וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפעם הבמה היא שלכם

24.11.2008 / 14:07

הגדולות איבדו נקודות, ואפשרו לענבל מנור להכניס ל-11 של המחזור בליגות השונות באירופה, שחקנים מקבוצות קטנות, שלא תמיד זוכים להכרה

הליגות הבכירות באירופה סיפקו השבוע עוד מחזור של הפתעות, אבל מתנות צריך לדעת גם לקחת. באנגליה סיימו כל שלוש המוליכות בתיקו ללא שערים ולא הצליחו לשנות את תמונת המצב בצמרת. גם בספרד, איבדה ברצלונה נקודות נדירות, אבל ויאריאל, ולנסיה וסביליה פישלו. באיטליה, מילאן ספגה שער שוויון מאוחר בטורינו, ולא הצליחה להתקרב לאינטר, ובצרפת, בורדו ומארסיי לא ניצלו את המעידה הלא אופיינית של ליון. מבין עשרות המשחקים, 123 השערים בסוף שבוע סולידי בליגות של אנגליה, ספרד, איטליה, גרמניה וצרפת, וואלה! ספורט מגישה לכם את נבחרת המחזור השבועית של אירופה (להזכירם, זה מבוסס על חמש הליגות הבכירות), והכוכב האורח של המחזור. ובמיוחד לכבוד הדרבי התל אביבי, יש גם הפתעה אחת בעמדת המגן הימני.

הגנה

שוער: דניס אילהוף – ארמיניה בילפלד

ממרומי פסגת הבונדסליגה, באייר לברקוזן הגיעה לשוקו ארנה בבילפלד וחיפשה עוד שלוש נקודות שימשיכו את התקופה הנפלאה. לדניס אילהוף היו תוכניות אחרות. הופעה פנטסטית של השוער המקומי תסכלה את חלוצי לברקוזן ושמה חותמת על הפתעת המחזור בגרמניה: בילפלד 2 – לברקוזן 1, וניצחון ראשון למקומיים אחרי שמונה משחקים. לברקוזן לא הצליחה לנצח בשוקו ארנה מאז נובמבר 1999, ואילהוף בן ה-26, שבעונה שעברה עוד שיחק בקובלנץ, היה במיטבו בשביל להמשיך את הרצף. אחת ההצלות הגדולות שלו נרשמה בדקה ה-85. אילהוף התעופף מצוין ומנע שער מנגיחה של פטריק הלמס. חלומות האליפות של ברונו לבאדיה ושחקניו קיבלו סטירה רצינית.

מגן ימני: ג'ון פנטסיל – פולהאם

המאבק על עמדת המגן הימני היה עיקש. גרטאר סטינסון האיסלנדי מבולטון בישל פעמיים ורשם משחק נטול טעויות בניצחון החוץ 1:3 במידלסברו. ובכל זאת, הכף נטתה לכיוונו של הגנאי, גם כמחווה לדרבי התל אביבי שייערך הערב (שני) בין שתי קבוצות העבר של הגנאי. בקיץ עבר פנטסיל, יחד עם בובי זאמורה, מווסטהאם לפולהאם במעבר שמטרתו הייתה "לאזן את הספרים". החיבור של הגנאי בקרייבן קוטג' מושלם עד כה. פנטסיל תפס את מקומו בהרכב, וסוחט מחמאות מקיר לקיר ממאמנו רוי הודג'סון. הקוטג'רס הגיעו לאנפילד בשבת, שיחקו משחק מושלם מבחינה הגנתית ויצאו עם 0:0 מכובד. פנטסיל היה פנטסטי, הוציא את פרננדו טורס משלוותו, ושחקני פולהאם טענו כי הספרדי נגח בכוונה בפניו. כך או כך, פולהאם מסתמנת כאחת ההפתעות של הפרמיירליג. אחרי שניצחה את ארסנל והייתה היחידה לנצח את טוטנהאם בעידן הארי רדנאפ. בשבת מחכה לה אסטון וילה.

בלם: סבסטיאן באסונג – ניוקאסל

ובזמן שפולהאם חוללה הפתעה באנפילד, אי שם במערב לונדון צ'לסי לא הצליחה לפצח את הבונקר של ג'ו קיניר וניוקאסל, וסיימה גם היא ב-0:0, ששמר על סטטוס קוו בצמרת. המגפייז הגיעו לסטמפורד ברידג' במטרה אחת, לחלץ נקודה. ההגנה של קיניר עשתה את העבודה על הצד הטוב ביותר והשאירה הקבוצה ההתקפית ביותר בפרמיירליג על אפס שערי זכות. האיש של המשחק היה הבלם הצרפתי בן ה-22. באסונג סיפר כי הגשים חלום ושמר על אלילו, ניקולס אנלקה. "אני מאושר שהצלחתי לעצור אותו", אמר השחקן, שהגיע בקיץ ממץ רק לאחר שהרשים בשבוע מבחנים. המשחק בסטמפורד ברדיג' היה בסך הכל החמישי שלו בהרכב העונה. עכשיו תנסו להוציא אותו משם.

בלם: נמניה וידיץ' – מנצ'סטר יונייטד

הצלע השלישית במרוץ, מנצ'סטר יונייטד, לא עשתה תוצאה שונה מיריבותיה. אלא שבניגוד לליברפול וצ'לסי, יונייטד לא יכולה לראות עצמה מקופחת מהנקודה בוילה פארק. וידיץ' נבחר בצדק על ידי רשתות הטלוויזיה לאיש המשחק כש"סקיי" העניקה לו את הציון 9. הבחירה בוידיץ' היא בעיקר בעקבות מספר גלישות של הרגע האחרון, שמנעו שערים בטוחים. אחת מהן, עמוק בתוך תוספת הזמן, בלמה את גבריאל אגבונלהור רגע לפני שער ניצחון דרמטי. יונייטד אמנם איבדה שתי נקודות יקרות ופספסה הזדמנות להתקרב למוליכות, אבל גם סר אלכס פרגוסון יכול להתנחם בעובדה שגם ביום חלש מבחינה התקפית, ההגנה שלו סידרה לו נקודה.

מגן שמאלי: לוסיאנו פביאן מונזון – בטיס

הופעה מרשימה בשורות נבחרת ארגנטינה באולימפיאדה, הפכה את המגן השמאלי של בוקה ג'וניורס לסחורה מבוקשת. רגע לפני החתימה בהמבורג, מונזון עשה פניית פרסה ובחר בבטיס של פאקו צ'פארו. מונזון הגיע בהשאלה, ובטיס מחויבת להעביר 9 מיליון יורו לבוקה כדי להשלים את ההעברה בקיץ. בינתיים, בטיס נהנית מתחייה מחודשת לאחר פתיחת עונה איומה. הניצחון 1:2 על ספורטינג חיחון היה החמישי בשישה משחקים והשלישי ברציפות, בדרך למקום השמיני. מונזון קיבל מסירה קצרה מחסוס קאפי וירה והציג לראווה את אחת ההתמחויות שלו, בעיטה אדירה מרחוק שנעצרה רק ברשת.

קישור

קשר: סטיבן איירלנד – מנצ'סטר סיטי

קבוצת אבו דאבי יונייטד מתכוונת לשפוך הרבה כסף בחודש ינואר הקרוב על מנצ'סטר סיטי. הסכומים המדוברים הם דמיוניים, במיוחד לאור המשבר הכלכלי העולמי. החבורה מהמפרץ לא תבחל באמצעים כדי להביא לסיטי אוף מנצ'סטר סטדיום את כוכבי תבל. עד שזה יקרה, מי שמחזיק את הקבוצה הלא יציבה של מארק יוז הוא דווקא הקשר האירי. איירלנד הוא השחקן הכי יציב והכי טוב של הסיטי העונה. בשבוע שעבר הוא כבש צמד מול האל, והשבוע הוסיף שער והצטיין בניצחון 0:3 על ארסנל, שגמר את העונה לתותחנים. יוז אמר כי מצפה מאיירלנד לסיים את העונה עם מספר שערים דו ספרתי. בינתיים הוא בכיוון הנכון עם שישה, ובתקווה שבמפרץ ימשיכו לראות עין בעין עם המנג'ר המתנדנד.

קשר: סולי עלי מונטארי – אינטר

במשך קיץ שלם פמפם ז'וזה מוריניו בכותרות חסרות תוכן על פרנק למפארד. הספינים שלו הוציאו את התקשורת האנגלית משלוותה, ושיגעו גם את הקשר, שבסופו של דבר נשאר בצ'לסי. מוריניו ידע שלמפארד לא יגיע, אבל הוא תמיד נהנה לשחק משחקים. במהלך בזק, שהיה מתוכנן מראש, צירף "המיוחד" את הגנאי של פורטסמות. כמה אירוני שדווקא מונטארי, השחקן של מוריניו, ניצח עבור המנג'ר שלו את הדרבי של איטליה. מעבר לשער הניצחון, מונטארי רשם משחק מצוין והוכיח שוב שהוא אחד משחקני הרחבה לרחבה הטובים ביבשת. מוריניו סתם הרבה פיות בארץ המגף, שם פיללו לניצחון של קלאודיו ראניירי על הפורטוגלי המעצבן. ועל אף הביקורת המתמשכת על מוריניו, אינטר שלו הייתה ועודנה המועמדת המובילה לזכייה בסקודטו.

קשר: פרנק ריברי – באיירן מינכן

בשבת, רגע אחרי שפרנק ריברי הטיס כדור חופשי לחיבורים וקבע שוויון בין באיירן לקוטבוס, התעורר דיון מעמיק בקרב עורכי משמרת השבת של וואלה! ספורט. האם ריברי הוא השחקן הטוב בעולם? האם הוא טוב יותר מכריסטיאנו רונאלדו? הדעות היו מנוגדות, וקצרה היריעה מלהכריע בויכוח. יחד עם זאת, אין ספק שרוחות חדשות נושבות באליאנז ארנה. פתאום באיירן שוב מנצחת בקלות, לוקה טוני ומירוסלב קלוזה התעוררו מהתרדמת וחזרו לכבוש. פתאום באיירן שוב נראית כמועמדת המובילה לזכייה באליפות. השינוי החיובי בבאיירן ניתן לייחוס לחזרתו לכושר של הצרפתי, שמתאושש מפציעה וסוחף אחריו את הקבוצה של יורגן קלינסמן. השחקן הטוב בעולם? נדבר במאי.

התקפה

חלוץ: מירקו ווצ'יניץ' – רומא

מה שניצחון בדרבי יכול לעשות למורל של קבוצה. רומא פתחה את העונה בצורה איומה, חרב הפיטורין התעופפה מעל ראשו של לוצ'יאנו ספאלטי, אבל ביום ראשון בסטדיו ויה דל מארה בלצ'ה, הג'אלורוסי נראו שוב כמו קבוצה מאיימת, שמחה ותוקפנית. רומא חגגה עם 0:3, והמשיכה את המומנטום מהניצחון בדרבי. ווצ'יניץ' המונטנגרי כבש את הראשון, בעט עוד כדור לקורה ולא הפסיק להטריד את הגנת המקומיים עד שהוחלף כדי לזכות בתשואות הקהל שהגיע מהבירה. חוסר היציבות של קבוצות הצמרת יכול לשחק לטובתה של רומא שעוד לא אמרה את המילה אחרונה העונה. לידיעת הקוראים אבי נמני ואלי גוטמן.

חלוץ: אדין דזקו – וולפסבורג

וולפסוברג מדורגת רק שמינית בבונדסליגה, וסובלת מפערים ביכולת בין משחקי הבית לחוץ, אבל דבר אחד בטוח – ההתקפה של פליקס מגאת עובדת. 32 שערים כבשה הקבוצה, כשרק הופנהיים ובאיירן מינכן כבשו יותר. דזקו הבוסני בן ה-22 נמצא בכושר מצוין, וכבש שבוע שני ברציפות. צמד שערים מול שטוטגארט העלה את מאזנו לחמישה, אליהם יש להוסיף רביעייה בגביע וצמד מול הירנביין בגביע אופ"א. ההצלחה של דזקו בוולפסבורג עומדת בצל רק בשל ההצלחה המטאורית של חברו לנבחרת ודאד איביסביץ' בהופנהיים. אולי כדאי למאמני ליגת העל לצאת להשתלמות אצל עמיתיהם בבוסניה, וללמוד איך מגדלים חלוצים אמיתיים ואימתניים.

חלוץ: אדריאן מוטו – פיורנטינה

במחצית המשחק בפירנצה בין הויולה לאודינזה, נראה היה שהעונה של פיורנטינה הולכת לאבדון. הסגולים פיגרו 1:0 מול יריבתם לצמרת והמשיכו את היכולת הרעה מהסריה A וליגת האלופות. אלא שאז התעורר הרומני. שער שוויון בפנדל ושני בישולים ב-45 דקות קסומות, סגרו לצ'זארה פראנדלי ניצחון 2:4 ומקום שישי בטבלה. מוטו חזר במשחק הזה למגרשים לאחר שבועיים של פציעה, שהתווספו לחוסר המזל שפוקד אותו העונה. "יש לנו את המנטאליות לנצח", אמר הרומני. עכשיו חובת ההוכחה על החלוץ ששמו נקשר בעבר לכל כך הרבה שערוריות בתוך ומחוץ למגרש. רק שיישאר בריא.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

שווים אזכור

אלכס מאנינגר (יובנטוס) – מנע תבוסה קשה בדרבי של איטליה.

אלחנדרו אלונסו (מונאקו) – שער ובישול לרכש מבורדו בניצחון 0:3 על לה מאן.

ריקרדו מונטוליבו (פיורנטינה) – קשר נבחרת איטליה כבש צמד והבריק בניצחון על אודינזה.

אנדרס חוארדאדו (דפורטיבו לה קורוניה) – בלתי ניתן לעצירה בניצחון דפור 1:3 על בילבאו.

ודאד איביסביץ' (הופנהיים) – המאזן עלה ל-15 שערים. המחיר לקראת ינואר ממשיך לעלות.

כוכב אורח

בלאיס נ'קופו – טוונטה

רצף של שלושה משחקים ללא ניצחון, בהם כבשה קבוצתו שער אחד בלבד, הדאיג את סטיב מקלארן ערב המשחק הביתי עם הירנביין. הוא כינס את שחקניו ודרש לראות שיפור בהתקפה. בלאיס נ'קופו, כן ההוא מנבחרת שוויץ, הקשיב, הפנים וענה למנג'ר שלו עם שלושער בדרך לניצחון 0:6. החלוץ בן ה-33, שבקיץ נהנה מגישושים מבית"ר ירושלים, הזכיר לציבור חובבי הכדורגל בישראל ששוויץ היא לא רק פריי, ברנטה ויאקין. לקראת המשך המאבקים בבית 2 של מוקדמות המונדיאל, ולמרות הביטחון של אבי לוזון בהעפלה לדרום אפריקה, בנבחרת יצרכו לסמן את נ'קופו כמטרה. היצפלד בוודאי עוקב אחרי הלגיונר שלו הנאה. ומה עשו הלגיונרים שלנו השבוע?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully