וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רגע לפני הגיליוטינה

תומר ספירשטיין ורן לטוביץ'

12.11.2008 / 15:15

הפסד עכשיו יסיים למובילות את חלום האליפות. USC מול סטנפורד, שהרגה אותה בשנה שעברה, סייבן ואלבמה נגד מיסיסיפי סטייט

נשארו לנו שלושה שבועות – פחות או יותר – לפני שקובעים לנו, המדרגים והקבוצות, מה יהיו משחקי הבולים העונה. אם בתחילת העונה כל משחק היה חשוב, היום כבר אין יותר מדי איך לחזור מהפסד. כל הפסד עכשיו הוא כדור לרקה, בטח לקבוצות ששואפות להגיע למשחק האליפות (רק תשאלו את פן סטייט, שכבר לא ממש סופרים אותם היום).

המחזור הקרוב אמנם לא מספק לנו משחקים "גדולים" של ממש, אבל טומן בחוב כמה מוקשים, כשכרגיל אנו ננסה לאתר אותם כמו גשש (בדואי, לא בלש). טקסס נוסעת ללורנס (קנזס), לפגוש קבוצה שיכולה עדיין להערים נקודות, פלורידה פוגשת את המאמן שלה לשעבר (שסופסוף נכנס לדירוג) שרוצה להזכיר לכולם מי היה זה ששם את הגייטורס על המפה, מיסיסיפי סטייט רוצה להוכיח שהמקום שלה ב-SEC הוא יותר מאשר שטיח, על חשבון ניק סייבן ומובילי הדירוג, וסטנפורד רוצים להזכיר לדרום קליפורניה מי הרסה להם את שאיפות האליפות בעונה שעברה (גפן, שיהיה לך ברור שנזכיר את זה בכל הזדמנות). אז המחזור ה-12 יוצא לדרך, כשהפעם הוא מוקדש, ובכן – ניחשתם נכון – לסטנפורד.

סייבן צריך לטפל בירידת המתח

אלבמה (1) – מיסיסיפי סטייט

כבר די ברור לשחקי הקרימזון טייד שהם ישחקו במשחק האליפות של ה-SEC (כנראה מול פלורידה). ירידת המתח בעקבות המשחק מול האלופה היוצאת מלואיזיאנה סטייט עלולה להוות בעיה מול קבוצה שתמיד מנסה לגרור את המשחק לכיוון שלה, רק תשאלו את ואנדרבילט. סייבן יצטרך לדאוג שחניכיו יישארו דרוכים בכדי להחזיק עוד שבוע בראש הדירוג של אמריקה. ניצחון של הבולדוגס אמנם יפיל את 'באמה בדירוג (על חשבון פלורידה כנראה), אבל זה עדיין יהיה הפתעה קטנה יותר מאשר, נגיד, ניצחון של סטנפורד. שידור ישיר באי.אס.פי.אן בלילה שבין שבת לראשון בשעה 2:45.

קנזס – טקסס (3)

לג'ייהוקס יש עדיין סיכוי תיאורטי לעבור את מיזורי ונברסקה בביג-12 צפון, אבל בשביל שזה יקרה הם צריכים נס, סטייל סטנפורד. קנזס לא תלויים בעצמם, כשהם צריכים לנצח את טקסס האימתנית השבוע ואת מיזורי בשבוע הבא ולקוות למעידה של מיזורי ונברסקה גם השבוע. הנתון היחידי שעומד לזכותם של אלופי המכללות בכדורסל הוא שהמשחק הקרוב הוא בבית. טקסס, מנגד, יודעת שהפסד נוסף יסתום את הגולל על שאיפות האליפות, ויביא לכך שהמפגש בשבוע הבא בין הרד ריידרס לסונרס יהיה על אליפות המחוז, אם לא על האליפות באמריקה. אנחנו מעריכים שיהיה משחק בסקור גבוה, אבל לא פשוט. שידור ישיר בשבת בשעה 19:30 בפוקס ספורט.

פלורידה (4) – דרום קרוליינה (25)

סטיב ספורייר מגיע לביצה שהוא כל כך אהב והפך לבית במשך כל הרבה שנים. אמנם הגיימקוקס נראים טוב בשבועות האחרונים, אבל אין קבוצה שנראית יותר טוב מפלורידה כרגע. כמה ערך יש לעובדה שספורייר מכיר את הארגון הזה בעל פה? בשנה שעברה העובדה הזו לא שינתה הרבה כשהמשחק הסתיים בבלואו-אאוט. אנחנו מעריכים שהשנה זה יהיה קצת יותר צמוד מאשתקד, אבל עדיין הולכים עם הגייטורס.

סטנפורד – דרום קליפורניה (6)

בשנה שעברה, באחת ההפתעות הגדולות של הליגה, בהחלט הגדולה ביותר של הדיוויזיה הבכירה, הצליחו הנמושות מסטנפורד להפתיע את פיט קארול ולהוציא את הטרוג'אנס מסיפור האליפות. השנה, ניצחון נוסף לא רק שיהיה שוק חשמלי, אלא גם כנראה יתן את הפאק-10 לאורגון סטייט. אנחנו לא רואים את זה קורה, בטח ובטח לאור השחיטות הלא ממש כשרות של הטרוג'אנס והדרך בה הם דורסים את הקונפרנס, בטח כשפיט קארול מריח דם ונקמה, אבל לכו תדעו.

סן דייגו סטייט – יוטה (7)

אנחנו לא מצפים בעיות מיוחדות ליוטס, שימשיכו להוביל את המאבק התלת-ראשי של הקבוצות הבלתי מנוצחות מחוץ ל-BCS.

הניטני ליונס צריכים נס

פן סטייט (8) – אינדיאנה

הניטני ליונס כמעט ואיבדו סיכוי לאליפות אחרי ההפסד לאייווה בשבוע שעבר, ויצטרכו מעידות של כל המובילות בכדי לשחק על כל הקופה. בינתיים, ג'ו פטרנו מקווה לא להיכנס לסחרחרת כישלון ולנצח בבית את אינדיאנה בכדי לקחת בכל זאת את הביג-10.

איידהו – בויזי סטייט (9)

הברונקוס מקווים למעידה של היוטס בכדי לעלות לבול מרכזי של ה-BCS, ובינתיים אנחנו לא צופים להם בעיה מיוחדת מול איידהו.

אובורן – ג'ורג'יה (10)

הבולדוגס כבר הבינו שהסיפור שלהם בחטיבה די גמור. גם להם, כמו לקנזס, יש סיכוי תיאורטי בלבד, אבל אנחנו לא ממש רואים את טיבו מפסיד פעמיים רצוף. בינתיים, הדוגס צריכים להחזיק אצבעות ולרמוס את אובורן, הקבוצה שנפלה הכי חזק והכי כואב ב-SEC השנה. יודעים מה – הקבוצה הכי מאכזבת באמריקה. בואו רק נקווה שיהיו נקודות במשחק הזה.

אילינוי – אוהיו סטייט (11)

משחק שאמור היה להיות בין שתי הקבוצות הטובות בבית, אם לשפוט לפי העונה הקודמת (אז ניצחו האילייניי באוהיו), הפך להיות לפרוטוקול בלבד, אלא אם כן פן סטייט מתכננים לנו קריסות נוספות בשבועיים הקרובים. טרל פריור את הגרסה הקודמת שלו משנה שעברה – ג'וס וויליאמס – במשחק שיתנהל, כנראה ברובו, על הקרקע.

איווה סטייט – מיזורי (12)

מיזו יודעת שניצחון שלה השבוע מבטיח לה השתתפות בגמר הביג-12, בתור נציגת הצפון. התחייה המחודשת של צ'ייס דניאל בשבועות האחרונים (כשהוא שוב מוזכר כמועמד להייזמן) רק מוסיפה הרבה לביטחון העצמי של הטייגרס, ואנחנו הולכים על הימור – הטייגרס יבטיחו את מקומם בגמר כבר בשבת.

קולורדו – אוקלהומה סטייט (13)

הקאובויס, שהיו ההפתעה הנעימה של העונה, ירצו להישאר עם טעם מתוק בפה, ולא להידרדר לשרשרת של הפסדים. המגרש בקולוראדו לא ממאירי הפנים, וגאנדי יצטרך משחק התעלות מזאק רובינסון. מצד שני, הבאפלוס עדיין לא הראו יכולת הגנתית מרשימה עד כדי כך העונה, ואין סיבה לחשוב שהם יעשו זאת דווקא השבוע.

מיאמי (אוהיו) – בול סטייט (14) 31:16

במשחק המוקדם של המחזור, הצליחו אתמול הקרדינלס לנצח את הרדהוקס ולשמור על מקומם בטופ-14, מיקום שיעזור להם להשיג זימון לבול BCS במידה ויוטה ובויזי ייפלו בדרך. נייט דייויס היה לא רע כהרגלו, עם 17 מ-24 ל-289, ט"ד ואיבוד, וכוכב המשחק היה הרץ מיקאל לואיס, שרץ ל-165 יארד ב-26 נשיאות ושני ט"ד.

מי מפגר, מי?

מרילנד – צפון קרוליינה (16)

רוצים לדעת איך התנהלה הדרך שבה החלטנו על מי להמר? זה הלך ככה:

רן: "איפה המשחק?"
תומר: "במרילנד"
רן: "אז הטאר-הילס לוקחים"
תומר: "הטאר-הילס מדורגים"
רן: "אז הולכים על מרילנד?"

כן, ככה זה ב-ACC – אף קבוצה לא מגיעה לדירוג ונשארת בו יותר משבוע. כן, אנחנו יודעים, לפני שאתם מתפרצים, יש קבוצה אחת בלבד שהצליחה לעשות את זה העונה, וזו צפון קרוליינה, או – איך שאנחנו אוהבים לקרוא לה – צפון קרוליילה. נכון שם שכיף להגיד? (הערת עורך: אתם מפגרים).

חיל האוויר – בריגהם יאנג (17)

משחק לא פשוט עבור הקוגארס ומקס הול, כשאייר פורס משחקים התקפה מאוד לא שגרתית, אך למזלם של הקוגארס – גם לא עקבית. הקוגארס עדיין חולמים על בול גדול, וניצחון הוא הכרחי.

פלורידה סטייט (19) – בוסטון קולג'

רוצים לדעת איך הלך ההימור למשחק הזה? אז ככה:

רן: "מי מארחת?"
תומר: "פלורידה סטייט"
רן: "מי מדורגת?"
תומר: "פלורידה סטייט"
רן: "אז עם מי הולכים?"
תומר: "בוסטון קולג'"

אם מצאנו סופסוף תיאוריה, לפיה הכל הפוך ב-ACC אבל יש היגיון, תבוא בוסטון ותוכיח לנו שטעינו.

לואיזיאנה סטייט (21) – טרוי

האלופה היוצאת תוציא את העצבים שלה על הטרוג'אנס הלא-נכונים. הרבה להוסיף אין לנו. אנו רק מקווים שאלו לא יהיו הטרוג'אנס היחידים שיפסידו השבוע, וד"ש לסטנפורד. כפרה עליהם.

לואיוויל – סינסינטי (22)

הבר-קאטס הפתיעו בשבוע שעבר את ווסט וירג'יניה במורגנטאון, וכרגע הם שולטים בגורלם כשהמפגש מול פיטסבורג בשבוע הבא יכריע את הכף. לואיוויל, או בשמה האחר – "כמה אנחנו מתגעגעים לפטרינו וברום" – הצליחה אמנם לנצח את דרום פלורידה, אבל שבוע לאחר מכן הפסידה לסירקיוז. כן, כן, סירקיוז. מה לעשות, במועדון היורה העצמי של וולמארט יש מקום לכולן.

יוסטון – טולסה (23)

מפגש מעניין לטולסה מול היריבה המרה מן החטיבה, שישמחו לקלקל לטולסה את המאזן המושלם שבתוך החטיבה. האם זה אפשרי? ת'כלס, בואו נגיד את זה ככה – זה לא יהיה יותר מדהים מניצחון של סטנפורד.

צפון קרוליינה סטייט – ווייק פורסט (24)

בחייאת, די כבר עם ה-ACC הזה, הקונפרנס היחידי באמריקה שאפשר לקחת בלי להשיג אפילו זכאות לבול. הוא אמנם הקונפרנס הכי תחרותי בליגה, אבל בחייכם, מה עם הרמה? אפילו לסטנפורד יש יותר רמה.

בכדי לסיים את הסיקור השבועי של המחזור ה-12 הבא עלינו לטובה, רצינו לתת לכם ללכת בהרגשה טובה. בכל זאת, העונה עומדת לקראת סיום, ורצינו לתת לכם משהו קטן שילך טוב עם הבירות והצ'ייסרים, אז הנה במיוחד בשבילכם – בדיחה:

ש - מה משותף לסטודנט בסטנפורד וסטודנט בדרום קליפורניה?
ת – שניהם התקבלו לדרום קליפורניה.

סופשבוע נעים לכולם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully