וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבי הפלונטר

זוהר ראובני

25.11.2008 / 11:04

נמני ממשיך לקבל את מלוא התמיכה מאוהדי מכבי ת"א גם אחרי הפסד בדרבי. אז למה הוא לא מנתב אותו לאפיק הנכון? זוהר ראובני מאוכזב

"נו, מה יהיה עם מכבי עכשיו?, נמני יביא אליפות? אז מה אתה, אתם, אנחנו אומרים על נמני?". אלה היו השאלות המרכזיות שהפנו אוהדי מכבי תל אביב כלפי עצמם לאחר מינויו של מספר 8 למנג'ר הקבוצה. כולם ידעו שנקודת הציון הראשונה שלו תגיע ב-23 בנובמבר קצת לפני 11 בלילה. אחרי הדרבי.

יכול להיות שכבר עכשיו, כשהוא בתפקיד שלושה מחזורים בלבד, נודה שטעינו? אולי נמני הוא לא המשיח, אולי הוא לא קוסם? האמיצים בינינו יגידו שהוא גם כבר לא מלך, אולי בכלל הוא לא הביא ולא יביא שינוי. יודעים מה? בואו נגיד שטעינו, אולי אבי נמני כן הביא שינוי: אף מאמן לא היה שורד אחרי הדרבי אתמול (אולי פיני גרשון), ואולי הקהל של מכבי הבין שאפשר גם לתת גב למאמן, קצת לתמוך, לעודד ולא לשחוט אותו אחרי הפסד או שניים. היה פה ניסיון יפה, בינתיים זה עובד, זה הרי הקהל של מכבי. אני נשבע ששמעתי לקראת סוף המשחק קריאות "אבי נמני הוא המלך". תגידו אתם, איזה עוד מאמן היה מקבל כזאת תמיכה אחרי הפסד בדרבי?

מי אני שאשפוט מאמן ואת ניהול המשחק שלו? אני בטוח שהיו שם טעויות, אבל כמי שמבקש מאוהדים אחרים לא לבקר מקצועית את המאמן והקבוצה ולסמוך עליהם שהם יודעים את העבודה, אין לי שום זכות להגיד את דעתי. רק ששינוי אמיתי לא ראיתי. אז היו לנו קצת יותר כדורגל, יותר מסירות ויותר משמעת טקטית, ניצחון דחוק בזכות מצב נייח, תיקו מאכזב והפסד בדרבי. אני מבטיח לכם - רן בן שמעון, רוני לוי, יצחק שום ואפילו מוריניו היו מחפשים עבודה כבר ממחר בבוקר, אם היו מביאים את אותו מאזן.

כאב לי על בן שמעון. הוא ניסה, כמו רבים אחרים, אבל הקהל לא נתן לו להצליח. לנמני הוא נותן, וזה דבר טוב. נמני גם זכה בתמיכה הזאת ביושר - זה מגיע לו, אבל זה גם מגיע לכל מאמן שמגיע לקריית שלום. התמיכה שקיבל נמני בשלושת המשחקים האחרונים, ומן הסתם יזכה לה גם בהמשך, היא דבר טוב, אבל אני כל הזמן שואל את עצמי, מדוע לא לתת את אותה תמיכה גם למאמנים אחרים? אם היו נותנים להם קצת שקט, הם היו מבינים שעליהם לעשות שינוי, בדיוק כמו זה שאבי הולך לעשות עכשיו. ועוד דבר – מדוע אותו אבי נמני, הג'נרל מנג'ר שהיה בעל השפעה, לא בא בזמנו וביקש מאיתנו לעשות זאת, לעודד תשעים דקות, בלי קללות ובלי מחאות?

בסוף זה תמיד ייגמר ב"אבי נמני הוא המלך"

אז אמרתי שלא אשפוט את ניהול המשחק שלו, נתתי הערה על תפקודו כג'נרל מנג'ר, רוב הסיכויים שכבר עכשיו אתם כותבים את הטוקבק על כך שאני אדיוט ובכלל לא אוהד מכבי. אבל אם אתם עדיין כאן, אוסיף עוד ביקורת, ואפילו די חריפה, על ההתנהגות של נמני בסוף המשחק. הרי כולם ראו שיבוריאן מאוד רוצה ללכת מכות עם שריקת הסיום. כן, גם אבי ראה, בכל שפה היה ניתן להבין את התוכנית של יבוריאן לגבי פרצופו של טופוזאקוב. אז אבי, לא תוציא אותו החוצה שיירגע? וכן, אני יודע שנגמרו החילופים, ועדיין - כל מי ששיחק אי פעם בקבוצת נערים ג' נתקל בסיטואציה הזאת. עדיף שתי דקות אחרונות בלעדיו ושינוח על הספסל, מאשר תשעים (ואולי יותר) בהם יישב ביציע.

אתה הרי יודע מה זה דרבי, אם החלוץ שלך הלך מכות בסוף המשחק, מה יעשו האוהדים בחוץ? ובוא נגיד שלא ראית כלום, נניח שלא חשבת על זה באותו זמן, למה אתה מתנהג ככה ורץ לתקוף את השופט? אולי כל הדברים הללו הם אלה שמקרינים על לחץ מסוים, לחץ שכנראה רק מי שאימן את מכבי מכיר. אבל לך אבי, אין שום תירוץ ללחץ הזה. בכל זאת, האוהדים שרו בסיום המשחק, "אבי נמני הוא המלך".

במשך שלושת השבועות האחרונים שתקתי, כי לא הייתה לי תשובה. לא ידעתי איך להגיב ולא ידעתי מה לחשוב. הרי מי אמר שהוא יציל אותנו? מילא היה עולה מהספסל, לוקח כדור, משכיב מגן או שניים ונועץ אותו בפינה הקרובה, אבל הוא לא יכול לעשות זאת. אני שתקתי, כי לא ידעתי מה יהיה. השנים האחרונות הפכו אותי לאדם פסימי. אז כן, האמנתי שגם אבי נמני לא יביא שינוי, בינתיים, אני לא טועה. פשוט עד אתמול, לא היה לי את האומץ להגיד זאת בקול רם.

והשאלה הגדולה היא "מה עכשיו"? אבי נמני יסיים את העונה על הקווים (רוב הסיכויים שאת המשחקים הקרובים הוא יאמן מהיציע), אבל איך הוא יסיים אותה? כיצד יגיב הקהל בהמשך, ואיך תיראה הקבוצה? והאם אחרי שנים רבות של כאוס, מתי יבוא השינוי ומכבי תחזור להיות אותה מכבי שבגללה התמכרנו לשיגעון הזה? אולי בסוף אני פשוט אודה שטעיתי, ואולי נמני כן יביא שינוי. מכבי תתחיל לרוץ ללא הפסקה, הפצועים יחזרו, תהיה הגנה, ונמני יגרום לקבוצה להפגין כדורגל מרהיב קצת יותר מארבעים דקות. אה, ואז גם נוכל להגיד שלום לאותו כאוס. אולי בסוף אני פשוט אודה שטעיתי, ואולי גם אם כל הפנטזיות מהמשפט האחרון לא יתגשמו, עדיין נמני יצליח להביא שינוי. אולי אם לא יהיה את נמני במכבי, לא יהיה כזה כאוס?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully