וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'ייסון וויליאמס מחוץ לסגל מכבי ת"א

26.11.2008 / 19:58

הפורוורד לא נכלל בסגל למשחק נגד מלאגה. פיני גרשון: "ניצחון או הפסד יהיה שייך יותר לאפי מאשר לי". ווייט: "זו הזדמנות חדשה בשבילי"

ברני ארדוב

צילום ועריכה: נועם אשל

פיני גרשון, מאמנה החדש-ישן של מכבי תל אביב, החליט כי ג'ייסון וויליאמס לא ייכלל בסגל למשחק מול הערב (חמישי, 21:00, שידור ישיר בערוץ 10) מול אוניקאחה מלאגה במסגרת המחזור החמישי של היורוליג. לעומתו, מי שכן יתלבש הוא רודני ווייט.

יממה לאחר שנחת בקול תרועה רמה על כס מאמן מכבי תל אביב, התייצב אמש (רביעי) פיני גרשון למסיבת העיתונאים של הקבוצה לקראת פתיחתה הרשמית של הקדנציה השלישית שלו במועדון, מי שיעמוד לצידו של גרשון על הקווים יהיה דני גוט, ראש מחלקת הסקאוטינג של מכבי, כיוון ששרון דרוקר צפוי להצטרף אל המועדון רק בתחילת השבוע הבא.

"ניסיתי לגעת בדברים קטנים. נראה מחר"

אחרי הפסדי החוץ בזאגרב ובפיראוס יודעים הצהובים-כחולים כי הפסד ביתי מול הספרדים יסבך אותם בקרבות העלייה לשלב הטופ-16, ובין היתר בונים על החלפת המאמן כגורם שיכניס מוטיבציה מחודשת בקבוצה הבלתי-מחוברת שהתרוצצה על הפרקט בהיכל מאז תחילת העונה.

"ניצחון או הפסד יהיה שייך יותר לאפי מאשר לי", אמר גרשון במסיבת העיתונאים. "השינוי בעמדת המאמן לא יכול להביא ניצחון לבד. השחקנים הם אלה שצריכים לקלוע את הסלים. יכול להיות ש-11 אלף הצופים והפסטיבל שעשו פה בימים האחרונים ישפיעו על השחקנים בתחילת המשחק, אבל צריך לשחק 40 דקות.

"עשינו מאתמול להיום שלושה אימונים", המשיך גרשון. "לא רצחניים כמו שאמרו, אלא בעוצמה בינונית. אני מקווה שחלק מהדברים שעשינו יבואו לידי ביטוי מחר. קשה לי להאמין, אבל אני מקווה. בואו נראה מחר. אחרי שלושה אימונים כאלה צריך משחק אימון נגד בית"ר בנימינה, אבל אנחנו לא קובעים את ההגרלה. אז מחר יש לנו את מלאגה ונקווה שנוציא את הדברים לפועל בצורה טובה. קצת קשה לעשות את הדברים, בטח את מה שניסינו לשנות. הלכתי עם הדברים שהקבוצה עשתה, ניסיתי לגעת בדברים קטנים. נראה מחר".

"גישה זה עניין מנטאלי", הוסיף גרשון. "ואני חושב שהשחקנים מבינים את המצב שהקבוצה נמצאת בו. זה לא רק גישה, כי מצאתי שחקנים שיש להם רצון, שעובדים בסדר, אף אחד כאן לא מתבטל, ואני מקווה שזה יבוא לידי ביטוי. אי אפשר לעשות שינוי קיצוני ב-180 מעלות, אבל אני מקווה שהגישה והפילוסופיה שלי, לפחות בחלקה, מובנת לשחקנים. אבל אני לא יכול להבטיח שנקלע מחר 100 נקודות".

על יריבתו הראשונה אמר גרשון: "מלאגה היא אחת הקבוצות היותר טובות באירופה, אבל ישנן דרכים לנצח את המשחק, בעזרת מלחמה ודברים מעבר ליכולת שיביאו את הניצחון, כמו גישה".

בהתייחס לרודני ווייט אמר גרשון כי "הוא לא מושיע, אבל אני חושב שמהדברים שראיתי ביומיים האחרונים, פגשתי בנאדם אחר ממה שכתבו וסיפרו עליו. היכולת שלו היא טובה מאוד, אני חושב שהוא ראוי להיות במסגרת של הקבוצה היום, והוא יהיה. במיוחד כשבאה קבוצה עם שני שחקנים מאוד דומיננטים בצבע".

"אני מאמין בעצמי, ועכשיו אני צריך להוכיח מה אני שווה", סיפר ווייט עצמו, אשר שב רק אמש ארצה לאחר ששהה במשך קרוב לשבועיים בארה"ב, לצד אשתו שילדה בן. "תמיד היה לי ביטחון ביכולות שלי בכדורסל, ועם הזמן כולם יראו למה אני מסוגל. זו הזדמנות חדשה בשבילי, התחלת העונה הייתה קשה לי אבל נשארתי חיובי ועכשיו אני מקווה לעזור לקבוצה".

"נקווה שפיני יעשה את השינוי וגם אנחנו השחקנים נעשה שינוי", סיכם יניב גרין. "עם פיני יש הרבה יותר ריצות וסגנון משחק שונה. נצטרך להתרגל לזה כמה שיותר מהר וללמוד אחד את השני".

"אם לא נילחם, נפסיד בוודאות"

אוניקאחה מלאגה נחתה בתל אביב בשעות אחר-הצהריים, וערכה גם היא אימון מסכם. האנדלוסים הגיעו ארצה עם סגל פצוע במיוחד - אל רשימת הפצועים שכללה עד כה אתברני רודריגז, אלפונסו סאנצ'ז והרמן גבריאל נוסף לפני מספר ימים הפורוורד מרכוס הייסליפ, שסיפק לה עד כה ביורוליג 10.8 נקודות ו-4.8 ריבאונדים בממוצע.

המאמן אאיטו רנסס, אגדת כדורסל ספרדית, החליף הקיץ על הקווים את סרג'יו סקאריולו. עם רנסס תבקש מלאגה להפוך מקבוצה בעלת אוריינטציה הגנתית לקבוצה בעלת אופי התקפי, שכן רנסס דוגל בשמירת לחץ על כל המגרש, קצב משחק גבוה ומתן חופש לשחקניו בהתקפה.

מלאגה שמרה על מרבית הסגל מהעונה שעברה. פרט לרודריגז, הייסליפ והרמן הפצועים, כולל שלד הקבוצה את קרלוס קבאזס (28, 1.86), קרלוס חימנז (32, 2.01), יירי וולש (28, 2.02) ובוניפס נ'דונג (31, 2.13). בקיץ צירפה מלאגה את הגארד עומאר קוק (26, 1.86), שכיכב אשתקד במדי הכוכב האדום בלגרד, את תומאס קלאטי האתלטי (26, 1.95) ואת הסנטר הסקוטי רוברט ארצ'יבלד (28, 2.09), שסיים את העונה אשתקד במריופול האוקראינית ולמד להכיר היטב את הפרקט בהיכל.

"אנחנו מגיעים לתל אביב לא במצב הכי טוב שיש, כי עכשיו אנחנו יכולים לצרף גם את מרכוס (הייסליפ) לרשימת הפצועים שלנו", סיפר מאמן הקבוצה, אאיטו רנסס. "גם לפניו היא הייתה ארוכה. לא רק שההיעדרות שלו משמעותית, הוא וגבריאל חולקים את אותה עמדה, ועכשיו שניהם בחוץ. זה יוצר עבורנו בעיות גדולות. למרות זאת, אנחנו צריכים להילחם כי אולי עם כל הפצועים אין לנו סיכוי גבוה לנצח בתל אביב, אבל בלי מלחמה נפסיד כאן בוודאות".

"לא יכול היה להיות לנו יותר מזל רע גם אם היינו רוצים", המשיך בוניפס נ'דונג את הקו. "גם ככה היו חסרים לנו הרבה שחקנים, ועכשיו נוסף גם הייסליפ לרשימה. זה רק יהפוך את המשחק מול מכבי לקשה יותר. אבל אסור לנו לבכות על זה, אלא לעבוד קשה ולהתכונן היטב. זה אולי נראה כאילו מכבי אינה כל כך חזקה, אבל אנחנו יודעים שלשחק בתל אביב זה תמיד קשה. מכבי אולי משחקת פחות טוב מאשר בעונה שעברה, אבל זו עדיין מכבי תל אביב ואף פעם לא קל להתמודד איתה. יש למכבי שחקנים מצוינים כמו קרלוס ארויו ומרכוס בראון, ובנוסף אני גם חושש מהסגל הקצר שיעמוד לרשותנו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully