וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראגבי: ניו זילנד השלימה גראנד סלאם

רועי פרידמן

29.11.2008 / 20:41

האול בלאקס רמסו בטוויקנהאם את אנגליה 6:32, והשלימו ניצחון על כל ארבע הבריטיות. ווילס הפתיעה את אוסטרליה 18:21

ריצ'י מק'קו הפך להיות הקפטן השלישי של ניו זילנד שהוביל אותה לגראנד סלאם טור, היינו לנצח את 4 נבחרות האיים הבריטים אצלן בבית, כשהקודמים היו גרהאם מארי ב-1979 וטאנה אומאגה ב-2005. לעומת זאת, בפעם הקודמת שמרטין ג'ונסון, מאמן נבחרת אנגליה, פגש את שלוש מעצמות חצי הכדור הדרומי, הוא ניצח אותן כקפטן הנבחרת ב-2002 בדרך לזכייה בגביע העולם. השנה הוא עם שלושה הפסדים, האחרון שבהם 32:6 לניו זילנד, והרבה עבודה לקראת טורניר 6 האומות בפברואר.

למרות התוצאה, זה לא היה משחק מדהים של האול בלאקס, אבל מספיק יעיל כדי לעבור נבחרת אנגלית לא ממושמעת. האנגלים ביצעו מספר כמעט כפול של עבירות ולא פחות מ-4 שחקנים שלהם קיבלו 10 דקות מנוחה בעזרת כרטיס צהוב מהשופט, אלאן רולאן מאירלנד. במקרה אחד זה היה מרפק ששלח ג'יימס האסקל לעבר רודני סו'אויאלו, שיכל היה להיות כרטיס בצבע השני. חוסר ריכוז של דניאל קרטר, שהחטיא מספר בעיטות שבדרך כלל הוא מכניס, גרמו לך שהתוצאה בדקה ה-60 עוד הייתה 6:12 אך שני טרייז של מילס מוליאיינה וטריי נוסף של מא'אה נונו סגרו עניין לטובת השחורים. לפני המשחק הוצג גביע שיהיה הגביע הנודד בין שתי הנבחרות, ושנושא את שמו של סר אדמונד הילארי, האדם הראשון על פסגת האוורסט.

צוברי הנקודות לניו זילנד:

טרייז: מילס מוליאיינה 2, מא'אה נונו
המרה : דן קרטר
עונשין : קרטר 5

לאנגליה:

עונשין: טובי פלאד, דילון ארמיטאג'

כרטיסים לאנגליה:

צהוב: לי מירס (עצירת כדור מכוונת), ג'יימס האסקל (מרפק), טובי פלאד (תקול גבוה), טום ריס (עצירת כדור מכוונת)

וויילס – אוסטרליה 18:21 (10:15)

הוולשים הוכיחו במשחק פתוח שהם יכולים להתחרות בנבחרות הבכירות מחצי הכדור הדרומי. האורחים פתחו רע את המשחק, כשכבר בדקה השנייה נפצע הקפטן סטרלינג מורטלוק, ודקה אחר כך הבקיע שיין וויליאמס את הטריי ה-44 שלו עבור הוולשים – 0:5. האורחים חזרו למשחק מטריי של מארק צ'יזהולם, המרה ושער שדה של מאט גיטאו. אלא שבדקה ה-27, ספג סטפן מור כרטיס צהוב על עצירת כדור מכוונת, והוולשים החזירו ב-10 נקודות משלהם עם טריי של לי ביירן, המרה ועונשין של סטפן ג'ונס שחתם את תוצאת המחצית. המחצית השנייה הייתה בעצם מרדף של האוסטרלים, אלא שכשהם הצליחו להתקרב הוולשים הצליחו לברוח. דיגבי איוני אמנם הצליח להבקיע טריי לקראת הסיום, אך הוולשים הצליחו לשמור על היתרון שלהם, ובכך לזכות בגביע הנודד בין שתי הנבחרות, שנקרא על שמו של ג'יימס ביוון, הקפטן הראשון אי פעם של הוולשים שהיה יליד אוסטרליה.

צוברי הנקודות לווילס:

טרייז: שיין וויליאמס, לי ביירן
המרה: סטפן ג'ונס
עונשין : ג'ונס 2
שער שדה: ג'ונס

אוסטרליה:

טרייז: מארק צ'יזהולם, דיגבי איוני
המרה: מאט גיטאו
עונשין : גיטאו
שער שדה : גיטאו

ה-IRB בחר השבוע את נבחרי השנה שלו, כששחקן השנה הוא שיין וויליאמס הוולשי. וויליאמס היה השחקן המצטיין וכובש הטרייז המוביל של טורניר 6 האומות, בו זכו הוולשים עם ניצחונות על כל יריבותיהם. וויליאמס גם מחזיק בשיא הטרייז בקריירה לשחקן וולשי עם 44, והבקיע 15 טרייז ב-14 המשחקים האחרונים שלו. הוא גבר על שלושה קפטנים – בן ארצו ריאן ג'ונס, מייק בלייר מסקוטלנד, סרג'יו פאריסי מאיטליה וכן דן קרטר, שזכה בתואר ב-2005. האול בלאקס נבחרו לנבחרת השנה וגרהאם הנרי הוא מאמן השנה.

ולקראת אליפות העולם ב-2011: במהלך חודש דצמבר יוגרלו הבתים לאליפות העולם, כאשר 12 מתוך ה-20 דורגו לקבוצות לפי דירוג ה-IRB, לאחר סיום משחקי החורף (היום). כראש בית נבחרו: ניו זילנד, אוסטרליה, דרא"פ וארגנטינה. דרג שני: אנגליה, וויילס, צרפת, אירלנד. דרג שלישי: סקוטלנד, איטליה, פיג'י וטונגה. ישראל מדורגת בבית ג3 ותצטרך לעבור מספר שלבים כדי להגיע לאליפות.

  • עוד באותו נושא:
  • ראגבי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully