וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דייגו לא לבד

20.11.2008 / 15:10

עם כל הכבוד למראדונה, בארגנטינה מתעסקים השבוע לא פחות בגמר גביע דייויס שייערך במדינה וצפוי להביא סופסוף תואר היסטורי

תושבי עיירת הנופש מאר דל פלטה מאושרים. זה לא רק בגלל הקיץ הקרב ובא, שיהפוך את עירם לעיר האטרקטיבית ביותר בארגנטינה בעונה הזאת. למאר דל פלטה ניתנה הזכות להיכנס לספרדי ההיסטוריה של ארגנטינה בזכות אירוע משמעותי - גמר גביע דייויס. כמעט כל ראש עיר גדולה במדינה וכל פוליטיקאי המקורב אליו נלחמו בחודשים האחרונים על הזכות לארח את האירוע היוקרתי הזה. אפילו דויד נלבנדיאן בעצמו נרתם לטובת עיר הולדתו קורדובה, אחרי שהוחלט שלא לקיים את המפגש בבירה בואנוס איירס. אין ספק שכל נבחרת אחרת בעולם הייתה מתארחת בבואנוס איירס בסוף השבוע הקרוב, אבל "מומחי החימר" מספרד זוכים ל"טיפול מיוחד" מהנבחרת המקומית וגמר גביע דייויס, למרות שיתקיים בדרום אמריקה, ישוחק על משטחים קשים באולם סגור.

ההחלטה על קיומה של ההתמודדות הזאת על המשטחים הקשים במאר דל פלטה התקבלה כבר מזמן. סביר להניח שאם הארגנטינאים היו יודעים כבר אז שרפאל נדאל הפצוע לא יגיע, הם היו חוזרים לאופציית החימר. בהיעדרו של הטניסאי מספר 1 בעולם, ההתמודדות הזאת הפכה למעשה לקרב בין ארבעה טניסאים, שלמרות מוצאם הלטיני מעדיפים את המשטחים הקשים. ההבדל היחידי הוא הביתיות, ששייכת לארגנטינה.

המלונות במאר דל פלטה הכפילו את המחירים כבר מזמן, ומי שלא הצטייד בכרטיס עד עכשיו, יכול לשכוח ממקום בין 11 אלף המאושרים שיגיעו להיכל "איסלאס מלבינאס" בסוף השבוע. מבחינתם של הארגנטינאים, מדובר באחד מאירועי השיא בהיסטורית הספורט של המדינה, ואם לשים בצד את נבחרת הכדורגל - אולי הדבר הגדול ביותר שיכול לקרות להם. צריך לזכור, ארגנטינה מעולם לא זכתה בגביע דייויס והיא הפסידה פעמיים בגמר. הפעם, זה יהיה הגמר הראשון שמתקיים בארגנטינה ובחמשת הגמרים האחרונים - ניצחו הקבוצות הביתיות ארבע פעמים. עם קהל כמו זה של ארגנטינה, קשה לראות את הסטטיסטיקה הזאת נשברת.

כל הסימנים מראים על שליטה מוחלטת של ארגנטינה במפגש הזה, אבל ניתוח של המשחקים ביום הראשון והשני, מראה שיש סיכוי טוב להגיע ליום שלישי ומכריע. לפי סוכנויות ההימורים, סיכוייה של ספרד לזכות בגביע שלישי בתולדותיה נמוכים מאוד, אבל כשמדובר בטניסאים לא צפויים כמו דויד פרר ופליסיאנו לופז - הכל יכול לקרות.

חואן מרטין דל פוטרו - פליסיאנו לופז

אחת הסיבות שהקפטן הספרדי, אמיליו סאנצ'ז, העדיף להרכיב את פליסיאנו לופז כמחבט הספרדי מספר 2 במשחקי היחידים, היא העובדה שלופז ניצח את חואן מרטין דל פוטרו השנה. זה קרה בסיבוב הראשון של טורניר המאסטרס במיאמי, והספרדי ניצח 4:6, 2:6 קצת לפני שהארגנטינאי הצעיר "התפוצץ" בסבב, בשנה שמהלכה טיפס מהמקום ה-50 לתשיעי בדירוג העולמי.

לופז מדורג אמנם במקום ה-31 בעולם לעומת 16 של ורדאסקו, אבל הוא מעדיף משטחים קשים על פני חימר וההגשה העוצמתית שלו יכולה להוות יתרון גדול במשחק מול דל פוטרו הגבוה. בנוסף, מדובר בטניסאי שמאלי, עוד נתון שיכול להקשות על דל פוטרו. לופז סיים את העונה שלו בסבב כבר לפני שבועיים, והיה לו מספיק זמן לנוח בספרד ולהגיע לארגנטינה שבוע לפני המפגש. דל פוטרו לעומתו, "סחט את המיץ" בטורניר גביע המאסטרס בשנחאי, שם הוא לא הצליח לעבור את שלב הבתים. למרות זאת, הוא הגיע לארגנטינה רק ביום שני האחרון, והצטרף באיחור לאימונים של נבחרתו. בכלל, דל פוטרו לא הרשים בשלבים האחרונים של העונה, ולפני שנחאי הוא הפסיד פעמיים לדויד נלבנדיאן על המשטחים הקשים בפריז ובאזל.

המטרה של פליסיאנו לופז תהיה לנצל את העייפות והשחיקה של דל פוטרו, במיוחד כשמדובר במשחק של חמש מערכות. בנוסף, הוא ינסה להשתמש בכלים החזקים שלו כמו הסרב אנד וולי כדי להריץ את הארגנטינאי, תוך כדי שהוא מנצל את הנסיון שלו כאחד משחקני הדייויס הוותיקים בסגל הספרדי הרחב, ושותף לנבחרת שהניפה את הגביע לפני ארבע שנים.

בשורה התחתונה - לופז יכול להפתיע.

דויד נלבנדיאן - דויד פרר

דויד נלבנדיאן נחשב ל"חיית הדייויס" הארגנטינאית ויש לו רקורד של 8:26 במפעל הזה. בשלבים האחרונים של העונה הנוכחית הוא נראה מצויין על המשטחים הקשים באירופה, ורק ניצחון בודד הפריד בינו לבין השתתפות בגביע המאסטרס בשנחאי.

מה שבטוח, ההפסד לג'ו ווילפריד צונגה בגמר טורניר פריז שירת מצוין את הטניס הארגנטינאי, שהרוויח דויד נלבנדיאן בריא ורענן לקראת האירוע החשוב בהיסטוריה של הספורט הלבן במדינה הזאת. היות ולא נרשמו תלונות מצדו על פציעות מיוחדות, קשה לנבא נקודה ספרדית במשחק הזה. דויד פרר הוא טניסאי מצוין המדורג 12 בעולם, אבל הוא לא ממש יציב. שני השחקנים האלה נפגשו ארבע פעמים בעונת 2007 וכל אחד מהמשחקים היה צמוד במיוחד. זה יכול ללמד משהו על המשחק שצפוי לנו, אבל צריך לזכור שנלבנדיאן יזכה בעידוד קולני במיוחד, ופרר לא נמצא בשיא כושרו בימים אלה.

בשורה התחתונה - נלבנדיאן מנצח.

הזוג הארגנטינאי - פליסיאנו לופז ופרננדו ורדאסקו

ההחלטה על הזוג שיתייצב למשחק הזוגות בשבת תתקבל על ידי הקפטן הארגנטינאי אלברטו מאנצ'יני רק אחרי משחקי היחידים. במידה שארגנטינה תוביל 0:2, סביר להניח שדויד נלבנדיאן יזכה למנוחה, לטובת חוזה אקאסוסו ואוגוסטין קאלרי. אם ארגנטינה תסתבך אחרי היום הראשון, נראה שנלבנדיאן יצטרך לשרת את מולדתו, כנראה לצידו של קאלרי.

הארגנטינאים לא ממש שמו דגש על החשיבות של משחק הזוגות במהלך הטורנירים השנה בסבב. בניגוד לפליסיאנו לופז ופרננדו ורדאסקו, ששיתפו פעולה ב-16 טורנירים השנה - הארגנטינאים לא ממש מצאו דרך משותפת לטפח את עצמם כזוג, מה גם שאין להם זוג קבוע. בשני מפגשי הדייויס האחרונים, נלבנדיאן שיתף פעולה עם גיז'רמו קניאס שבכלל לא נמצא בסגל, ורק במפגש הראשון ב-2008 מול בריטניה הוא שיחק עם קאלרי. בסבב המקצועני, בקושי נראו קומבינציות של שחקנים ארגנטינאים מהסגל הנוכחי.

הצמד הספרדי הוא לא מבריק במונחים של הסבב המקצועני, אבל הוא עשה יותר מכל צמד ארגנטינאי אפשרי. בהנחה שהנסיון שלהם ימנע מהם מלשקשק ביום כל כך קריטי בהתמודדות, נראה שהסיכויים שלו לא רעים בכלל.

בשורה התחתונה - ורדאסקו ולופז מנצחים וגוררים את ההכרעה ליום ראשון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully