וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכללות: המחשבים הפילו את טקסס

רן לטוביץ' ותומר ספירשטיין

30.11.2008 / 23:40

לאחר דירוג BCS חצוי, נתנו המחשבים את שובר השוויון לאוקלהומה, שתשחק בגמר הביג-12. סיכוי קלוש ללונגהורנס למשחק האליפות

אחרי כל הסיבוכים, החישובים, הויכוחים והלוביסטים שעבדו במשך השבוע האחרון – וטחנו שעות נוספות רבות ביממה האחרונה – היו אלה דווקא המחשבים שהיטו את הכף, וכמה שרן הוא טכנופוב שלא ממש אוהב מחשבים, כעת הוא יפתח "מחשביזם" – שנאה כלפי מחשבים, אחרי שהיום (ראשון) נפלה ההחלטה – מצביעי האריס הצביעו לטקסס, המאמנים הצביעו לאוקלהומה, והמחשבים "הצביעו" ונתנו את שובר השיוויון – אוקלהומה תשחק בגמר הביג-12 נגד מיזורי, ואם תנצח תשחק בגמר ה-BCS.

טקסס, שניצחה כאמור את אוקלהומה 35:45 במגרש נייטראלי, הפסידה בחוץ לטקסס טק בתוצאה 39:33. טקסס טק הובסה באוקלהומה בתוצאה 65:21, מה שיצר תיקו משולש בין הקבוצות על הזכות לייצג את הביג-12 דרום בגמר הביג-12 מול מיזורי, שתייצג את הביג-12 צפון.

דירוג ה-BCS מושפע משלושה גורמים – דירוג המאמנים, דירוג מצביעי ההאריס, וחישובי מחשבים. בדירוג ההאריס זכתה טקסס (דורגה 3 בעוד שאוקלהומה דורגה ארבע, הפער היה 6 הצבעות), בדירוג המאמנים זכתה אוקלהומה (דירוג 2 מול 3 על חודה של הצבעה), ודירוג המחשבים נתן את הפער המכריע בדירוג שהוריד את טקסס למקום השלישי והעלה את אוקלהומה על חשבונה.

אם ביילור הייתה מנצחת בשבת בלילה את טקסס טק, טקסס הייתה עולה בגלל הניצחון על אוקלהומה, ואילו אם אוקלהומה סטייט הייתה מנצחת את אוקלהומה, טקסס טק הייתה עולה בשל הניצחון על טקסס. בסופו של דבר, הייתה זו אוקלהומה שעלתה. אוקלהומה תפגוש בשבוע הבא את מיזורי, אותה פגשה פעמיים בשנה שעברה, פעם אחת בגמר הביג-12, וניצחה בשני המפגשים.

לטקסס עוד נותרה תקווה לשחק בגמר, במידה ומיזורי – שהפסידה בשבת ליריבה מקנזס – תנצח את אוקלהומה, והמדרגים יחליטו להעלות את טקסס לגמר המכללות. אם אוקלהומה תנצח בכל זאת, טקסס תקבל זימון לפיאסטה בול (שמארח מסורתית את אלופת הביג-12 אלא אם היא משחקת בגמר) או לאחד משני הבולים האחרים – השוגר בול או האורנג' בול, וזאת משום שהרוז בול לרוב מארח את המפגש בין אלופת הפאק-10 לאלופת הביג-10 (לפי המצב כרגע, בהנחה שדרום קליפורניה לא תפסיד ל-UCLA בשבת, היא תתמודד מול פן סטייט).

זו הפעם הראשונה בעשור בו קיימת שיטת ה-BCS בה הדירוג קובע לא רק מי תשחק בגמר ובבולים השונים, אלא מי תשחק בגמר חטיבתי, והקולות לביטול השיטה ומעבר לשיטת פלייאוף צפויים לגבור עוד יותר בעתיד הקרוב. מה רן חושב על כך, אתם בטח כבר יודעים (נחסוך ממכם את הקללות שאפילו בסרטי "מגרש השדים" לא שומעים, ואת המילים שיגרמו לתינוקות לבכות רק מעצם הגייתן), אתם כמובן מוזמנים לומר לנו מה עובר לכם עכשיו בראש, בהנחה שזה לא צ'ייסר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully