וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכללות: אז לאיזה גמר הולכים היום?

רן לטוביץ' ותומר ספירשטיין

27.11.2008 / 14:49

בשבוע האחרון של משחקי העונה הרגילה ייקבעו העולות לגמרים החטיבתיים בדרך לגמר הגדול. הרבה מתח, בעיקר באוקלהומה ובטקסס

איזה מחזור הולך להיות לנו בסוף השבוע הקרוב. מלחמות עולם של יריבויות מרות ועתיקות שנים, כשלחצי מהקבוצות יש מטרה אחת ברורה – לנסות להגיע לגמר החטיבתי בדרך לגמר הגדול, ולחצי השני יש מטרה לא פחות נעלה – להרוס ליריבה את שאיפות האליפות. עיקר תשומת הלב יתנקז למשחקים בנורמן ובלאבוק, שם ישחקו אוקלהומה וטקסס טק על הזכות לייצג את הביג-12 דרום (טקסס, שתשחק כבר הערב, די תקועה באמצע), אבל הולך להיות מותח גם באלבמה, פלורידה, אורגון ומסצ'וסטס. קחו הרבה אוויר, הישענו לאחור ותהנו ממחזור משחקים משובח ומותח, כי לאחריו נותר לנו עוד מחזור בודד.

הילדים רוצים גמר

אלבמה (1) – אובורן

כדי שהילדים של סייבן יוכלו להגיע למשחק מול פלורידה בגמר ה-SEC, ולדעת שניצחון שם מעלה אותם לגמר הגדול, הם יהיו חייבים לנצח את היריבה המרה באיירון-בול, שכבר סופרת שישה ניצחונות רצופים עליהם. הטייגרס אוהבים לכער את המשחק ולגרור אותו לסקור נמוך, הראש של הקרימסון טייד כבר נמצא עם הגייטורס, וזה עלול להיות מוקש לא נעים למרות הבדלי הרמות העונה.

טקסס (2) – טקסס איי.אנד.אם

הלונגהורנס ישחקו מוקדם (חמישי, 3 בבוקר, שידור ישיר באי.אס.פי.אן), ויקוו לא למעוד, כדי שיוכלו לשבת מול מקלטי הטלוויזיה בשבת, ולעודד – מכל הקבוצות בעולם – את הסונרס בשבת, כדי לשמור על התיקו המשולש בביג-12 דרום. הם גם יעודדו את ביילור, שישחקו מול הרד ריידרס, כשהפתעה בלאבוק תפתור להם את כל הבעיות (גם של המצפון – כי אז הם יעודדו את הקאובויס). מאק בראון יחפש ניצחון, ואם אפשר – מרשים ככל האפשר, כדי שהמדרגים מהביג-12 ישלחו אותם למשחק האליפות (מול מיזורי).

אוקלהומה סטייט (12) – אוקלהומה (3)

הקאובויס יכולים לשבש לרן ולטקסס את החלומות על הגעה לגמר אם יהרסו את התיקו המשולש, ומעניין בטוח שיהיה. בשנה שעברה זה נגמר בתוצאה חד צדדית לסונרס, ובוב סטופס יודע שניצחון מרשים אצל היריבה המרה מהמדינה יעזור לחניכיו אצל המדרגים, שצפויים להעלות את אוקלהומה לגמר הביג-12 על חשבון הלונגהורנס. שתי ציפורים במכה? שידור ישיר באי.אס.פי.אן בשלוש בבוקר בין שבת לראשון.

פלורידה סטייט (20) – פלורידה (4)

היריבות המרה הזו הופכת השנה למרה במיוחד, משתי סיבות עיקריות – ראשית כל, זהו הלאגאבולין בול, אחרי שהתערבנו על המשחק הזה. רן אומר שהסמינולס יהרסו לאורבן מאייר את ההגעה לגמר הגדול, ואילו תומר אומר שטיבו לא יאכזב ויוביל את הגייטורס למשחק מול באמה עם תקוות גדולת. שנית, וקצת פחות חשוב – הסמינולס ירצו בהחלט להרוס לגייטורס את הסיכוי להגיע לגמר הגדול ולתת להם להסתפק רק בשוגר בול. אכן, הפסד של הגייטורס והם יגיעו בוודאות לשוגר בול (ניצחון של פלורידה על הטייד יביא להם את אליפות ה-SEC אך ימנע מהם לשחק בגמר, ניצחון של הטייד והם יסעו לגמר וישאירו את השוגר בול לנציגה השניה של החטיבה – במקרה זה אלו הגייטורס). יהיה אקשן.

צ'רלי, אתה הולך לחטוף

דרום קליפורניה (5) – נוטרדאם

איזה אונס הולך להיות בקולוסאום בקליפורניה. הטרוג'אנס פייבוריטים בכשלושים נקודות לפי המהמרים, ואין סיבה שלא שיחטו בתוצאה גבוהה יותר. הצד החזק של ילדי פיט קרול הוא ההגנה, שצפוייה לרמוס את האופנסיב ליין של האייריש ולתת לג'ימי קלאוסן לאכול הרבה דשא. צ'ארלי וייס יודע שניצחון יתן לו שקט תעשייתי לעוד עונה, אבל הסיכויים לכך נמוכים מהסיכויים שנקבל בחירות חוזרות לנשיאות.

טקסס טק (7) - ביילור

אחרי ההשפלה שחטפו הרד ריידרס בנורמן בשבוע שעבר, צריכים שחקניו של מייק ליץ' לתת משחק גדול ולקוות למעידה של הסונרס – שיעלה אותם לגמר בזכות הניצחון על טקסס. ביילור לא צפוייה להערים יותר מדי קשיים במשחק הזה, בטח לא כשמאחורי הסנטר של הריידרס נמצא אחד, גרהאם הארל.

בויזי סטייט (9) – פרזנו סטייט

הבולדוגס פתחו בצורה יפה את העונה, אבל מאז נעלמו מן הדירוג. הם אמנם ישחקו בבול השנה, אבל לפני זה הם יצטרכו להתמודד מול ההתקפה הממושמעת של כריס פיטרסון והברונקוס, שכבר הבטיחו לעצמם את אליפות ה-WAC. בויזי יכולה גם היא רק לצטער על כך שהיוטס סיימו ללא הפסד, כי גם הברונקוס לא יקבלו זימון לבול מרכזי (ה-BCS מאפשר רק לקבוצה אחת שאינה משחקת בשש החטיבות הגדולות לשחק בבול מרכזי), אבל אנחנו נוכל להנות שוב מהמשטח המפורסם באיידהו, הלא הוא ה-smurf turf, בשידור ישיר בשישי בלילה.

ג'ורג'יה (11) – ג'ורג'יה טק (22)

היריבות הזו תהיה השנה מאבק על מיקום לקראת שיבוץ בבולים, שמעורב בו המון אגו, ולפחות מצד הבולדוגס – הרבה אכזבה. לדרבי, כמו לדרבי, יש חוקים משלו, ויש סיכוי לא קטן שזה יהיה משחקם האחרון של מת'יו סטאפורד ונואושון מורנו במדי הדוגס.

מיזורי (13) - קנזס

בשנה שעברה המשחק הזה הפגיש את שתי המדורגות הראשונות במדינה, והשנה נותר רק הדם הרע שבין הקבוצות. ההתפרקות של הגנת הג'יי-הוקס (שהייתה דווקא טובה בשנה שעברה) הביאה לכך שמיזורי תייצג את הביג-12 צפון בגמר החטיבה, כך שאפילו הפסד לא ימנע מצ'ייס דניאל לשחק על הזכות לשחק בפיאסטה בול, ולנו לא נותר אלא להנות מהמשחק הזה בשידור ישיר (שבת, שבע וחצי בערב, פוקס ספורט).

בול סטייט (15) – ווסטרן מישיגן 22:45

הקרדינלס התגברו על המכשול האחרון שלהם, כששוב היה זה לואיס שטחן על הקרקע, וסיים עם 32 נשיאות ל-120 יארד ושלושה ריקודים, כשנייט דייויס נותן תפוקה טובה כהרגלו עם 17 מ-25 ל-273 יארד וכיבוש. הקבוצה הקטנה מאינדיאנה, שהשנה היא דווקא הקבוצה הבכירה מהמדינה הזו, תפגוש בשבוע הבא את באפלו בגמר ה-MAC, אבל בגלל שיוטה סיימה את העונה שלה כאלופת ה-MWC במאזן מושלם, היא לא תוכל לקבל זימון לבול מרכזי גם אם תסיים בלתי מנוצחת. ובכל זאת – כל הכבוד. שמעתם את זה אייריש? האחות הקטנה והחורגת שלכם שווה העונה הרבה יותר ממכם.

קרב חפירות בפיטסבורג

סינסינטי (16) - סירקיוז

לפני המשחק בשבוע הבא מול הוואי, הבר קאטס יצטרכו לתת הכול על המגרש בשבת מול האורנג' של סירקיוז, שהפתיעו בשבוע שעבר עם ניצחון בסאות' בנד, כדי לקחת את אליפות הביג-איסט. הפסד – והם יצטרכו ניצחון של פיטסבורג על המאונטנירס כדי לשחק באורנג'-בול.

אורגון סטייט (17) – אורגון (23)

מלחמת העולם באורגון תפגיש שתי יריבות מרות, כשלשתיהן אותו מאזן כללי. הברווזים ינסו לנחס את הבונים, להעיף אותם מהרוז-בול ולעלות על חשבונם למקום השני בחטיבה. הבונים, מצד שני, יתנו הכול בכדי לשמור על הזימון שלהם לרוז בול למפגש חוזר מול הניטני ליונס של פן סטייט.

בוסטון קולג' (21) - מרילנד

זה הזמן להכות על חטא – בתחילת השבוע שעבר היינו בטוחים שפלורידה סטייט תייצג את הבית האטלנטי, ואז נזכרנו באיגלס, שאם ינצחו את היריבה ממרילנד יעלו למקום הראשון בדיוויזיה בזכות הניצחון על הסמינולס. כבר אמרנו לכם שהצבים הם הקבוצה הכי לא יציבה בליגה, כך שהכול יכול לקרות במשחק הזה.

פיטסבורג (25) – ווסט וירג'יניה

בשנה שעברה היו אלו הפנתרים שדפקו לריץ' רודריגז ופאט וייט את ההגעה למשחק הגמר, ואם סינסינטי תפסיד לסירקיוז, הם עלולים עדיין לדפוק למאונטנירס הגעה לבול מרכזי. השנה, אין ריצ'רוד על הקווים ואין סטיב סלייטון על הקרקע, מה שאומר שלהשון מק'קוי יתמודד מול ויייט ונואל דיוויין בקרב ראש בראש על מי יצליח לחפור יותר יארדים על הקרקע בקרב החפירות הזה.

כפי שבטח שמתם לב, יש לנו מחזור משובח במיוחד השבוע, ואפילו כמות שידורים די נדיבה. יריבויות, מתח, דרמה, אקשן, אליפויות על הפרק, והרבה דם רע. תוסיפו לזה בירה וזה בדיוק איך שאנחנו אוהבים את הפוטבול שלנו, ואנחנו בטוחים שגם אתם. במחזור שכזה לא נותר לנו אלא לאחל בהצלחה לקבוצות שלכם, ולהתכונן לקראת הגמרים האזוריים של השבוע הבא. סוף שבוע נעים לכולם, וזכרו – אם שותים, זה צריך לבוא עם צ'ייסר. סאלוט!

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully