וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכללות: לצחוק עם הגורל

תומר ספירשטיין ורן לטוביץ'

20.11.2008 / 14:26

טקסס טק יוצאת למלחמת עולם באוקלהומה, כשניצחון יבטיח לה מקום במשחק האליפות. אוהיו סטייט תנסה לרטש את מישיגן

לפעמים הגורל שלכם בידיכם. בפוטבול מכללות, זה לא עניין של מה בכך. בעונה כל כך קצרה, שבה לפעמים זה לא משנה כמה פעמים תנצחו ואם בכלל לא תפסידו, ולרוב החשיבות של מה שקורה במגרש המקביל חשובה לא פחות, מגיעה טקסס טק למגרש הכי ביתי באמריקה כשגורלה בידה. ניצחון – והיא כמעט סופית מבטיחה הגעה היסטורית למשחק האליפות, הפסד – והיא תלויה בחישובים פנימיים, שגם אם ננסה להסביר לכם אותם זו תהיה כתבה נפרדת, וגם אז לא בטוח שזה יעזור. אז המשחק הגדול של העונה ייערך השבת, כשלפחות שתי קבוצות נוספות ילטשו עיניים לעבר המשחק הזה, ושתיהן במנוחה השבוע. מה עוד יש לנו? בואו נראה.

במילה אחת: אטרף

אוקלהומה (5) – טקסס טק (2)

מה אפשר להגיד על המשחק הזה פרט ל"היו מוכנים לחוויה". סאם בראדפורד, אחד המתמודדים העיקריים על ההייזמן – שגרהאם הארל כבר התביית עליו קשות – יוכל להוסיף המון למניות שלו ושל קבוצתו עם ניצחון במשחק הכי חשוב שיכול להיות. טקסס טק צעמיד מולו שני מתמודדים ראשיים אחרים להייזמן – הארל כאמור, וגם מייקל קראבת'רי – הרסיבר הכי טוב במדינה. שתי הקבוצות התקפיות אמנם, אבל דווקא ההגנות תהיינה אלו שתצטרכנה לתת תצוגה טובה מול ההתקפות שעושות רק טוב למהמרים, שיודעים שבמשחקים שכאלה גם ליין של 29,765 נקודות הם יכולים לשים "אובר".

פלורידה (4) – סיטדל

הקבוצה הכי מפחידה באמריקה – משני צידי הכדור – מתכוננת למשחק הכנה מול פלורידה סטייט ואלבמה (בגמר ה-SEC), כשהיא יודעת שהפסד באחד המשחקים הללו ימנע ממנה לשחק בגמר הגדול. בגיינסוויל אמנם כבר מסתכלים על היריבות מול הסמינולס (וגם אנחנו – ככה זה כשמתערבים על מנת לאגאבולין), אבל אורבן מאייר מקווה שהגייטורס שלו לא ישכחו שיש סיטדל בדרך. לא מאריות הליגה, אבל אתם יודעים איך זה במכללות – אם סטנפורד מנצחת...

יוטה (7) – בריגהאם יאנג (14)

היוטס חולמים על עונה מושלמת והופעה בבול מרכזי של ה-BCS. בקוגארס של מקס הול לא מתכוונים לוותר כל כך בקלות על משחק גדול משלהם בסוף דצמבר, וניצחון שלהם בהחלט יכול לארגן את זה. הימור שלנו – סקור גבוה אומר ניצחון לקוגארס. זה לא יקרה.

פן סטייט (8) – מישיגן סטייט (15)

ניצחון – ופן סטייט מבטיחים לעצמם, סופית, את הרוז-בול. הפסד – והם מסתבכים בחישובים פנימיים, שכוללים גם את השאלה לזהות אלופת הפאק-10 (שכן קשה לראות מצב שבו הבאקאייז ישחקו מול הטרוג'אנס שוב). הניטני ליונס לא מפסידים יותר מדי בבית, וג'ו פטרנו ישמח להראות לכל המספידים שלו שגם בגיל של פרס הוא יכול להצעיד קבוצה רחוק מאוד. אנחנו מהמרים שיהיה שמח בהאפי ואלי.

נבאדה – בויזי סטייט (9)

עוד קבוצה בלתי מנוצחת שרוצה לקבל את הכבוד הראוי היא בויזי. בניגוד ליוטה, בויזי לא ממש מרשימים באיכות הקבוצות שאותן הם מנצחים, ונבדה היא עוד קבוצה שכזו. אנחנו צופים המשך שיוט נעים לברונקוס, שיקוו למעידה של היוטס בשביל להיות קבוצת הנון-BCS שתשחק באחד הבולים המרכזיים.

אוהיו סטייט (10) – מישיגן

המשחק הגדול של הביג-10 מקבל השנה משמעות קצת אחרת. רק לפני שנתיים המשחק הזה קבע מי מהשתיים תיסע למשחק האליפות, והשנה המשחק הזה בסימן שאלה של "האם אוהיו סטייט תפרק לחלוטין את מישיגן, או שמא הוולוורינס יוכלו להרוס ליריבה הגדולה שלהם את העונה?". באוהיו, כמובן, מתכוננים לחגיגה היסטורית, שכן מישיגן – הקבוצה המעוטרת ביותר בהיסטוריית המכללות, להזכירכם – מעולם לא הפסידה לבאקאייז חמש פעמים ברציפות, ובאוהיו כבר רצה בדיחה לפיה "המשחק בין הבאקאייז לוולוורינס בוטל. מישיגן לא יכולה לנסוע לאוהיו כי היא לא מצליחה לעבור את טולדו" (כן, באנגלית זה עובד יותר טוב, במיוחד כי צריך להבין קצת גיאוגרפיה). אנחנו באמת מקווים לטוב מהקבוצה של ריץ' רודריגז, כי בלי ההופלה של היריבות הכי גדולה בספורט האמריקאי זה פשוט לא זה.

בול סטייט שומרת על גיליון נקי

טי.סי.יו (16) – חיל האוויר

המשחק הזה יציג את ההגנה של הצפרדעים המקורננות מול ההתקפה הלא-שגרתית של חיל האוויר. מאבק בין שני סגנונות שונים של פוטבול, ותנו לנו לנחש שהסגנון היותר קונבנציונאלי ינצח.

סנטרל מישיגן – בול סטייט (17) 31:24

המשחק המוקדם של אמצע השבוע שוב הביא לנו את הקבוצה הקטנה מאינדיאנה, שממשיכה לשמור על המאזן המושלם שלה ועל מקומה בבול של ערב ראש השנה. נייט דייויס שוב היה מצוין מהאוויר, כשסיים עם 12 מ-22 ל-175 יארד וארבעה טאצ'ים (וללא איבוד), לואיס טחן 177 יארדים על הקרקע ב-28 נשיאות וג'ונסון תפס שני כדורים ל-65 יארד וצמד בונבונים. מנגד, 30 השלמות מ-44 זריקות ל-345 יארדים, 2 טאצ'ים ואיבוד של להפוור, כמו גם 5 תפיסות ל-110 וכיבוש של פובלה, לא עזרו לצ'יפוואס מול הקרדינלס, שייפגשו את הברונקוס של ווסטרן מישיגן בשבוע הבא בקרב על הזכות לייצג את הבית המערבי בגמר ה-MAC.

לואיזיאנה סטייט (18) – מיסיסיפי

מיסיסיפי כבר הרסה, או לפחות שיבשה, את התוכניות של פלורידה. מול הטייגרס, שכבר משחקים בשביל תקווה לבול בערב ראש השנה, יש שוב סיכוי להפתעה, בטח מול ההתקפה הבעייתית של הטייגרס, וההגנה חסרת הסקנדרי שלהם.

סינסינטי (19) – פיטסבורג (20)

שתי מדורגות שמובילות את הביג-איסט נפגשות במאבק ישיר, ראש בראש, על הזכות לשחק באורנג'-בול. סינסי היא קבוצה מאוד ביתית, ופיטסבורג – ולהשון מק'קוי – יצטרכו לדרדר אותם לסגנון הסמאש-מאות' פוטבול שלהם כדי לצאת עם "וי" מהמפגש הזה.

אריזונה – אורגון סטייט (21)

המשחק החשוב של אורגון סטייט, וייתכן אף שמדובר במשחק החשוב של הפאק-10. ניצחון של הבונים – והם יכולים להתחיל לבנות על הרוז-בול ואליפות (משותפת אמנם, אבל עדיין אליפות עם יתרון) הפאק-10. הפסד – וכל מה שהושג השנה שווה, ובכן, כלום.

צפון קרוליינה (22) – צפון קרוליינה סטייט

הוולף-פאק, ביחד עם דיוק, הן שתי הקבוצות היחידות ב-ACC שלא מתחרות על אליפות החטיבה. זה לא אומר שצריך לזלזל בהן – רק תשאלו את ווייק פורסט (ואיסט קרוליינה, ודרום פלורידה ומרילנד שניצחה בקושי). הטאר-הילס אמנם מציגים עונה פנטסטית, אבל הם עדיין חייבים עזרה מקבוצות אחרות בשביל להגיע לגמר ה-ACC, ולנצח את המשחקים שנותרו להם. למזלם, נותרו להם שני משחקים שהם אמורים לקחת על הנייר – מול שתי הקבוצות שלא מתמודדות מולם. אבל אתם כבר יודעים מה זה "אמור" במכללות.

ויש גם טוילט בול

ג'ורג'יה טק – מיאמי (23)

המשחק הזה יבוא טוב בעיקר לקבוצה אחת – צפון קרוליינה, שמחכה למעידה של שתי המובילות של הקואוסטל דוויז'ן. שתי הקבוצות הללו בסימן עלייה, וצפו למימוש הפוטנציאל בעונה הבאה. בינתיים הן תאבקנה על מקום בגמר ה-ACC, ואנחנו נהנה (אם אפשר לקרוא לזה ככה) מהמשחק הזה בשידור חי באי.אס.פי.אן בחמישי בלילה.

מרילנד (25) – פלורידה סטייט

אם המשחק הקודם היה על ראשות בית הקואוסטל, המשחק הזה הוא על ראשות הבית האטלנטי. לצבים יש כרגע את היתרון על פני הסמינולס, אבל אל תזלזלו בחניכים של באודן. גם המשחק בצד הזה של החטיבה מעניין קבוצה שלישית – במקרה זה אלו הדימון דיקנס של ווייק פורסט (שמארחים את האיגלס של בוסטון) שמעידה של אחת המובילות תעשה להם רק טוב.

וושינגטון סטייט – וושינגטון

ברוכים הבאים לטוילט-בול של השנה. מה זה השנה? של העשור. הוואזו, עם ניצחון בודד על פורטלנד סטייט (מהדוויזיה השנייה) ועשרה הפסדים, יארחו את הקוגארס, שלהם אין אפילו ניצחון בודד במאזן. אם רציתם לראות משחק שבו רק הכבוד מדבר – זה המשחק לראות. הוא לא יהיה איכותי, פוטבול של ממש לא תוכלו למצוא כאן, אבל יריבות – זה לא נעשה גדול יותר מזה. שתי הקבוצות הגרועות ביותר בליגה השנה נפגשות ראש בראש כדי להכריע מי תוכל לפחות לצחוק על השנייה. אם אתם מעוניינים, המשחק הזה ישודר בשידור ישיר בפוקס ספורט, בשבת בעשר בלילה.

אז נכון, המחזור הזה חוסה בצילו של משחק אחד, אבל איזה משחק זה הולך להיות. מי שיכול גם לקבל את משחק היריבות בין הבאקאייז לוולוורינס – מומלץ לחפש גם בערוצי האינטרנט, כי אווירה – או, יותר נכון, שנאה – שכזו ניתן למצוא רק בדרבי של גלאזגו. אנחנו מתקדמים לעבר הישורת האחרונה באמת, כשלרוב הקבוצות יישאר משחק אחד (שניים אם הן משחקות בגמר חטיבתי) לאחר המחזור הקרוב, וזה אומר שהעונה הזו לקראת סיכום, והמתח – כמובן – בשיאו. בואו נקווה שמה שנשאר בעונה הפסיכית הזאת יהיה לא פחות מעניין ומותח ממה שהיה לנו עד כה, אם לא יותר מזה, וכמובן שנזכה לראות כמה שיותר ממה שנותר. כמובן, ניפרד בברכת סוף שבוע מהנה, מעניין ומעורפל לכולנו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully