וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסיבת הפתעה

17.11.2008 / 15:17

ההפתעות בסופ"ש לא ערערו לענבל מנור את השיקולים המקצועיים בבחירת ה-11 של המחזור בחמש הליגות הבכירות באירופה. המאבק באנגליה מתחמם

הליגות הבכירות של אירופה נהנות בפתיחת העונה מאלמנט שהיה חסר ברובן בשנים האחרונות - שוויוניות. אולי עוד מוקדם לדבר על צמצום פערים ולהצביע על מגמה, אבל באיטליה, ספרד, אנגליה וגרמניה ניתן לחזות בטבלאות צמודות ומרוץ אליפות פתוח. בכלל, אפשר לסמן את המחזור הזה כמחזור של הפתעות: ארסנל באנגליה, נאפולי ואודינזה באיטליה, ריאל מדריד וולנסיה בספרד ומארסיי בצרפת ספגו הפסדים מפתיעים. מבין כל עשרות המשחקים וואלה! מגישה לכם את נבחרת המחזור השבועית וגאה להציג שתי פינות חדשות: "שווים אזכור", המתייחסת לכל השחקנים שהתדפקו על דלת הנבחרת ולא נכנסו, ו"כוכב אורח" – פינה המוקדשת לאחד מכוכבי הליגות היותר קטנות באירופה. נבחרת המחזור, כידוע, מורכבת משחקני הליגות באיטליה, אנגליה, גרמניה, צרפת וספרד בלבד, כשהחל מהשבוע יהיה כוכב אורח מליגה אחרת.

הגנה

שוער: סרחיו אסנחו – ויאדוליד

בדקה ה-87 של המשחק באצטדיון חוזה זורייה, הגיע ראול לעימות ישיר של אחד על אחד מול שוער ויאדוליד. אסנחו יצא אל החלוץ ירד לרגליו ומנע שער מעמדה בה ראול בדרך כלל מבקיע בעיניים עצומות. ההחמצה של ראול, או אם תרצו ההצלה של אסנחו, העלתה מיד תיאוריות קונספירציה, גם במוחו הקודח של השדר נדב יעקובי. האם ראול החמיץ כדי לזרז את פיטוריו של ברנד שוסטר? סביר להניח שלא. ובכל מקרה, שום תיאוריה לא תיקח מאסנחו את היכולת הנפלאה שהציג לאורך 90 הדקות, ושסידרה לקבוצתו ניצחון סנסציוני על ריאל. אסנחו, בסך הכל בן 19, שוער נבחרת הנוער של ספרד, נחשב לאחד השוערים המבטיחים בלה ליגה. כשחתם על חזה מקצועני לפני כשנה, ויאדוליד קבעה לו תג מחיר של 5.5 מיליון יורו, מה שלא אמור להפחיד את הקבוצות הגדולות, שכבר החלו ללטוש עיניים.

מגן ימני: זדנק גריגרה – יובנטוס

בעוד ברנד שוסטר נחלם על כסאו במדריד, אולי כדאי לו להיזכר איפה היה קלאודיו ראניירי לפני חודש. מאמן הביאנקונרי נשלח על ידי כל עיתוני איטליה לארוז, אבל מאז אי אפשר לעצור אותו. יובה חגגה ניצחון ליגה חמישי ברציפות (בנוסף לשניים על ריאל בליגת האלופות) ועלתה למקום השלישי. הגברת הזקנה נראית פשוט נפלא, וגם כאשר דל פיירו נח מכיבושים, הימני הצ'כי היה פנטסטי, עם שער מצוין בדקה השישית, עוד בישול לאמאורי, ומשחק יציב ורגוע מאחור בדרך ל-1:4 מרשים על גנואה. ובשבוע הבא, ראניירי, גריגרה, דל פיירו והחברים יוצאים לסן סירו לפגוש את המוליכה והאלופה, אינטר. מישהו מריח מהפך בפסגה?

בלם: נבן סובוטיץ' – בורוסיה דורטמונד

בחירת שחקן הגנה נעשית בדרך כלל לפי יכולות הגנתיות. ובכל זאת, תסכימו שבלם שכובש צמד שערים הוא אחד שאי אפשר להתעלם ממנו. סובוטיץ', הבלם האמריקאי שעוד לא מלאו לו 20, מצא את הרשת בשתי נגיחות נפלאות שהגיעו לאחר כדורים חופשיים בניצחון קבוצתו 0:4 על פרנקפורט. הצמד אמנם נדיר, אבל בהחלט לא מקרי. סובוטיץ', שהצטרף בקיץ לדורטמונד ממיינץ, כבש העונה כבר חמישה שערים בבונדסליגה. בלם כובש.

בלם: קרטיס דיוויס – אסטון וילה

תקופה נפלאה עוברת על הבלם בן ה-23. הוא קיבל את סרט הקפטן במשחק גביע אופ"א מול סלביה פראג, זומן לסגל הנבחרת הבוגרת של פאביו קאפלו למשחק הידידות מול גרמניה ברביעי, והצטיין בניצחון הוילה 0:2 על ארסנל. בגיל 16, הקריירה של דיוויס נראתה בדרך לשום מקום. הבלם נזרק ממחלקת הנוער של ווימבלדון והתחנן בפני קבוצות שייתנו לו צ'אנס להיבחן. לוטון טאון נתנה לו את ההזדמנות והשאר היסטוריה. בשבת, השיגה וילה את ניצחונה הראשון על ארסנל בלונדון מאז 1993. דיוויס רשם משחק הגנה פנטסטי ושיתק את עמנואל אדבאיור. בדקה ה-80 הוא גלש לרגליו של תיאו וולקוט, חילץ כדור והחל במהלך שהסתיים בשער השני של גבריאל אגבונלהור. ובשיחת טלפון מקאפלו.

מגן שמאלי: מיקל קאדלץ' – באייר לברקוזן

מיקל קאדלץ' היה אחד השחקנים הבודדים בסגל צ'כיה ליורו שלא שיחקו מחוץ למדינה. למרות שלא קיבל דקות משחק מקרל ברוקנר, קאדלץ' עבר בקיץ בהשאלה מספרטה פראג ללברקוזן, ולדעת פרשני הבונדסליגה, הוא הופך לאחד המגנים הטובים בליגה. בשבת, לברקוזן שמרה על הפסגה בניצחון 1:2 על שאלקה, שהיה החמישי בשישה משחקים. קאדלץ' רשם עוד הופעה מצוינת עם הרבה גיחות לאורך הקו השמאלי, שהטרידו את מנואל נוייר. אבא מירוסלב, מכוכבי יורו 96 ושחקנה לשעבר של קייזרסלאוטרן, ישב ביציע והתמוגג מביצועי הילד. קאדלץ', בסך הכל בן 24, סוגר קו הגנה צעיר לנבחרת המחזור, ושחקן הגנה שני מנבחרת צ'כיה.

קישור

קשר: סטיבן ג'רארד – ליברפול

מדי שבוע מוכיח לנו רפא בניטז כי ליברפול שלו נמצאת איתנו כדי להישאר. בניטז הבין שלמרות ההצלחות בצ'מפיונס, הקהל צמא לאליפות ומשתמש ברוטציה שלו בהתאם. סטיבי ג'י, כהרגלו, תמיד מספק את הסחורה. בשבת, הוא הופיע לעוד יום במשרד, עם תצוגה מדהימה של מנהיגות במרכז השדה, ושער נגיחה שסידר 0:2 על בולטון בריבוק סטדיום. בניטז מיהר להצהיר שג'רארד פצוע ולא יכול להתייצב למשימה הלאומית בברלין, אבל גם קאפלו יודע שגם במשחק אימון בגרמניה אסור להפסיד, וג'רארד נקרא אל הדגל.

קשר: תמאש היינל – בורוסיה דורטמונד

כל ילד יודע שהברק לא מכה פעמיים באותו מקום. שחקני איינטרכט פרנקפורט כנראה לא שמעו על זה. אחרת, קשה להסביר איך הם הצליחו לספוג שלושה שערים שהגיעו מכדורים חופשיים של הקשר ההונגרי. שלוש פעמים מצא היינל את הראש של החברים, ודורטמונד, הקבוצה שחווה תחייה מחדש תחת הדרכתו של יורגן קלופ, פירקה את פרנקפורט בדרך למקום השביעי. כשהיינל לא בישל שערים, הוא מצא זמן לכבוש בעצמו את השער השני במשחק. היינל, 1.68 מ' על 68 ק"ג בלבד, הופך להיות האיש המרכזי במערך של קלופ. בשבוע הבא יפגוש היינל את קבוצתו לשעבר, קרלסרוהה. אולי שם יתכוננו קצת יותר טוב לכדורים החופשיים של ההונגרי.

קשר: חוסבה יורנטה – ויאריאל

הקשר ההתקפי של ויאריאל מתדפק כבר תקופה ארוכה על שערי נבחרת המחזור. ויאריאל אמנם אכזבה בראשון ואיבדה נקודות חשובות בדקה ה-90 ב-2:2 מול מלאגה, אבל יורנטה המשיך להיות האיש של הצוללת הצהובה. השער שכבש יורנטה היה השישי שלו העונה, והוא מתווסף לשלושער מול אלבורג בליגת האלופות. הקשר, שבדיוק בעוד שבוע מהיום (שני) יחגוג יום הולדת 29, מצוי בכושר נפלא העונה, והרבה בזכותו הקבוצה של מנואל פלגריני שומרת על קשר עין עם ברצלונה שבמקום הראשון. יורנטה העביר עד כה קריירה סולידית בסוסיאדד, אייבר ו-ויאדוליד, וחווה פריחה בגיל מאוחר. אחיו, פרננדו, שחקנה של בילבאו, קיבל השבוע זימון בכורה לנבחרת. בספרד ממתינים לאיחוד אחים.

התקפה

חלוץ: כריסטיאנו רונאלדו – מנצ'סטר יונייטד

"הוא שוב לוהט. כל משחק הוא שב להיות מהיר יותר ויותר, ומבחינה פיזית הוא נראה נהדר. הילד חזר, ובגדול", כך הגדיר סר אלכס פרגוסון את משחקו של הפורטוגלי הסורר ב-0:5 מול סטוק סיטי. הציניים שמבינינו יכולים לטעון שפרגוסון מנסה לדחוף לסולחה בין רונאלדו לקהל שלא סלח את הפלרטוט הארוך עם ריאל בקיץ, אבל גם הם יתקשו להתעלם מהכושר המדהים של הפורטוגלי. כן, רונאלדו חזר. הוא התאושש מהפציעה, הוא הבין שאת השחרור הוא לא יקבל, הוא לא ממורמר והחיוך הכובש שלו חזר לפנים. שתי בעיטות חופשיות אדירות התווספו למשחק מצוין. סטוק סיטי, הסנסציה של השבוע שעבר, חזרה הביתה עם הפנים בין הידיים. רונאלדו חזר להיות רונאלדו.

חלוץ: ג'וזפה מסקארה – קטאניה

סטדיו אנג'לו מאסימינו בקטאניה, סיציליה, הופך העונה להיות אחד הביתיים והמאיימים בסריה A. מתוך שבעה משחקי בית של קטאניה העונה, רשמה הקבוצה של וולטר זנגה שישה ניצחונות לעומת הפסד בודד, והיא מהווה את אחת ההפתעות הנעימות בליגה, ממרומי המקום השביעי. מסקארה, יליד סיציליה, חגג שלושער לרשת טורינו בניצחון 2:3 והעלה את מאזנו לשבעה שערים. מאזן יפה לשחקן בן 29, שבעונה שעברה פתח בהרכב רק במשחק אחד וכבש רק ארבעה שערים.

חלוץ: ניקולס אנלקה – צ'לסי

אפתח בוידוי. מעולם לא החזקתי מניקולס אנלקה. תמיד חשבתי שהוא חלוץ בינוני, מפונק, שלא אוהב לעבוד. חלוץ של קבוצות קטנות, שמבקיע שערים רק בזכות מיקום טוב ולא בגלל יכולות וירטואוזיות. חשבתי שהוא שחקן שלא יכול להתחייב למקום אחד לאורך זמן, שחקן בעייתי. אוברייטד. לואיז פליפה סקולארי גרם לי לאכול את הכובע. הברזילאי, שהבין שהארנק לא פתוח כבעבר, לקח את אנלקה כפרויקט, הקים אותו לתחייה, הצית בו אש והפך אותו לחלוץ הכי אימתני בפרמיירליג. צמד שערים שכבש הצרפתי לרשת ווסט ברומיץ' העלה את מאזנו ל-12 (קרוב ל-40 אחוז מכלל שערי הקבוצה). עם מספרים כאלה, פשוט אי אפשר להתווכח.

שווים אזכור:

רוברט גרין – הופעה הירואית של שוער ווסטהאם השאירה את התוצאה מאופסת במשחק הבית מול פורטסמות.

לודוביק ג'יולי – החלוץ הותיק כבש שער נפלא והרשים ביכולתו בניצחון הרביעי משישה משחקים של פאריס סן ז'רמן.

אנדרה פייר ג'יניאק – החלוץ של טולוז נמצא בכושר מצוין, צמד מול גרנובל העלה את מאזנו לשמונה שערים ואת קבוצתו למקום החמישי.

זלאטן איברהימוביץ' – השבדי שלח שני טילי קרקע אוויר לרשת פאלרמו וסידר למאמן שלו, שמסוכסך עם התקשורת, שבוע שקט לפני משחק העונה.

ליאו מסי – כי חייבים להזכיר את ברצלונה, גם כשהיא מנצחת רק 0:2.

כוכב אורח

לואיס סוארז – אייאקס

ללא קלאס יאן הונטלאר, שקרע את גיד הקרסול, הגיע מרקו ואן באסטן מלא חששות למשחק העונה מול האלופה, פ.ס.וו איינדהובן. ואן באסטן הובא לאמסטרדם ארנה כדי להחזיר הביתה את האליפות לאחר ארבע שנים עקרות. ההתחלה הייתה מגמגמת, הקהל הפגין סקפטיות והמאמן חיפש הצהרת כוונות. לואיס סוארז, חלוץ נבחרת אורוגוואי בן ה-21, השכיח לואן באסטן את הונטלאר. שער מצוין ושני בישולים עזרו לאייאקס להשפיל את האלופה ולרדת עם 1:4 ענק, ששווה עלייה למקום הראשון. ואן באסטן יודע שבלי קשר לפציעה, ימיו של הונטלאר באייאקס ספורים, כאשר כל אירופה רודפת אחרי "הצייד". סוארז, שכבש בעונה שעברה 20 שערים והעונה מאזנו עומד על 11 בכל המסגרות, הוא בהחלט מועמד ראוי להיכנס למשבצת החלוץ המוביל באייאקס. מה שבעצם אומר, שגם ימיו באמסטרדם ספורים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully