וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשימות של פיני

30.11.2008 / 8:00

ליצור משחק פנים, לפרק את הצמד אליהו-פישר, לא לוותר על סימונס ובעיקר להתאפק. לפיני גרשון מצפה אתגר גדול במכבי ת"א

1. ליצור משחק פנים

פיני גרשון אינו קוסם, אבל בתחום זה יהיה עליו לבצע להטוטים. פשוט אין לו ברירה. אי אפשר לשחק ברמות הגבוהות בלי להכניס כדור ללואו-פוסט. משחק פנים מביא נקודות קלות, זריקות מהקו, מכווץ את ההגנה ויוצר זריקות חופשיות מבחוץ. האלמנט הקריטי הזה נעדר לחלוטין מהארסנל ההתקפי של מכבי. ליאור אליהו יוצר עם הפנים לסל, ד'אור פישר קולע מחצי מרחק. התוצאה: מכבי זרקה רק 13 פעמים מהקו מול מלאגה, לעומת 28 זריקות של האורחת. בניגוד למקובל במקרים האלה, אנשי מכבי לא התלוננו על השיפוט בסיום. הם יודעים שבלתי אפשרי להגיע לקו מבלי להיכנס לאזור הצבע.

גרשון התמחה בעבר בהורדת גארדים ללואו-פוסט, אבל אין אף שחקן חוץ בקבוצה שמתמחה בכך. הפתרון הפחות סביר הוא הענקת דקות משחק ארוכות יותר לאסטבן באטיסטה, היחיד בסגל שמסוגל לחפור את דרכו לנקודות; התשובה הסבירה יותר היא יצירת מצבים לפישר ואליהו בתנועה, אולי תוך שימוש בחסימות הגביות (back pick) שסידרו לנייט האפמן כל כך הרבה סלים קלים תחת גרשון.

2. לפרק את הצמד אליהו-פישר

גרשון ספג ביקורת רבה על מספר הדקות המוגזם שהעניק לרודני ווייט מול מלאגה, ובצדק. מצד שני, אפשר להבין את מצוקתו - שיתוף הפעולה בין אליהו ופישר יוצר רכות הגנתית בלתי נסבלת.

עד שיגיע שחקן פנים דומיננטי, גרשון ייאלץ לאלתר: קצת גרין, מעט עמרי כספי ואולי גם ווייט - הכל כדי שמטחנת הבשר שמפעילים הגבוהים היריבים תיפסק.

3. לא על טהרת הפיק אנד רול

השושלת השנייה של גרשון, זו של שאראס, פארקר ו-וויצ'יץ', התבססה על פיק אנד רול בהתקפת המעבר ועל קריאת המצבים הפנומנלית של הליטאי והקרואטי. במכבי הנוכחית, זה כבר ברור, יש הרבה פחות אינטליגנציה. גרשון ייאלץ לרענן את ספר התרגילים ולשחק כדורסל יותר מובנה, בלי להשאיר הרבה מקום לדימיון המוגבל של שחקניו.

4. לא לוותר במהירות על סימונס

פעם, מזמן, במשחק האימון הראשון, היה למכבי סגל רחב. בינתיים, הביטחון של מרבית השחקנים התאדה, ופתאום אין כמעט אף עוגן על הספסל, אולי פרט להתלהבות של כספי. גרשון חייב לשקם את סימונס, שכבר לא יוביל את מכבי, אבל מסוגל להתגלות כמחליף סביר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

5. לא לוותר על הגנה אישית

גרשון אוהב הגנות אזוריות ומעורבות. כבר ביום חמישי החליפה מכבי הגנה לעתים תכופות. כך אפשר להסתיר שומר בינוני או שניים, כפי שעשה גרשון בחמישייה של שאראס ו-וויצ'יץ' האטיים. קצת קשה יותר להחביא חמישה שומרים בינוניים, כמו שיש למכבי השנה. אם מכבי לא תשפר את האגרסיוויות, את עבודת הרגליים של הגארדים ואת הפיסיות של הגבוהים, גם ההגנה המתוחכמת ביותר לא תצליח.

6. להתאפק

לגרשון אין סבלנות לשחקנים בינוניים. ביום חמישי האחרון כבר קלטו אותו המצלמות מסנן קללה לעבר ד'אור פישר. צפויה לגרשון עונה ארוכה, והוא צפוי לחזות בעוד המון טעויות. קללות, תסכול ותירוצים רק יוכיחו את מה שטוענים מבקריו - שהוא מסוגל להצליח רק עם שחקנים גדולים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully