וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טוטו תמוז

דור בלך

23.11.2008 / 14:07

טוטו תמוז

בבית"ר ירושלים מבינים כי אם ברצונם להישאר במרוץ האליפות הם חייים להתחזק בחלוץ, כשהמועמד העיקרי הוא דמיטאר מקגרייב. בשורות הדאבליסטית מאמינים כי ימכרו את דרק בואטנג בינואר, וזה יפנה תקציב להבאתו של חלוץ מ.ס אשדוד.

עם זאת, המהלך לא יהיה פשוט והחלוץ עשוי להגיע רק בהשאלה. באשדוד הציבו תג מחיר של 2 מיליון יורו על החלוץ, סכום שמבחינת בית"ר אינו ריאלי. הקבוצה של ג'קי בן זקן מוכנה להתפשר על המחיר בתמורה לשחקנים, כשהיא מעוניינת בעיקר בחזרתו של משה אוחיון הביתה, אלא שבבית"ר לא מוכנים לוותר עליו. בכל מקרה, בירושלים החליטו לא להקציב יותר מחצי מיליון דולר להבאת חלוץ, כשהסכום כולל גם את עלות השחקן וגם את משכורתו. אשדוד צפוייה לדרוש על השאלה סכום של כ-400 אלף דולר, כשמקגרייב עצמו ישתכר בכ-100 אלף דולרים בחצי העונה הנותרת.

בבית"ר האמינו בתחילת העונה כי לא יצטרכו להביא חלוץ נוסף לאחר שחרורו של אבראו, כשבסגל נמצאים ברק יצחקי, עמית בן שושן וטוטו תמוז, אלא שהאחרון לא חד כבעבר. מי שהיה אחד משחקני הרכש הראשונים שהביא ארקדי גאידמק, והגיע בקול תרועה כחלוץ הבא של ישראל, לא פורע שטרות ונראה כמו צל חיוור של הילד המוכשר ההוא, ששרף את הדשא בפתח תקוה.

הבצורת בכיבוש השערים, הפציעות החוזרות, הספקות וחוסר האמון העצמי שמכרסמים מבפנים הורידו לתמוז את הביטחון העצמי, מה שיצר מעגל קסמים שמגביר את הבצורת, הספקות וחוסר האמון העצמי. אתמול (שבת), עלה תמוז בהרכב לאחר ששמע מהצוות המקצועי כי הם מאמינים בו. כששחקני הקבוצה דיברו ביניהם על התוצאות שהשיגו חיפה ונתניה ועל כך שחייבים לנצח, נראה תמוז מוריד את ראשו ומגלה סימנים של עצבנות. "זה גמר אותו", מספר גורם בקבוצה שנכח שם. "המחשבה על זה שחייבים לנצח הכניסה אותו ליותר לחץ ממה שהוא היה לפני".

ראובן עטר מאמין מאוד ביכולות של תמוז, ועוזרו צדוק מלכה לקח את תמוז כפרוייקט. על אף תדמית הבליין שדבקה בו, בצוות המקצועי של בית"ר מרוצים מההשקעה של החלוץ באימונים ומייחסים גם הם את היכולת הדלה לחוסר הביטחון. "יש גם תקופות רעות לשחקנים", מסביר גורם בכיר בצוות המקצועי. "הבעיה שאצלו זה נמשך יותר מדי זמן. חלוץ חי על שערים, וברגע שהוא לא כובש הכל מתחיל להשתבש. כשטוטו יתן את הראשון הכל יפתח".

"תראה כמה חסר ביטחון הוא כרגע", ממשיך אותו גורם. "הוא הרי בנוי כמו קרנף, הוא אולי אחד החלוצים הכי חזקים פיזית בישראל, והוא לא משתמש בפיזיות שלו בכלל במהלך המשחק רק בגלל חוסר ביטחון". כדי להגביר את ביטחונו הגבירו את קצב האימונים של החלוץ בחדר הכושר, שם מוציא אגרסיות וחזק את גופו ואת נפשו.

אלי מחפוד, שגידל את תמוז בנוער של הפועל פ"ת ועדיין נמצא ביחסים חמים עם השחקן, מאמין כי חוסר הביטחון של תמוז נובע מהרוטציה בבית"ר. "טוטו הוא שחקן שצריך לדעת כל הזמן שמאמינים בו ובונים עליו", הוא מספר. "הוא צריך לדעת שגם אם הוא לא במיטבו על המגרש, ימשיכו לתת לו את הקרדיט, ובבית"ר אין את זה כי יש שם סגל אדיר עם המון חלוצים טובים".

"לאורך זמן טוטו נותן את התפוקה, אבל צריך לתת לו לשחקן לאורך זמן. בבית"ר הוא מקבל כמה דקות פה וכמה דקות שם", ממשיך מאמן הפועל פתח תקוה. "אני לא בא לייעץ לבית"ר או להעביר ביקורת, כי לדעתי ראובן עטר הוא בין המאמנים הכי טובים בישראל והוא יודע להוציא את מלוא היכולת מהשחקנים שלו, אבל בתור אחד שמכיר את טוטו מגיל 13 ויודע איך האופי שלו בנוי, אני יודע שטוטו חייב לדעת שיש בו אמון. כי עם הלחץ הוא יודע להסתדר".

לדעתו של מחפוד, גם מעבר לקבוצה אחרת בליגה לא יזיק לתמוז. "טוטו הוא שחקן שצריך לשחק 15-20 משחקים בהרכב מינימום. כבר מגיל 14 ידעתי שהוא יגיע לאירופה ואני עדיין מאמין בזה כי הוא שחקן שגדול על הליגה פה. הוא צריך לתת עונה טובה אחת פה בישראל ולעבור לאירופה, לא משנה אם זה בבית"ר או בקבוצה אחרת".

"טוטו צריך את היחס האישי, את שיחות העידוד והמוטיבציה", גורס מחפוד, אלא שבבית"ר מאמינים יותר במעשים ופחות בדיבורים. "טוטו הוא ילד גדול", מספר גורם בצוות המקצועי. "כמובן שעושים איתו שיחות ועושים הכל על מנת לעזור לו, כמו שעושים עם כל השחקנים, אבל אנחנו מאמינים שרק בעבודה קשה יוצאים ממשברים". מה שכן עושים בבית"ר הם אימונים אישיים לחלוצים. שם, מספרים שחקנים בקבוצה, תמוז קורע רשתות. "אף אחד לא ביקש שיתנו לטוטו להבקיע באימונים", מספר שחקן בקבוצה, "אבל הוא גם הרבה יותר משוחרר באימונים וכובש המון, וגם כולם בקבוצה יודעים שברגע שהביטחון שלו יחזור הוא יתרום לנו הרבה".

עם מקגרייב או בלעדיו, בטדי יודעים שאם הם רוצים להגן על התארים שלהם, הם צרכים את טוטו ביכולת טובה. "אנשים מדברים על טוטו כאילו הוא בן 25 ונכנס למשבר", מסכם מחפוד. "אבל הוא עדיין ילד וזה טבעי שיהיו עליות וירידות בגילאים האלה. יש שחקנים טובים מאוד שבגילו עדיין לא שיחקו פעם אחת בהרכב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully