וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הדברים של גאידמק לא היו במקום"

דור בלך

19.11.2008 / 14:26

אחרי שבית"ר שבה לצמרת, לדוד אמסלם קל לדבר על התקופה הקשה, איומי גאידמק והיועצים הגרועים של הבוס. "אליפות שלישית תהיה הישג אדיר"

דוד אמסלם חלם על עונה אירופאית, עם התמודדות על אליפות שלישית ברצף, כזו שאולי תמקמם אותו כקפטן של בית"ר הגדולה בכל הזמנים. אלא שאז הגיעה התבוסה בקרקוב, נעלמה היכולת והתוכניות השתנו. שלשום (שני) מול מכבי נתניה הם כבר הוכיחו לכולם שהם יצאו מהמשבר, ואמסלם מתחיל לשחזר את התוכניות. "אחרי שכולם אמרו שאנחנו לא בתמונה, דווקא במגרש קשה, מול מוליכת הטבלה הוכחנו לכולם שאסור להספיד אותנו. יש פה חבורה של ווינרים, שחקנים שמאוד אכפת להם מהמועדון והם נתנו את כל מה שהם יכולים".

"בשנתיים האחרונות התרגלנו לפתוח עונה עם פער עוד לפני שבעטנו בכדור. גם התקשורת הכתירה אותנו לפני שריקת הפתיחה של המשחק הראשון, וגם אנחנו דאגנו להוכיח שהם לא טועים", הוא מסתכל אחורה בערגה. "לפתיחה כזו לא רגילים בבית"ר, לא בשנתיים האחרונות ולא בכלל. חשבנו שאחרי הדאבל נצא למסע אירופאי, ועל הסיבוב הראשון עפנו ועוד בתבוסה 5:0. זה נתן לנו סטירה מצלצלת. זה זעזע אותנו".

"הבנו שהמשבר הזה לא מתאים לקבוצה כמו בית"ר"

אבל אמסלם ממהר לקחת אחריות ולא מתחבא מאחורי התירוצים הבנאלים. "בסדר, יש לזעזוע כזה השלכות, אבל אחרי שניים שלושה משחקים היינו חייבים לחזור לתלם ולנצח. זה נכון שהיה חסר לנו בהרבה משחקים את המזל הקטן הזה, אבל זו גם אשמתנו, כי המזל הולך עם אלה שעובדים, רוצים ונלחמים".

"יש פה המון שחקנים עם ניסיון, וגם השחקנים הצעירים שלנו הם לא באמת צעירים. הם משחקים בבית"ר כבר 4-5 שנים. את סיר הלחץ הם כבר עברו. אם זו הייתה השנה הראשונה או השנייה שלהם במועדון, היינו יכולים להשתמש בתירוץ של צעירים", ממשיך אמסלם ליירט תירוצים אפשריים.

"בשלב מסויים תפסנו את עצמנו בידיים והבנו שאי אפשר להמשיך ככה, המשבר הזה לא מתאים לקבוצה כמו בית"ר", הוא משחזר את תהליך הרנסנס של המועדון. "מאז אנחנו עושים הכל ביחד. השחקנים, ראובן, הצוות המקצועי. אנחנו יחידה אחת. התחברנו, ונראינו כמו קבוצה שחוזרת לעצמה החל מהמשחק מול אשדוד. יש שיפור ניכר ורואים קבוצה ששוטפת את המגרש. כיף לראות אותנו ועובדה שכולם מדברים על בית"ר כקבוצה שמועמדת לאליפות, למרות שאנחנו לא מסתכלים על זה כרגע, אלא רק על מכבי פ"ת. ממרחק גדול הסתכלנו על המקום הראשון והפסדנו נקודות והוא רק הלך והתרחק. למדנו להסתכל רק על המשחק הבא".

גם עטר, סובר אמסלם, תרם לשינוי המיוחל. "קודם כל צריך לתת את כל הכבוד ליצחק שום, שהביא לקבוצה דאבל ואי אפשר להתעלם מזה. אני לא עושה השוואות בין מאמנים, ואת מחיר הזעזוע מול קרקוב שילם דווקא שום, אבל הוא מאמן מצויין. אבל כל מאמן מביא איתו משהו חדש, וראובן עטר גם כן מאמן מצויין. חשוב לזכור שהוא נכנס לתקופה קשה שהיינו בה לא טובים והוא הרים אותנו. הוא חיבר אותנו ומשבוע לשבוע אנחנו משתפרים ".

אמש במחצית, כשהקבוצה בפיגור 1:0, אסף ראובן עטר את שחקניו והודיע להם כי הם הולכים לנצח במשחק. "רואים שאתם רוצים יותר ונותנים יותר. תעלו בשביל לנצח כי אתם שווים את זה היום", הסיום ידוע. אמסלם רואה בזה אחד מהמאפניים שהביאו לשינוי. "הרוגע שראובן מביא משפיע על כולנו וגורם לנו להיות טובים יותר. גם כשאנחנו לא טובים הוא רגוע ודואג להסביר ולהדגים. וזה כמובן לא רק הרוגע. מול כל קבוצה הוא מכין אותנו בצורה הטובה ביותר. הוא יודע הכל על היריבים שלנו, וכשאנחנו כבר עולים לדשא אנחנו יודעים עליהם הכל וכל שחקן יודע בדיוק מה הוא אמור לעשות".

"לקהל יש חלק גדול בקאמבק שלנו, גם אתמול וגם העונה", ממשיך למנות אמסלם. " זה השחקן ה-12 שלנו. הם נתנו תצוגה הירואית והרגשנו שאנחנו במשחק ביתי ועוד באיצטדיון מפחיד כמו הקופסה. אנחנו השחקנים דיברנו בינינו ואמרתי שאני מרגיש כמו בטדי בזכות הקהל".

"היו סביב גאידמק אנשים שיעצו לו וגרמו לו להתאכזב"

אלא שבדיוק שנראה שיצאו מהמשבר, הגיע העיתון לפתח דלתם, שם קראו את דבריו של גאידמק נגדם ונגד האוהדים. "זה לא נעים לקרוא דברים כאלה. זה לא היה במקום, אבל מצד שני אנחנו לא שופטים אדם בשעת כעס ובתקופה פחות טובה שלו. הוא ציפה להרבה יותר לויאליות מהאוהדים ומהקהל הירושלמי עבור מה שהוא עושה לקבוצה, לעיר ולמדינה. בכל דבר שפנו אליו הוא עזר ועשה".

"היו לו ציפיות גדולות שלא התממשו. אני למדתי מהחיים, וגם מהכדורגל, שעדיף לא לצפות וככה לא להתאכזב. הוא ראה את הדברים אחרת, היו סביבו אנשים, שלא אנקוב בשמות, שיעצו לו וכיוונו אותו וגרמו לו להתאכזב. אבל זה לא העניינים שלנו השחקנים. מה שחשוב זה הקבוצה עבורנו ועבורו, אנחנו רוצים לעשות לו טוב דרך הכדורגל. אם הניצחון אתמול עשה לו טוב, זה עשה לנו טוב. שמעתי שהוא רוצה לבוא לראות את המשחק מול מכבי פ"ת וזה אומר שהוא חוזר להתעניין ושהדברים שאמר היו רק מכעס. לפחות על המגרש אנחנו מחזירים לו".

אז מה הלאה? לטענת אמסלם, אין לדעת. "משבוע לשבוע הכל משתנה, למדתי שדברים בכדורגל הם נזילים ומה שאתה לא צופה שיקרה קורה. אפילו מה שנראה הכי הזוי, קורה בסוף. אחרי שלקחנו שנתיים ברצף אליפות, ובשנה שעברה דאבל, אנשים רוצים שינוי וזה טבעי. אבל אנחנו נעשה הכל בכדי שכלום לא ישתנה. אחרי הניצחון אתמול היינו באופוריה, אריק קפץ על הרשת כמו בארגנטינה. הייתה הרגשה מיוחדת של סיפוק אחרי השקעה. אם ניקח אליפות שלישית ברציפות, בעיקר אחרי משבר כזה, זה יהיה הישג אדיר. אנחנו מכוונים גבוהה אבל מסתכלים רק למשחק הבא. למדנו השנה לקחת את הדברים בפרופורציות ולא לכוון רחוק מדי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully