וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיני גרשון חתם במכבי תל אביב לשלוש שנים

24.11.2008 / 21:50

המאמן שהוביל את הצהובים לשלוש אליפויות אירופה הגיע לסיכום עם ראשי הקבוצה על חזרתו ליד אליהו, שרון דרוקר צפוי להתמנות לעוזרו

צילום ועריכת וידאו: איתי חסיד

פיני גרשון חתם הערב (שני) במכבי תל אביב לשלוש שנים, והוא יתמנה לתפקיד המאמן בקבוצה אותה עזב בסיום עונת 20005/06, במקומו של אפי בירנבוים שסוגר קדנציה קצרה ומאכזבת של חמישה חודשים בלבד.

בהודעה שהוציאה מכבי תל אביב נכתב: "המועדון נפרד מהמאמן אפי בירנבוים ומעוזרו רועי חגאי, ומודה להם על עבודתם הנאמנה בחודשים האחרונים". בירנבוים וחגאי ייפגשו מחר עם ראשי הקבוצה, והם צפוים לקבל את שכרם עד סיום העונה. אל בירנבוים וחגאי יצטרף ככל הנראה גם מאמן הכושר יורם מנחם, היות ופיני גרשון מעוניין בשירותיו של אבי קובלסקי, שהיה מאמן הכושר בתקופתו.

ראשי מכבי תל אביב ניהלו בימים האחרונים משא ומתן קדחתני עם גרשון במטרה להחזירו למועדון, ובסופו של דבר התגברו הצדדים על המחלוקות הכספיות ביניהם. גרשון, שהמשיך להתגורר ביוון בשנה האחרונה אחרי שפוטר מאולימפיאקוס, ינחת בשדה התעופה בן גוריון מחר בצהריים ויעביר את אימון הקבוצה לקראת המפגש הקריטי מול מלאגה ביום חמישי ביד אליהו.

רענן כץ אמר לוואלה! ספורט לאחר הסיכום: "השינוי הזה יהיה לטובת מכבי. אנחנו עשינו, עושים ונעשה רק מה שטוב לקבוצה, אפילו אם זה יעלה לנו עוד כסף. עשינו את הדבר שחשבנו שיכול לעזור לקבוצה. כולם יודעים את הסיפור שהיה לי עם פיני, אבל השלמנו. תמכתי במינוי שלו ועשיתי כל מה שיכולתי כדי לגמור את העסקה, וזה מראה שטובת מכבי היא הדבר היחיד שחשוב לי. אפי? אני מודה לו על כל מה שעשה. לא נעים להגיד שעשינו טעות בקיץ, אבל עכשיו אנחנו מתקנים אותה".

יושב ראש מכבי תל אביב, שמעון מזרחי, התייחס בתכנית "יציע העיתונות" לטעויות שנעשו בקבוצה מאז מינויו של בירנבוים: "אפי לא רצה את גיא גודס כעוזר, למרות שאנחנו רצינו וחשבנו שזו טעות. לגודס היה יותר ניסיון אירופאי מלאפי, וכאן הייתה הטעות הראשונה שלנו. אבל אם היינו כופים על אפי את גודס היו אומרים שאנחנו כופים על המאמן שלנו. תמיד יהיה לאנשים מה להגיד". לגבי רודני ווייט אמר מזרחי: "אנחנו לא אלה שהבאנו את ווייט וכפינו אותו על בירנבוים".

אריק קריין, סוכנו של גרשון, אמר: "פיני מאוד אוהב את מכבי והוא מאוד מתרגש לחזור. הוא מאוד רצה את התפקיד, וכמובן שגם שיכבדו אותו. זה היה ממש משא ומתן עם הרבה כבוד והערכה מצד שני הצדדים".

מי שצפוי להתמנות לעוזרו של גרשון הוא שרון דרוקר, מאמנה של אוסטנד הבלגית, שהיה מועמד אף הוא לעמדת המאמן הראשי. ראשי מכבי תל אביב מנהלים בשעה זו מגעים עם סוכניו. היו"ר מזרחי סירב עדיין לאשר את מינויו המסתמן של דרוקר לעוזרו של גרשון: "נדון בעניין כשפיני יגיע לארץ מחר בצהריים, ונחליט מי יהיה צוות האימון שלו. חשוב לזכור שהחתמנו את פיני לשלוש שנים, ואנחנו הולכים לבנות על יד פיני צוות מאמנים לשנים הבאות".

דרוקר, 41, החל את הקריירה כעוזרו של אריק שיבק במכבי רעננה, ובסיום עונת 1998/99 החליף את שיבק בתפקיד המאמן הראשי. דרוקר הדריך את רעננה במשך שלוש שנים במהלכם הוביל אותה להפסד בגמר הפלייאוף מול מכבי תל אביב. לאחר מכן עבר דרוקר לעונה אחת בהפועל גליל עליון, בה העפילה הקבוצה לחצי גמר הפלייאוף, ומשם עבר להפועל ירושלים, עימה זכה בגביע יול"ב ב-2006. לאחר מכן עבר דרוקר באוראל גרייטס הרוסית, בריטאס וילנה הליטאית ובאוסטנד, אותה הוביל לאליפות לפני שנתיים, ובה החל את הקדנציה השניה שלו לפני פחות מחודש.

קדנציה שלישית בצהוב

גרשון, 56, חוזר לקדנציה שלישית בשורות הצהובים. ב-1998 הגיע גרשון ליד אליהו בפעם הראשונה כמחליפו של יורם חרוש, ובעיצומו של משבר מקצועי עמוק. גרשון הגיע עם הקבוצה לגמר הליגה האירופית ב-2000, שם הפסידה הקבוצה לפנאתינייקוס ועודד קטש, כאשר עונה מאוחר יותר זכתה הקבוצה בסופרוליג לאחר ניצחון על אותה פנאתינייקוס.

גרשון סיים את תפקידו בסיום אותה עונה, ולאחר שנתיים תחת הדרכתו של דיוויד בלאט, חזר המאמן לתפקידו והוביל את הקבוצה לזכייה בגביע האירופי שנערך בתל אביב. גרשון אימן שנתיים נוספות במכבי בהן זכה שוב ביורוליג ב-2005, לאחר ניצחון על טאו ויטוריה בפיינל פור במוסקבה, והפסד בגמר היורוליג לצסק"א בגמר ב-2006.

בסיום אותה עונה הודיע גרשון הוא פורש מאימון, אך קיבל על עצמו את משרת מאמן אולימפיאקוס. למרות תקציב ענק, אולימפיאקוס לא הצליחה להעפיל לפיינל פור והפסידה בגמר הפלייאוף המקומי לפנאתינייקוס. במהלך העונה שעברה, פוטר גרשון, מתפקידו והוחלף על ידי פנאיוטיס ינאקיס. במקביל, מונה גרשון לתפקיד מאמן נבחרת בולגריה והעפיל עם הנבחרת לאליפות אירופה.

במסגרת הישגיו הגדולים של גרשון בישראל, זכורה הזכייה באליפות ההיסטורית עם הפועל גליל עליון ב-1993, והזכייה בגביע המדינה עם הפועל ירושלים שלוש שנים מאוחר יותר.

סוף תקופת בירנבוים

אפי בירנבוים מונה למאמן מכבי תל אביב בחודש יוני. כבר במהלך משחקי ההכנה, בהם רשמה מכבי שבעה הפסדים רצופים, הועברה ביקורת על תפקודו ועל בחירת השחקנים שלו, כמו למשל רודני ווייט, עליו התעקש בירנבוים, אך הוציא אותו לחלוטין מהרוטציה כשהחלה העונה.

מכבי ת"א פתחה את העונה ביורוליג עם הפסד בזאגרב לציבונה, השיגה ניצחונות ביכולת לא מרשימה על אבלינו ולה מאן לפני שהתפרקה בפיראוס 84:65 מול אולימפיאקוס. הקש ששבר את גב הגמל היה עוד הפסד ליגה 91:77 ביום חמישי האחרון מול הפועל ירושלים, במשחק בו פיגרה מכבי כבר ב-30 הפרש.

בירנבוים, 54, נחשב לאחד המאמנים הבכירים בארץ ובשתי עונותיו האחרונות עם בני השרון, הגיע פעמיים לפיינל פור והעמיד קבוצה איכותית ביותר. בירנבוים החל את קריירת האימון שלו במכבי רמת גן בעונת 86/87, ובין קבוצותיו במהלך השנים ניתן למצוא את הפועל חולון, בני הרצליה, הפועל אילת, הפועל ירושלים, מכבי חיפה, גבעת שמואל, הפועל ת"א ובני השרון. כמו כן, שימש בירנבוים כמאמן נבחרות הנשים והעתודה של ישראל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully