וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טוב לעשירים, רע לספורט

עו"ד אורי שלף

14.11.2008 / 12:27

עוד מגדלים, עוד מגרשי חנייה, אבל חלילה לא מגרשים לקבוצות הספורט בת"א או מתקנים לילדים. הבלוג של שלף על הקדנציה הבאה של חולדאי

מיותר לציין שלא היו הרבה אוהדים אדומים בתל אביב, אם בכלל, שעלזו עם השמע דבר היבחרו של רון חולדאי לקדנציה נוספת כראש עיר בתל אביב וזאת כמובן מלבד רון חולדאי עצמו שהוא, כידוע לכם וכדבריו, אדום מלידה. רק שאסור לו לומר זאת מפורשות בזמן כהונתו למען לא יכעס הצד הצהוב של העיר והאמת, הוא מסתיר את אהדתו בצורה כל כך טובה עד שהכעס בכלל פרץ מהצד האדום.

מערכת הבחירות האחרונה בתל אביב היתה מלחמה בין שני קטבים באוכולוסיה. בעוד בירושלים התנהל מאבק בין חרדים לחילוניים, בתל אביב בלטה מלחמת המעמדות: העשירים מול פשוטי העם, שוכני המגדלים במרומים מול היושבים במעברות דרום העיר, נהגי הג'יפים מול רוכבי האופניים.

מלחמת מעמדות שכזו, בעיר מספר אחד בישראל, מסוכנת ולא רק בגלל פער המעמדות ההולך וגדל אלא בשל הסכנה הצפויה לאופייה של העיר. העיר שהתפתחה מאופי התושבים וחיי היום יום בה הופכת להיות עיר לעשירים בלבד בה החזק שולט ומתוגמל והחלש קולו אינו נשמע. תל אביב הופכת אט אט לעיר שבאים לבקר בה ולא עיר שגרים בה ופיתוח העיר נעשה בהתאם. באים לבלות בנמל, לנפוש בפארק הירקון, לשוטט בשדרות רוטשילד, עוברים באבן גבירול בדרך לכיכר ובאים לראות כדורסל בהיכל נוקיה.

"אתרי התיירות" משופצים לעילא וכל השאר ממשיך לרקוב - אין חניה, אין תחבורה ציבורית נוחה, הים מטונף, דרום תל אביב מזכירה את דרום עזה ואחרי כל ההקדמה הארוכה הנ"ל אני מרשה לעצמי להזכיר את אוסישקין, לא לפני שאחזור אחורה ואזכיר כי אין באמתחתי ג'יפ שחור ודווקא מצויד אני בזוג אופניים ישנות.

אוסישקין זו רק דוגמה אכזרית לאטימותו של ראש העיר לצרכיהם של התושבים. אפשר להתווכח בלי סוף האם קבוצת הפועל תל אביב או הפועל אוסישקין ראויות לאולם כדורסל משלהן, אבל אי אפשר להתווכח עם העובדה שגם לילדים האדומים בעיר מגיע ללמוד כדורסל במתקנים ראויים ולא במגרשי האספלט המאולתרים שהוקצו להם על ידיי עיריית תל אביב והמתאימים לשנות החמישים המוקדמות.

אם בכדורסל זועקת בצד האדום האפליה, הרי שבכדורגל המחדל יפגע בכולם ובעיקר בתושבי צפון העיר, שדאגו לתמוך בחולדאי. לא רחוק היום בו יתעוררו תושבי צפון העיר ויגלו שאם ברצונם לשלוח את הילד או הילדה שלהם ללמוד את רזי הכדורגל, הם יאלצו להתניע את הג'יפ, לצאת מהבועה שנקראת שכונות עבר הירקון ולהסיע את ילדם המפונק אל עבר דרומה המרחוק והמפויח של העיר.

אולם אוסישקין נהרס כי הוא היה נטע זר באמצע הפארק, וכך גם יהרסו בקרוב מגרש הכדורגל "המכביה" של מכבי תל אביב - שתופס מקומות חניה לתיירים הבאים לנמל, מגרש הכדורגל בספורטק צפון שאלוהים יודע למי הוא מפריע ובל נשכח את מגרש בית"ר שעמד בכניסה לקריית עתידים ונהרס גם הוא לפני מספר שנים. הרצליה נשמעת כאופציה לא רעה. נחזור לאוסישקין.

רון, להפועל אוסישקין בליגה א' לא מגיע אולם חדש, אני מודה, אבל הפועל אוסישקין תגיע לליגת העל בעוד שלוש שנים כאשר באמתחתה אלפי אוהדים ומאות ילדי מחלקת הנוער ואת זה, אם אתה לא יודע לבד, יספר לך כל מבין עניין. אז אולי גם אנחנו יכולים להפוך "לאתר תיירותי" נוצץ שמאדיר את שם העיר? ההזמנות לטקס החניכה של אולם אוסישקין החדש ישלחו חודשים מראש והטקס עצמו ישודר בכל מהדורות החדשות. תהיה זו סגירת מעגל וכפרה של ראש עיר שהרס את אולם אוסישקין אבל החזיר עטרה ליושנה. רק שאולם לא קם תוך יום וגם לא תוך שנה ולכן אני מציע שנתחיל לבנות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully