וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרלוס ארויו ייעדר מול אולימפיאקוס

11.11.2008 / 21:00

קרלוס ארויו יעדר מול אולימפיאקוס רכז מכבי ת”א סובל מהבוקר מכאבי גב, ולא יעלה על הפרקט למשחק נגד היוונים ביורוליג (21:45, ערוץ 10). וויצ’יץ’ מחכה בקוצר רוח

רכזה של מכבי תל אביב קרלוס ארויו, שסובל מהבוקר מכאבי גב, ייעדר מהמשחק הערב (21:45, שידור ישיר בערוץ 10) במחזור הרביעי של היורוליג נגד אולימפיאקוס.

ישנם משחקים שיכולים לשנות את המסלול בו נעה העונה של קבוצת כדורסל מסוימת. עבור מכבי תל אביב, שתתארח מחר (חמישי) באולם השלום והאחווה של אולימפיאקוס פיראוס במסגרת המחזור הרביעי של היורוליג, זה יכול להיות המפגש הזה. הפסד לקבוצת המיליונים של משפחות קוקאליס ואגילופולוס יתקבל בהבנה מסוימת, אולם ניצחון יוכל להעניק למכבי מקדמה עצומה במאבק העתידי על המיקום בראש בית א'. ובהחלט יש לכך תקדים: בביקורה הקודם בהיכל הלוהט, לפני תשעה חודשים בדיוק, ניצחה מכבי 67:75, והמשיכה עד לגמר הפיינל פור האירופאי.

אולם הרבה השתנה מאז, בשתי הקבוצות. למעשה, 12 מהשחקנים שהיו אז על הפרקט, לא יהיו שם מחר. שניים נוספים, ניקולה וויצ'יץ' ויותם הלפרין, החליפו צבעים. הלפרין, באחד ממשחקיו הטובים ביותר במדי מכבי, קלע אז 16 נקודות, הוריד ארבעה ריבאונדים וחילק שישה אסיסטים. מחר הוא כנראה יפתח בחמישייה של אולימפיאקוס, ויופקד בהגנה על קרלוס ארויו. "אני מניח שאחרי דקה או שתיים ההתרגשות תעבור, וזה יהפוך למשחק רגיל", אמר הערב הגארד הישראלי. "איך עוצרים את מכבי? אין מפתח אחד, יש שם הרבה שחקנים טובים. מכבי רצה במגרש הפתוח בצורה נהדרת, ונצטרך למנוע את זה".

גם ניקולה וויצ'יץ' מכיר טוב מדי את הצהובים-כחולים. הקרואטי מודע היטב לעובדה שקבוצתו תופיע למשחק כפייבוריטית גדולה, אך הוא מסרב לזלזל בלב ובמסורת של מועדונו לשעבר. "אנחנו פוגשים את מכבי למשחק שונה לחלוטין מאשר הפעם האחרונה ששיחקנו נגדם, במהלך הקיץ", סיפר. "הפעם לא יהיה מטען רגשי או כל דבר אחר, מלבד הרצון של שני הצדדים לנצח. נרצה לשלוט בקצב המשחק ולא לאפשר למכבי לפתח את המשחק שלה, משמע לא לאפשר למכבי לקלוע 80 נקודות ומעלה. הם משחקים מהר וזורקים מוקדם בכל התקפה. אנחנו צריכים לשחק את המשחק שלנו, ולדעת שלהפסד שלנו במחזור הקודם לציבונה זאגרב אין שום משמעות, כפי שניצחון אפשרי מחר לא יאמר שהשגנו את המטרה שלנו, שהיא לסיים במקום הראשון בבית. מה שאנחנו צריכים לזכור הוא שאסור להפסיד שום משחק בבית".

כל הכרטיסים למשחק נמכרו, והאולם יהיה מלא לחלוטין. מכבי, אגב, תחנוך מחר את הפרקט החדש שהותקן באולם, בהשקעה של כ-350,000 דולר. "מכבי זו קבוצה עם המון ניסיון ומסורת ביורוליג, קבוצה שתמיד מתחרה כדי לנצח", החמיא מאמן האדומים, פנאיוטיס ינאקיס. "נהיה חייבים להישאר ערניים. כשאתה מצליח לשמור על ערנות, הסיכויים שתפסיד פוחתים. האוהדים שלנו ימלאו את היציעים, ואני יודע שהם יעזרו לנו מאוד".

גרין: "ההפסד בזאגרב יהפוך אותם למוכנים וחדים יותר"

מכבי, כידוע, המריאה לאתונה ללא רודני ווייט, שיצא לארה"ב על מנת לשהות לצד אשתו הכורעת ללדת, וצפוי להיות משוחרר רשמית עד לתחילת השבוע הבא. לפני זמן קצר ערכה את אימונה המסכם, בו לקחו חלק כל 12 שחקני הסגל. "אולימפיאקוס קבוצה נהדרת", שיבח מאמן מכבי, אפי בירנבוים. "העובדה ששיחקנו מולם בתקופת ההכנה לא תשפיע על המשחק הקרוב, חוץ מכך שהשחקנים בשני הצדדים כבר מכירים האחד את השני. לכל קבוצה יש סגנון משחק אחר, ולמרות שבדרך כלל מי ששולטת בקצב המשחק גם מנצחת בסופו של דבר, זה לא אומר שזה קורה בכל פעם. נראה מה יקרה מחר".

"האמת, אני לא ממש יודע למה לצפות", הודה אתמול ד'אור פישר. "אולימפיאקוס קבוצה גדולה, עם הרבה כישרון ומאסה מתחת לסלים. הם יכולים לצבור נקודות מבחוץ, בעזרת שחקנים כמו לין גריר וג'וש צ'ילדרס, או ללכת פנימה, לניקולה וויצ'יץ' וסופוקליס סחורציאניטיס. אני מניח שיהיה משחק קשה מאוד, אבל זה יורוליג, וכל משחק הוא קשה וחשוב באותה מידה. אם נוכל לנצח ביוון נקבל דחיפה אדירה ויתרון גדול. זה יעמיד אותנו במצב נהדר לקראת המשך המשחקים, ואני מקווה שנוכל לעשות את זה. כבר פגשנו אותם בקיץ, אנחנו מכירים אותם היטב ויודעים מה צריך לעשות כדי לחזור עם ניצחון".

"יהיה מיוחד לשחק נגד ניקולה ויותם", סיכם יניב גרין. "זה כבר קרה אומנם במשחק הקודם מולם, אבל ייקח עוד קצת זמן להתרגל לזה. אני חושב שאנחנו מגיעים למשחק הזה עם מומנטום טוב, אחרי שני ניצחונות רצופים ביורוליג וניצחונות בליגה הישראלית. אני מניח שהעובדה שאולימפיאקוס הפסידה בשבוע שעבר בזאגרב, רק תהפוך אותם למוכנים וחדים יותר. זה יוסיף עוד אלמנט של קושי, אבל מכבי נוסעת לכל משחק, בכל מקום על הפלנטה, במטרה לנצח, והמשחק הקרוב לא יהיה שונה מהבחינה הזו".

עדכון ראשון 12/11 22:25
עדכון אחרון 13/11 21:00

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully