וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוזון: "כרטיס לליגת העל יעלה 50 שקל"

דור בלך

18.11.2008 / 16:59

אבי לוזון חשף את תוכנית ההתאחדות לקידום הכדורגל, סיפר ש”הלכתי עם מאבטחים בגלל איומים”, והוסיף: ”לא נקטין את מכסת הזרים”

יותם רונן

צילום ועריכה: איתי חסיד

יו"ר ההתאחדות לכדורגל, אבי לוזון, ערך היום (שלישי) מסיבת עיתונאים יחד עם מנכ"ל ההתאחדות, אורי שילה. שילה פתח את מסיבת העיתונאים ושיבח את פעילות ההתאחדות בשנתיים האחרונות, וציין את פיתוח התשתיות, התנעת פרויקט האיצטדיון הלאומי, מיתוג ההתאחדות והנבחרת, גיוס ספונסרים, תרומה לקהילה והמלחמה בגזענות ובאלימות. בהמשך סיפר לוזון על התוכניות לפיתוח הכדורגל, טיפוח הנבחרת ושיפור תדמיתה של ליגת העל.

לוזון פתח את דבריו בהתייחסו להגדלת מכסת הזרים. "רציתי להקטין את מכסת השחקנים הזרים כדי לאפשר לשחקן הישראלי להתפתח, אבל ויתרנו על זה", אמר לוזון, "ברגע שהגדלנו את הליגה, הגדלנו גם משמעותית את כמות הישראלים בליגה, ולכן ויתרנו על האפשרות. אני מקווה שבעתיד נקטין את כמות הזרים בליגה הלאומית, בתקווה שהלאומית תהיה חממה לפיתוח שחקנים ישראלים".

בהתייחסו לאלימות במגרשים, אמר לוזון כי "אני לא יכול לסבול את האלימות במגרשים, את כל האבוקות והרימונים. יזמנו את החוק למניעת אלימות וגזענות, והעברנו אותו בכנסת. השקענו בזה הרבה מאוד כסף, והחמרנו את הענישה. שרפו לנו את ההתאחדות, ספגנו איומים, הלכתי עם מאבטחים ואני עדיין סופג איומים, אבל לדעתי המלחמה הזאת הוכיחה את עצמה. השנה הייתה ירידה גדולה בכ-50 אחוז במקרי אלימות. המטרה היא לא לפגוע בבעלי הבית של הקבוצות, אלא לפגוע באוהדים המתפרעים. אני רוצה להפוך את מגרשי הכדורגל למקום שנעים להיות בו".

לוזון גם ציין כי הוא רוצה להילחם באלימות גם מחוץ למגרשים, כמו תקיפת אוטובוסים ותגרות בין מחנות אוהדים. "לי בתור התאחדות אין הרבה מה לעשות בנידון", אמר, "רק אם המשטרה תגיד לי שמדובר באוהדי כדורגל, אוכל להעניש אותם, אבל המשטרה לא עושה את זה".

"משפחה לא תצטרך לשלם יותר מ-100 שקל"

כמו כן, לוזון ציין את המטרות של ההתאחדות: השבחת נבחרת ישראל בהשקעה של 40 מיליון שקל ("אני מקווה לעלות למונדיאל פעם ב-4 שנים, לא פעם ב-40 שנה", אמר לוזון). כמו כן, כדי לשפר את מצב הנבחרת, ההתאחדות מתעתדת הקמת בית נבחרות בשפיים ("עד עתה גויסו כבר 15 מיליון שקל, ובשנה הבאה יגויסו עוד עשרה מיליון שקל"), מינוי מאמנים בעלי עבר אירופי לנבחרות הצעירות, הקצאת משאבים, גיבוש תוכנית אב לטיפוח שחקנים צעירים, ומינוי אחראי מקצועי בעל שם עולמי לתוכנית לטווח ארוך. "עד עכשיו כל מה שאמרתי, ביצעתי", אמר לוזון, "יבוא לכאן מומחה בעל שם עולמי שיהיה אחראי על הנבחרות".

לוזון גם ציין כי יש לו תוכנית להגביל את מחירי הכרטיסים ל-50 שקל בלבד, ושההתאחדות תסבסד את המחירים עבור הקבוצות. כמו כן, נשים וילדים עד גיל 10 יוכלו להיכנס בחינם ("נשים מעדנות את האווירה", אמר לוזון), והוסיף: "המטרה שלי היא שמשפחה תוכל לבוא לכדורגל ולשלם לא יותר מ-100 שקל. הילד בחינם, האמא בחינם, והאבא והילד הבוגר ישלמו 50 שקל כל אחד", הסביר יו"ר ההתאחדות. יש לציין כי מהלך שכזה דורש את אישור הקבוצות.

בכיר בהתאחדות אמר: "בזמן שבעבר להתאחדות לא היה שקל ואנשים חיו בו על הקצבה של הטוטו ועל זכויות השידור, בקדנציה הזו גייסנו 11 מיליון שקלים להתאחדות עצמה רק מספונסרים, זה דבר אלמנטרי, כך שלהגיד שאין שינוי בהתאחדות זה פשוט לא מציאותי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully