וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרשון: "ההפסד הזה עליי"

27.11.2008 / 23:16

מאמנה החדש של מכבי תל אביב לקח אחריות על ההפסד למלאגה, והוסיף: "שחקנים מקבלים ים של כסף ומסתובבים בהרגשה לא טובה - צריך שתהיה להם מחויבות. היו שחקנים שלא היו צריכים להיות פה". אליהו: "ייתכן שהפסטיבל השפיע על הקבוצה"

ברני ארדוב

צילום ועריכת וידאו: יותם רונן

גם פיני גרשון לא עזר הערב (חמישי) למכבי תל אביב שנוצחה, ביד אליהו 80:73 בידי אוניקאחה מלאגה הספרדית. גרשון, שחתם במכבי לפני שלושה ימים ונחת בנתב"ג רק לפני יומיים, התקבל על תקן ה'מושיע' וה'קוסם', אבל נראה שגם 48 שעות הן מעט מדי זמן עבורו כדי לחולל שינוי בקבוצה הרופסת שנבנתה בהיכל.

אם לא די בכך שאין שינוי, הרי שמכבי מנוצחת לראשונה העונה בתל אביב, וכעת מחזיקה במאזן שלילי בבית א' של היורוליג - שני ניצחונות בלבד, לעומת שלושה הפסדים. המלחמה על העלייה לשלב הטופ-16, כך נראה, תהיה קשה מהצפוי עבור הצהובים-כחולים: מכבי חולקת כעת רק את המקום הרביעי בבית, עם אייר אבלינו האיטלקית.

גרשון: "אי אפשר לשנות דברים ביום אחד"

בתחילת דבריו התייחס מאמן מכבי תל אביב למה שאמר אמש בבדיחות הדעת: "אמרתי שניצחון או הפסד יהיה של אפי. מסכן, הוא גם לא כאן וגם שההפסד יהיה עליו? אז אני לוקח את ההפסד עליי. ניסיתי לשנות משהו בתפוקה שלנו בהתקפה, שעומדת על ממוצע של 75 נקודות בלבד. היה למלאגה מומנטום של שלשות, אמרתי לשחקנים שהם קולעים באחוזים גבוהים ושזה יחלוף מהר מאוד, אבל היה להם ממוצע טוב מהשלוש. למרות שבסוף סיימנו את המשחק עם אחוזים יותר טובים מהם, הרי שהפסדנו את המשחק לא בגלל האחוזים, אלא בגלל איבודי הכדור והליכה לקו העונשין. היו לנו לא מעט איבודי כדור שלא היו מחויבי המציאות".

גרשון הסביר מדוע העניק 10 דקות פרקט לרודני ווייט, שטרם שותף במשחק רשמי העונה: "היינו צריכים נקודות. ידעתי שהוא סקורר. שלחתי אותו לקבל חסימה, לברוח אחורה ולעלות לקליעה. לא יכול להגיד שהשתלטתי על כל התרגילים, אבל עשיתי את מה שיש בקבוצה וניסיתי רק קצת פחות לשנות. בשני האימונים רודני היה בסדר. יש לו רקע של סקורר. בכלל, אני לא יכול להגיד לך שמי שהיה במקומו היה עושה הרבה יותר טוב. שחקן יש לו מוטיבציה, הוא רוצה להוכיח את עצמו. שמתי אותו על המגרש, ולפעמים צריך לקוות לטוב".

גרשון התייחס לדברים שכן ניסה לעשות במשחק: "אפשר לשנות לא מעט דברים, אבל אי אפשר לשנות אותם ביום אחד. בנושא הטקטי לא יכולתי לעשות הרבה, זה היה משחק של הרבה התלהבות. זה נכון שגם עם מה שיש בקבוצה, אם הכול היה מתחבר כמו שצריך, התפוקה הייתה יכולה לעלות. בבית צריך לעשות 85-90 דקות כדי לנצח משחקים. כשיש שחקנים טובים על המגרש, אתה לא מחפש שחקנים אחרים על הספסל. אחרי הפציעה של ארויו, חג'ג' השלים את הדקות האלה ועשה עבודה טובה.

"כמה זמן ייקח לי לשפר את האינטליגנציה של הקבוצה הזו?", המשיך גרשון ואמר, "שלוש שנים. בשביל זה החתימו אותי לשלוש שנים, לא? אלה השחקנים שיש, איתם צריך לעשות את המקסימום. צריך שתהיה להם מחויבות למועדון הזה, שנתן להם ימבה של כסף, וכולם מסתובב כאן בהרגשה לא טובה – גם אלו שמשלמים וגם אלו שמקבלים. אני לא מבין למה לאלו שמקבלים יש הרגשה לא טובה".

כאשר נשאל האם מקומה של מכבי בטופ-16 נמצא בסכנה, השיב גרשון כי "עד לרגע זה לא עשיתי חשבונות של אף אחד. אני מכיר את הבית ועושה את החשבון שלנו. קודם כל אנחנו צריכים להסתכל על עצמנו. אנחנו בבעיה, ובשביל זה אני פה. אני מנסה למצוא את הסימפטומים, ואז לפתור את הבעיה. לא באתי להחליף את הבובה של אלקטרה. באתי לנסות ולשפר את מה שיש. וזה לא קל. אי אפשר להחליף את כל השחקנים. גם ההתלהבות זה פיתרון להיום, לאו דווקא למחר", חתם המאמן את דבריו.

אליהו: "פשוט חייבים לנצח"

"מלאגה שיחקה מצוין, מגיע להם שאפו", אמר בסיום שחקן הקבוצה, ליאור אליהו. "הקהל היה מטורף והם הצליחו לשחק כאן בצורה יפה מאוד. אצלנו הכל עדיין בטיפה בלגאן. צריכים לחזור ולהתארגן מחדש, גם על הטקטיקה. יכול להיות שכל הפסטיבל השבוע השפיע. ניצחון היום היה קריטי עבורנו, אבל נקווה שנוכל לתקן בהמשך. יש חמישה משחקים לפנינו ופשוט חייבים לנצח".

"צריכים להישאר מחויבים למערכת ולהתחיל להבין את פיני ואת השיטה שלו", הוסיף עמרי כספי. "יש לפיני הרבה דברים מיוחדים שלא עשינו עד היום. אם נעבוד קשה נהיה בדרך הנכונה, ועוד נעשה דברים יפים".

רודני ווייט סיפר בסיום כי "לא ידעתי כמה אני הולך לשחק. הייתי בחוץ במשך שלושה שבועות, אבל המאמן אמר שהוא מאמין בי. רציתי רק לעלות למגרש ולתת עבור הקבוצה את כל מה שיש בי".

"זה הפסד מאוד מאכזב עבורנו", סיכם קרלוס ארויו. "יכולנו לשחק טוב יותר, ועם הרבה יותר אנרגיות. זה סוג של התחלה חדשה, ולכן אני חושב שיכולנו לשחק עם יותר אינטנסיביות. לא להתחיל את המשחק ולהיקלע לפיגור של מינוס 15. מה יהיה הלאה? אנחנו צריכים להמשיך ללמוד, להשתפר ולהתקדם".

מאמן מלאגה, אאיטו רנסס, דווקא נשמע בסיום מרוצה הרבה יותר. "מבחינת ריכוז, פתחנו את המשחק נהדר. לא רק בהגנה, אלא גם בהתקפה. במחצית השנייה היו לנו יותר בעיות. כנראה שזה קרה בגלל החילופים שלנו. זה לא אותו הדבר עם כל כך הרבה פצועים, כפי שיש לנו. בסך הכל שיחקנו עם ריכוז ואינטנסיביות. פתחנו את היורוליג בצורה לא ממש טובה, אבל עם הניצחון הזה אנחנו הרבה יותר שקטים. תמיד קשה לנצח את מכבי, בטח שבתל אביב, ועוד יותר קשה לעשות את זה כשאתה סובל מהמון פציעות. אני חושב שפיני מאמן נהדר, אבל היום, האספקט היחיד שבו יכול היה לתרום הוא במוטיבציה של השחקנים. פיני עוד צריך לעבוד עם השחקנים, אבל אין לו זמן. עם פיני ועם השיטה שלו מכבי עוד תשתפר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully