וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יירי וולש: "השנה באמת נבנה במלאגה משהו מיוחד"

26.11.2008 / 17:30

יירי וולש, הצ'כי של מלאגה, בטוח שהמאמן החדש/ישן אאיטו יוביל את הקבוצה להישג יוצא דופן. "אנחנו לא רואים וידאו של היריבה. זה שינוי מרענן"

אוניקאחה מלאגה הפכה בשנים האחרונות לאחת מיריבותיה העיקריות של מכבי תל אביב ביורוליג. עשר פעמים נפגשו השתיים החל מעונת 2001/2; שישה ניצחונות רשמה מכבי, ארבעה גרפה מלאגה – לרבות ניצחון חוץ אחד בהיכל, בעונת 2002/3.

אולם מלאגה שתעלה לפרקט ההיכל מחר (חמישי) אינה דומה למלאגה של השנים האחרונות. היא אומנם שמרה על שלד השחקנים, שהולך איתה תקופה לא מבוטלת – הכולל את קרלוס קבאזס (28, 1.86), ברני רודריגז (28, 1.97), קרלוס חימנז (32, 2.01), הרמן גבריאל (28, 2.07), יירי וולש (28, 2.02), בוניפס נ'דונג (31, 2.13) ומרכוס הייסליפ (28, 2.07) – וחיזקה אותו בעומאר קוק (26, 1.86), תומאס קלאטי (26, 1.95) ורוברט ארצ'יבלד (28, 2.09), אלא שהשינוי האמיתי נרשם על הקווים. לאחר חמש שנים עזב סרג'יו סקאריולו את המועדון, ובמקומו מונה אאיטו רנסס הוותיק.

"הרבה השתנה כאן במלאגה עם ההחלפה של סקאריולו ברנסס", אומר שחקן הקבוצה, יירי וולש, בשיחה עם וואלה! ספורט. "אנחנו משחקים כדורסל שונה מאשר בעונות האחרונות, ובינתיים זה הולך די טוב. אנחנו בצמרת הליגה הספרדית (מלאגה שנייה עם מאזן 2:8, א.ג.), וגם את היורוליג התחלנו בסדר. כל זה למרות סדרה של פציעות שמאוד מקשה עלינו".

"אולי השנה זה יקרה"

מלאגה חולקת עם מכבי את המקום הרביעי בבית א' של היורוליג, עם מאזן 2:2. מחר תחסר את מרכוס הייסליפ, משחקני המפתח במערך הקבוצה, שנפצע במשחק הליגה האחרון. גם חימנז וגבריאל פצועים. ייתכן שהפילוסופיה המוכרת של אאיטו – הכוללת חילופים מרובים, שמירת לחץ ומשחק ריצה, היא זו שעוזרת לקבוצה להתגבר על חסרונם של שחקנים מסוימים. "סקאריולו נהג להתמקד בהכנה עמוקה ויסודית לכל משחק ומול כל יריבה. הפילוסופיה של אאיטו שונה לגמרי", מספר וולש. "העונה אנחנו כמעט ולא רואים וידאו של היריבות שלנו, לא מכינים כמעט הגנות מיוחדות. אנחנו רק מתמקדים בדברים שלנו. אם אנחנו משחקים את ההגנה שלנו בצורה נכונה ועושים מה שאנחנו צריכים לעשות, אנחנו יכולים לעצור כל יריבה וכל התקפה. זו גישה אחרת, אבל היא עובדת.

"קצב המשחק שלנו גבוה במיוחד", מוסיף וולש. "אנחנו משחקים הגנה אגרסיבית, מחליפים סוגי הגנות, מפעילים לחץ על הכדור לאורך רוב שלבי המשחק. הרוטציה של אאיטו ארוכה, שחקנים נכנסים ויוצאים כדי לשמור על הקצב הגבוה ועל רמת אנרגיה גבוהה. בהתקפה אנחנו משחקים משוחרר יותר. בכלל, זה שינוי מרענן לכולנו".

מלאגה תמיד נחשבת למועדון טוב ומסודר, אבל חוץ מהעפלה לפיינל פור ב-2007 לא רשמתם הישג יוצא דופן ביורוליג. מה הסיבה לכך?

"תראה, אני מקווה שנוכל לעשות את הצעד הנוסף הזה השנה. יש לנו קבוצה איכותית ומאמן נהדר. נקווה שאנחנו מוכנים לכך. חשוב לזכור שעבורנו, כמו גם עבור כל יתר הקבוצות הספרדיות, חשוב לשחק טוב גם בליגה הספרדית. הרבה קבוצות במפעל, נגיד היווניות או אפילו מכבי, שולטות בליגות שלהן וכך יש להן יותר זמן להתכונן למשחקי היורוליג. כאן, הליגה הספרדית מאוד קשה. אין משחקים קלים. עבור כל הספרדיות, להצליח ב-ACB ובמקביל ביורוליג זה אתגר גדול. קשה לשמור על רמה גבוהה ועל אינטנסיביות. אבל אולי השנה זה יקרה, כי באמת שנבנה כאן משהו מיוחד".

"חושבים רק על איך להביס את מכבי"

וולש עצמו, שהגיע למלאגה לפני שנתיים לאחר מספר עונות ב-NBA, מציג פתיחת עונה מאכזבת. מי שאמור היה להוות כלי נשק מרכזי עבור מלאגה מספק עד כה ביורוליג 6.5 נקודות, 2.8 ריבאונדים ו-2 אסיסטים ב-22 דקות משחק. "הצטרפתי לקבוצה מאוחר, אחרי שהעברתי את רוב הקיץ עם הנבחרת הלאומית", מסביר הצ'כי. "לא הייתה לי אפשרות לקחת חלק בתקופת ההכנה. איך שהגעתי לכאן מיד נפצעתי, אז גם החמצתי את המשחק הראשון של העונה. כשחזרתי לקבוצה מהנבחרת הייתי צריך ללמוד מהר יותר, ועמד לרשותי פחות זמן. הייתי צריך להגיע ממוקד לכל אימון ולשים לב היטב למה שאאיטו רוצה לא רק ממני, אלא גם מיתר השחקנים. נכון שההתחלה שלי הייתה קצת איטית, אבל עכשיו אני מרגיש טוב".

יכול להיות שהשיטה של אאיטו מתאימה לך פחות?

"אני שחקן שיכול למצוא את המקום שלו בכל שיטה. אצל אאיטו יש יותר חופש בהתקפה, וכל השחקנים, בטח שאני, יודעים להעריך את זה. כמו שאמרתי, המפתח הוא לעשות את ההתאמה, וזה בסופו של דבר יגיע".

אתם מגיעים לתל אביב עם סגל פצוע וחסר מאוד.

"ברור שהשחקנים שנמצאים בחוץ חסרים, אבל אנחנו מוכיחים לעצמנו בכל משחק שאפשר להמשיך גם במצב הזה ולהציג כדורסל ברמה גבוהה. ברור שאנחנו לא הולכים לתת למכבי שום דבר בקלות. אנחנו נוסעים לת"א וחושבים רק על איך להביס את מכבי".

איך תעשו את זה?

"אנחנו צריכים לשחק הגנה טובה ולעלות למגרש עם הרבה סבלנות. בתל אביב האווירה תמיד נהדרת, ואם נשחק עם עליות וירידות, או שנרוץ בלי סוף ולא נשמור, מה שנקרא 'להחליף סל בסל', זה רק ישחק לידיים של מכבי. אנחנו צריכים להוציא לפועל בהתקפה, אבל בעיקר להיות קשוחים בהגנה. בלי הגנה טובה אי אפשר לנצח במשחק חוץ, ובטח שלא בישראל. נצטרך לשים לב לקרלוס ארויו, שמבחינתי הוא אחד הכוכבים הגדולים שעזבו הקיץ את ה-NBA והגיעו לאירופה, ובטח שלמרכוס בראון, שהוא תמיד איכותי ומנוסה. גם לשחקנים של ישראל מהנבחרת הלאומית, כמו ליאור אליהו, יניב גרין ועומרי כספי נצטרך לשים לב. טל בורשטיין חוזר מפציעות קשות. גם אני עברתי פציעות, ואני יודע שלא קל לחזור ממצב כזה. צריכים להיות איתו סבלניים".

כיצד אתה רואה את חילופי המאמנים במכבי?

"קודם כל, פגשנו את מכבי בשנתיים האחרונות, ואני יודע שהרבה מאוד השתנה בקבוצה הזו בהשוואה לעונה שעברה. קראתי שפיני גרשון חוזר לקבוצה. זה ייתן למכבי, ובעצם לארגון כולו, דחיפה גדולה והרבה אנרגיות. אבל בשורה התחתונה, אנחנו מסתכלים בעיקר על עצמנו. אנחנו מתכוננים למשחק שלנו. אם נוציא לפועל את תוכנית המשחק, זה אמור להספיק לנו לניצחון".

  • עוד באותו נושא:
  • מלאגה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully