וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבוגר

24.11.2008 / 7:20

בניגוד לשמיר, גודס המנוסה והצנוע יודע שבכדורסל הטקטיקה חשובה, אך הרוח הקבוצתית וביטחון השחקנים במאמנם חשובים יותר, ולכן ירושלים מצליחה

בסצנת הסיום של הסרט "הבוגר", קופצים בנג'מן (דסטין הופמן) ואיליין (קתרין רוז) אל האוטובוס, לאחר שזה, המאוהב בה, חילץ אותה מטקס חתונתה לאחד אחר, שידוך מאולץ מטעם הוריה. השניים, מאושרים מהחיבור הספונטני, מחייכים מסופקים במושב האחורי, ומפליגים אל הלא נודע. לאחר כמה רגעים, החיוכים הופכים למבט רציני ואף מודאג, משהבינו את השלכות המעשה.

במובן מסוים, זה היה מצבה של ירושלים אחרי הניצחון הגדול על מכבי ת"א. החגיגה הגדולה פינתה את מקומה לשאלה "מה הלאה?". האם ירושלים באמת מסוגלת לאיים על מכבי, או שמא היתה זו התעלות חד פעמית בשל גודל האירוע? המשחק נגד חיפה היווה מבחן אופי לגודס ושחקניו, והם עמדו בו בהצלחה.

בעונה שעברה ירושלים היתה קבוצה שהתעלתה מדי פעם, אך סבלה מחוסר יציבות ובעיקר ממשבר אמון בין דן שמיר לשחקניו, בשל היוהרה בה חטא המאמן. ירושלים הנוכחית צנועה יותר, בעלת סגל ישראלי צר וחלש יותר, אך ככל שמתקדמת העונה ברור שההבדל הגדול נמצא על הקווים. גודס לא חושב שמגבו זורחת השמש, יודע שהשחקנים מורחים את החמאה על הלחם, ומשכיל להפוך את טימי באוורס לשחקן שמסמל את ההבדל בין ירושלים של פעם לזו שניצחה ברוממה. בניגוד לשמיר, גודס נתן לבאוורס את המפתחות לקבוצה, וזה גומל לו במספרים יציבים ומשחק אחראי. במקום רכבת חילופים, גודס מרשה לשחקניו לטעות וגם כשסניד לוקח שלשה פרועה, הספסל אינו מהווה שיטת ענישה אלא אמצעי מנוחה.

המונח "רוח קבוצתית" מופשט וחמקמק, ועומד למבחן בעיקר ברגעים קשים, אך בשני משחקיה האחרונים, מול שתי יריבותיה העיקריות בזירה המקומית, ירושלים הוכיחה שיש לה פוטנציאל להגיע רחוק. בשונה משמיר, גודס יודע שכדורסל הוא הרבה מעבר לפיק-אנד-רול או בוקס-אנד-וואן. התרגיל הוא למעשה רק אקורד הסיום של מאמץ קבוצתי הנובע מביטחון בדרך ואמונה בחברים שמסביב. כשברבע השלישי שחקני הספסל של ירושלים התנועעו לקולות העידוד, היה אפשר לראות מה היה חסר לה ולמאמנה בעונה שעברה.

הליגה עוד ארוכה ונכונו לירושלים משחקים בהם הצמד באוורס-סניד לא ממש יתפקד, אבל הביטחון שמשרה מאמנה הפך את ירושלים לשפויה וחזקה יותר מבחינה מנטלית. ככה זה כשעל הקווים עומד מאמן יותר מנוסה ואדם קצת יותר בוגר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully