט, שוב לא הבריקה, אבל השיגה ניצחון ביתי 1:2 ששלח את נאפולי להיאבק על המקום הרביעי שמוביל לליגת האלופות. וכמו בכל המשחקים בתקופה האחרונה, האיש של ז'וזה מוריניו במשחק היה הקשר הגנאי, שבישל את הראשון וכבש את השני עם העקב. מונטארי חוגג הופעה שלישית בנבחרת, ולא מעט סופרלטיבים כבר נשפכו עליו בפינה הזאת, אבל בכל זאת, אי אפשר להתעלם ממי שהפך להיות המנהיג בקישור של הנראזורי. השחקן הכי שקט ויעיל שלא מפסיק לעבוד. הכי מוריניו שיש.

גויקו קצ'אר – הרטה ברלין

חבריי למערכת וואלה! ספורט יעידו שגויקו קצ'אר הוא שחקן שצד את עיניי מתחילת העונה. הקשר האחורי הסרבי בן ה-21 מהווה את אחת ההפתעות הנעימות בבונדסליגה העונה. קצ'אר הוא שחקן קישור אגרסיבי ו-ורסטילי שיכול לשחק במספר עמדות. הוא בכלל בן למשפחת מתאגרפים, דודו זכה במדליית זהב באולימפיאדת מוסקבה, ודודתו זכתה בכסף במונטריאול. אולי מכאן הוא שאב את הפיזיות שלו. אלא שקצ'אר, שקיבל לאחרונה זימון בכורה לנבחרת סרביה הבוגרת (ובכך נחסכה ממנו הגעה לישראל למפגש עם הנבחרת של מוטי איוניר), מצטיין גם בכיבוש. ביום שישי הוא כבש את הראשון בניצחון 1:2 על קלן, והיה זה שערו החמישי העונה. במהלך קמפיין מוקדמות אליפות אירופה אגב, הוא כבש חמישייה במשחק אחד ב-0:8 של סרביה על הונגריה. בהחלט מאזן מרשים עבור שחקן דפנסיבי. תזכרו את השם.

פאביו ליבראני – פאלרמו

11 משחקים ברציפות לא הפסידה מילאן בסריה A, עד שהגיעה לסטדיו רנצו ברברה בפאלרמו. הרוסונרי (אדומים שחורים) הפסידו לרוסאנרי (ורודים שחורים) 3:1 והתרחקו שש נקודות מאינטר. ליבראני בן ה-32, בן לאב איטלקי ואם סומאלית, ניהל מצוין את המשחק של הורודים במחצית השנייה. שני בישולים שלו התווספו ליכולת נפלאה של מרקו אמליה בשער ופבריציו מיקולי בחוד, וסידרו ניצחון גדול לקבוצה של דווידה בלארדיני. פאלרמו כבר ניצחה העונה את יובנטוס, רומא וכאמור, מילאן. ההפסדים הטיפשיים מול הקבוצות הקטנות וחוסר היציבות הכללי במערכת של הנשיא מאוריציו זמפאריני, הם אלה שמונעים מהקבוצה להיות פקטור משמעותי יותר בצמרת.

חואן אלבין – חטאפה

"זה היה המשחק הטוב ביותר שלי כשחקן חטאפה", אמר הקשר ההתקפי האורוגוואי. אלבין היה כוכב המשחק עם צמד ובישול בניצחון הקבוצה הקטנה ממדריד 1:3 על ריאל הגדולה. מעבר לתוצאה, הדרך בה ריאל הפסידה הייתה פשוט משפילה. אלבין ניהל את משחק המתפרצות והיה המוציא לפועל כשחטאפה פשוט פירקה את הבלאנקוס האומללים והפצועים. ובעוד אלבין בן ה-22 חוגג את משחקו הטוב בקריירה, ברנד שוסטר רשם אולי את אחד ממשחקיו האחרונים כמאמן ריאל. אפילו הוא נאלץ להודות בסיום: "הגיע לנו להפסיד בתוצאה גבוהה יותר".

התקפה

ליונל מסי – ברצלונה

הסדר שב על כנו בספרד. ריאל שוב הפסידה וברצלונה חזרה לנצח לאחר התיקו הביתי מול חטאפה. הרבה ציפיות היו מהמפגש בין סביליה לברצלונה, אבל הבלאוגרנה שוב הוכיחו שהעונה הם גדולים על הליגה. אין מה להכביר מילים על מסי. צמד שערים במשחק מלא ניצוצות של גאונות סידרו לפפ גווארדיולה 0:3 קליל. הספיה לאחור לקראת הקלאסיקו ב-13 בדצמבר נמשכת.

רובין ואן פרסי – ארסנל

כשוויליאם גאלאס החליט לפוצץ את מערכת היחסים בארסנל ולחשוף את מה שקורה בחדר ההלבשה, גם במטרה לקדם את ספרו, העיניים הופנו לואן פרסי. גאלאס דיבר על שחקן צעיר וחצוף, שצעיר ממנו בשש שנים, ומרבה לקלל את שחקני הקבוצה תוך כדי משחק. למרות שלא נקב בשמות, באנגליה הבינו כי הכוונה היא להולנדי המעופף. גם התגרה בחדר ההלבשה במחצית המשחק מול טוטנהאם יוחסה לוואן פרסי ותיאו וולקוט. ארסן ונגר לא אהב את ההתנהגות של גאלאס, השעה אותו ולקח ממנו את סרט הקפטן. המניות של ואן פרסי לעומת זאת, בעלייה. ההולנדי שוב הציג את רגל שמאל האימתנית ושלח שני כדורים לרשת של פטר צ'ך (ונסלח לו שהראשון הובקע מעמדת נבדל). ואן פרסי היה נפלא בניצחון הגדול 1:2 על צ'לסי, אבל התותחנים, שכבר ניצחו העונה גם את היונייטד, שוב הוכיחו את מה שאמר גאלאס: לא מספיק להילחם רק במשחקים גדולים, המוטיבציה צריכה לבוא לידי ביטוי גם מול סטוק, מנצ'סטר סיטי, פולהאם ואסטון וילה.

קלאודיו פיזארו – ורדר ברמן

ובעוד משחק ההתקפה של צ'לסי סובב העונה רק סביב ניקולס אנלקה, אחד שנזרק מסטמפורד ברידג' בקיץ ממשיך לעשות חיל. קלאודיו פיזארו כבש שלושער בניצחון ברמן 0:5 על פרנקפורט. בכלל, המעבר חזרה לווסרשטדיון עושה לפרואני רק טוב. מאזנו בבונדסליגה עומד כבר על 10 שערים. רק לצורך השוואה, בעונה שעברה בצ'לסי כבש פיזארו רק שני שערים ומיעט מאוד לשחק. פיזארו אמנם חגג כבר את יום הולדתו ה-30, אך היכולת שלו נותנת לסקולארי חומר למחשבה לקראת סיום תקופת ההשאלה בקיץ.

כוכב אורח

פטריק ברגר – ספרטה פראג

זוכרים את פטריק ברגר? הילד הצ'כי שהתגלה ביורו 1996, כבר בן 35. קריירה אירופאית מפוארת בבורוסיה דורטמונד, ליברפול, פורטסמות ואסטון וילה, הסתיימה בקיץ עם חזרה הביתה לקבוצה בה גדל כשחקן נוער (למרות שקבוצת הבוגרים הראשונה שלו הייתה דווקא סלביה פראג). ברגר עדיין לא מוכן לתלות את הנעליים. הוא ביקש וקיבל חוזה לשנתיים, ולאחר פתיחת עונה צולעת ברמה האישית והקבוצתית, הזכיר לצ'כים מה יש לו ברגליים. הוא כבש שלושער לרשת קלאדנו בניצחון הביתי 0:5 שהעלה את ספרטה למקום הרביעי. סגנית האלופה עדיין רחוקה מהמוליכה, סלביה, וגם ברגר רחוק מאוד מכושר השיא שלו, אבל תודו שכיף להיזכר.


שווים אזכור:

מרקו אמליה (פאלרמו) – בזכות הפלייסטיישן!

מייקל קאריק (מנצ'סטר יונייטד) – בעל הבית במרכז המגרש.

יוהאן אלמנדר (בולטון) – חלוץ ה-10 מיליון ליש"ט מתחיל לפרוע שטרות.

דייגו פורלאן (אתלטיקו מדריד) – צמד ובישול בניצחון 1:4 על סנטאנדר.

פבריציו מיקולי (פאלרמו) – חזק על הכוונת של מרצ'לו ליפי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully