וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למוס נגמר הסוס

21.11.2008 / 15:45

"עשר של שבוע" מיוחד לפגרת הבייסבול: על הפרישה של מוסינה, המרדף של היאנקיז אחרי סבאת'יה וסימן השאלה סביב בוסטון

1. אחרי קריירה של 18 שנים החליט מייק מוסינה שדי, הגיע הזמן לעשות לביתו. מוסינה הוא בדיוק מסוג השחקנים שכניסתם להיכל התהילה גבולית ביותר. מצד אחד, מגיש מצוין (מיומנותו בזריקת הנאקל-קרב המסובכת היא אחת הגדולות בכל הזמנים) ויציב, חרוץ ומתמיד עם ERA קריירה של 3.68, ומצד שני הוא מעולם לא נחשב לאס אמיתי, למרות לא מעט רגעים דומיננטיים בקריירה. מוסינה הגיע ליאנקיז ב-2001 ובשמונה עונותיו עימם לא הצליח לזכות בוורלד סירייס, גם באשמתו. את עונת 20 הניצחונות היחידה שלו בקריירה רשם רק ב-2008. בסך הכל, מדובר במגיש גדול. השאלה היא אם המצביעים יכניסו אותו להיכל התהילה ויקבעו שהוא היה ענק. גם אתם יכולים להצביע (ולא להשפיע) - כאן למטה.

2. לאחר שהיאנקיז הציעו לסי.סי. סבאת'יה את החוזה היקר בהיסטוריה למגיש, 140 מיליון דולר לשש שנים, קפץ דאג מלווין, ה-GM של מילווקי: "זו הצעה גבוהה מדי", אמר מלווין, "אנחנו הצענו 100 מיליון דולר, הם יכולים להציע 110 מיליון. למה לקפוץ ל-140 מיליון בבת אחת?". את התגובה של מלווין ניתן לסכם במילה אחת - בכיינות. יש מספר השערות לעובדה שהיאנקיז לא מתהמהים מדי. אחת - אחרי מקרה סנטנה בשנה שעברה הם רוצים לנעול אצלם את האס שהיה חסר להם. שניה - אם סבאת'יה יהפוך למגיש היקר ביותר בהיסטוריה, זו תהיה תעודת כבוד לא רק לו אלא גם לפסים, שאיבדו מכוח ההרתעה שלהם בשנים האחרונות. החתמה שכזו תחזיר לפסים את תווית ה"משוגעים" שכל כך אפיינה אותם בימים של סטיינברנר. הם חייבים את זה לעצמם ולאוהדים. אחד מהאוהדים האלה הוא לברון ג'יימס, שבטוח שסבאת'יה יגיע.

3. היאנקיז הולכים על כל הקופה, כשהם לא רוצים רק את סבאת'יה, אלא גם את איי ג'יי בארנט, דרק לואו ואפילו ג'ייק פיבי. תג המחיר של בארנט בהתאם לשוק גבוה מדי (בסביבות ה-80 מיליון דולר לחמש שנים), ולפני שמחתימים אותו צריכים בניו יורק לזכור שסטאף תמיד היה לו, אבל גם בעיות בריאותיות ומנטליות. בקיצור, יותר מדי מגישים כאלה עברו בברונקס בשנים האחרונות.

4. בצל הודעת פרישה אפשרית של קורט שילינג, נכנסה בוסטון למירוץ על בארנט. לא ברור אם הרד סוקס באמת רוצים את המגיש או שהם פשוט מנסים להעלות את מחירו מול היאנקיז, מה שכן ידוע הוא שת'יאו אפשטיין יעבור חורף לא פשוט: כרגע אין לו רוטציה מושלמת, בליינאפ יש הרבה חורים, סיטואציית התופס לא ברורה וגם את הבולפן צריך לבנות מחדש, כשהטרייד על רמון רמירז תמורת קוקו קריספ הוא רק צעד קטן. בחורף שעבר בוסטון שקטה על השמרים. זה הספיק כדי להגיע למרחק משחק אחד מהוורלד סירייס, ועדיין - כולם ראו שהרבה מאוד משימות עומדות בפני האנשים מדרך יוקי.

5. אלוף העולם הטרי מפילדלפיה צ'ייס אטלי יעבור ניתוח לא קל בירכו ועלול להיעדר עד יוני, מה שאומר שיחמיץ את החודשיים הראשונים של העונה לפחות. זה מסביר למה הוא דעך במחצית השניה של העונה, וכל מה שנותר לנו לאחל לשחקן הבסיס השני הנפלא הזה הוא החלמה מהירה. והיי - אם לא תשחק, לפחות תסתכל על הטבעת שיש לך על האצבע. זה יפיג את השעמום.

טשיירה יגור ליד אובמה?

6. דסטין פדרויה היה השחקן הטוב ביותר ב-AL השנה ולכן מגיע לו תואר ה-MVP. הבעיה היא שהשורה הסטטיסטית של פדרויה (17 הומראנס, 83 הכנסות רצים, 213 חבטות, 20 בסיסים גנובים 32.6 אחוזי חבטה) לא משתווה לזו של אלברט פוחולס מהחטיבה המקבילה או לזוכים קודמים בתואר. בכל מקרה, בהתחשב בעובדה שהוא גם זכה ב"גולד גלאב" לבסיס השני וגם היה רוקי השנה שעברה, הרי שלפני כותלי המפלצת הירוקה של פנוויי פארק צומחת מפלצת קטנת מימדים.

7. השאלה בדבר עתידם של שחקני המפתח של האיינג'לס, מארק טשיירה ופרנסיסקו רודריגז, עדיין מרחפת. לא מעט קבוצות רודפות אחרי טשיירה בן ה-28, בהן המועמדות ה"רגילות" - בוסטון, היאנקיז והאיינג'לס. מי שמפתיעה היא וושינגטון, שמוכנה לפתוח את הארנק, וגם השכנה מבולטימור חושבת ברצינות על השחקן, שגדל לא רחוק מקמדן יארדס. לגבי רודריגז, המועמדים הגדולים להציע לו חוזה ארוך-טווח הם המטס, אבל שני הצדדים מכחישים בינתיים. קיי-רוד רוצה חוזה לארבע שנים שינוע בסביבות ה-60 מיליון דולר, כשיכול מאוד להיות שהוא לא יצטרך לעבור דירה, אם האיינג'לס יילכו לקראתו. הדרישה של רודריגז הייתה נוקשה תחילה - 75 מיליון לחמש שנים, אבל העובדה שהשוק מוצף בקלוזרים (בריאן פואנטס, טרבור הופמן וקרי ווד, למשל) עשויה לאלץ את רודריגז להתגמש ואולי גם לחזור הביתה לאנהיים.

8. ארון היילמן מהמטס דורש טרייד אם לא יהפוך למגיש פותח. וואו, איזה איום, כולנו מתרגשים, אהרל'ה. אין בעיה, מבחינת המטס הם היו נותנים אותך עכשיו לכל דורש, רק שאתה יודע - אין יותר מדי קופצים על העגלה.

9. אטלנטה הכריזה כי עסקת ג'ייק פיבי מתה מבחינתה, אחרי שניסתה במשך חודש וחצי להעבירו מסן דייגו ללא הצלחה. לפעמים להכרזות הללו יש בסיס (כמו במקרה של היאנקיז ויוהאן סנטנה בחורף שעבר) ולפעמים הן נועדו להרתיע. באסטר אולני מ-ESPN מדווח כי העסקה חזרה לשולחן. קווין טאוורס, ה-GM של הפאדרס, מבין שבמקרה של פיבי היאנקיז לא הולכים להשתגע, והברייבס לא רוצים להתפשר על מגיש דוגמת אוליבר פרז כאס שלהם. נראה מה יילד יום.

10. אז העולם במשבר כלכלי עמוק, אבל לא נראה שמישהו ב-MLB מתרגש. האם נראה מתישהו אותות של משבר? כפי שהשוק נראה היום, עושה רושם שלכוכבים הגדולים תמיד יהיה תלוש נאה להביא הביתה. אנחנו נמשיך לדווח.

ולשאלה שהפנינו אליכם: האם מייק מוסינה צריך להיכנס להיכל התהילה?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully