וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמואל שיימן: "אם יתנו לי צ'אנס, מאמין שלא אאכזב"

17.11.2008 / 13:54

הישראלי-הולנדי של דן בוש, שעונד מגן זיעה עם מגן דוד, בנה על הצעירה והופתע מהמעקב של הבוגרת. עכשיו הוא מקווה להמשיך עונה נהדרת

כששמואל שיימן שמע מהסוכן שלו לפני כשבוע שמאמן הנבחרת הלאומית של ישראל, דרור קשטן, יעקוב אחריו, הוא הופתע. "התקשרו לסוכן שלי ואמרו שהם מעוניינים לראות אותי. חשבתי שזה בטח לנבחרת הצעירה, אבל היה לי קשה להאמין", הוא מספר.

כששיימן בן ה-21 מדבר על נבחרת ישראל אפשר לשמוע את ההתרגשות בקול שלו והוא מציין שוב ושוב שהחלום שלו הוא ללבוש את המדים הלאומיים של ישראל. למרות שכעת הוא יודע שהצוות המקצועי של הנבחרת הבוגרת מכיר אותו, המגן השמאלי מעדיף לא להיסחף: "זה עוד שום דבר. הם רק רוצים לעקוב אחרי וזה לא אומר שיזמינו אותי. אני בכלל קיוויתי לשחק בנבחרת הצעירה של ישראל ולהתקדם משם".

המגן השמאלי עזב את הארץ עם משפחתו כשהיה בן 5, אבל במספר ראיונות כבר סיפר על האהבה שלו לישראל ואולי יעיד על כך מגן הזיעה שהוא לובש על ידו. אם חלוץ ארסנל, עמנואל אדבאיור, עולה על המגרש עם מגן זיעה בצבעי דגלה של טוגו, הרי ששיימן עונד כזה לבן עם מגן דוד כחול.

מי ששם לב בקיץ האחרון למגן השמאלי שלובש את מגן הזיעה הלא שגרתי הזה היה אבי נמני. מכבי תל אביב פגשה את דן בוש במהלך מחנה האימונים ולאחר מכן שוחח שיימן בעברית עם חלק מהשחקנים בצהוב. "כשראיתי אותו התרגשתי", הוא מספר על השיחה הקצרה עם נמני, "שיחקתי רק 20 דקות נגד מכבי והוא לא הכיר אותי. הוא שאל אותי כמה שאלות. בן כמה אני ולכמה זמן יש לי חוזה".

שיימן חתם בקיץ האחרון על חוזה לעונה אחת עם אופציה לשנתיים נוספות בדן בוש וחילופי הדברים עם נמני לא הולידו כל החתמה מפתיעה, אבל משחק האימון נתן למגן הצעיר מעט אינדיקציה. "קשה לי להשוות את הליגה השנייה בהולנד עם הרמה בישראל, אבל שיחקנו מול מ.ס אשדוד בקיץ, היינו הרבה יותר טובים וניצחנו 1:4", הוא מספר, "מול מכבי תל אביב הפסדנו 1:0, אבל המשחק היה שווה כוחות. הרמה כאן טובה".

שלוש פעמים בנבחרת המחזור

הישראלי-הולנדי שיחק בעונה שעברה במדי קוזאקן בויס הקטנה ובחורף נבחן במשך מספר שבועות במדי אייאקס אחרי שהרשים מולה במשחק גביע. בקיץ זכה להצעה מפיינורד, המועדון שבמדי קבוצת הנוער שלו עשה את צעדיו הראשונים, אבל העדיף את דן בוש שם ידע שיזכה להזדמנות.

הפריצה בקבוצה מדרום הולנד הייתה מהירה מהצפוי. "חשבתי שבחצי השנה הראשונה אני אקבל הזדמנויות בעיקר כשחקן מחליף, אבל כבר אחרי כמה משחקים התחלתי לפתוח ומאז אני שחקן הרכב קבוע", מספר שיימן, שמוסיף: "אני אמנם מגן שמאלי, אבל המאמן שלי נותן לי חופש לצאת קדימה כל הזמן ולתקוף מהאגף".

תאו בוס, מאמנה של דן בוש, בוודאי לא מצטער היום על ההזדמנות שנתן לשחקן שהגיע לקבוצה רק לפני מספר חודשים מליגה נמוכה יותר. שיימן הספיק לכבוש כבר שני שערים העונה מהעמדה האחורית שלו (לינקים לשערים בתחתית העמוד) ומתוך שישה משחקי הבית של הקבוצה, נבחר פעמיים לאיש המשחק. כבונוס, נבחר המגן הישראלי שלוש פעמים לנבחרת השבוע של הליגה העונה (הישג שרשם רק שחקן אחד נוסף של הקבוצה), מה שהכריח אותו להביא עוגה לאימון, כי על פי המנהג במועדון, שלוש פעמים עוגה.

כעת מנסה שיימן לא להסתחרר מההצלחה האישית שלו. בפני הקבוצה שלו עומדים עוד לא מעט מאבקי צמרת עתידיים והוא מוסיף: "זו רק תחילת העונה והכל קורה מהר. אני לא רוצה לחשוב על הצעות מקבוצות אחרות ועל אם יגיעו כאלו והראש שלי נמצא רק בדן בוש".

אבל כמובן שאחרי החדשות מלפני שבוע, הראש של השחקן שכמעט בכל ראיון איתו דואג להדגיש ש"אני מרגיש ישראלי ולא הולנדי", נמצא גם במאמצים להמשיך את היכולת הטובה ולהרשים את מי שיגיע לצפות בו. "בטוח שמי שיבוא לכאן לעקוב אחרי, יתרשם מהרמה כאן. אני יודע שהמאמן של הנבחרת הצעירה גם שיחק בהולנד בעבר. אם יתנו לי צ'אנס אני מאמין שאני לא אאכזב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully