וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא מסכם, מתכונן

ניר זברו

10.11.2008 / 15:35

עונת 2008 בפורמולה 1 היתה מופלאה ומפתיעה. בדיוק בגלל זה ניר זברו מאמין שאנחנו צריכים להתקדם הלאה, ולהתעסק בזו של 2009, על שלל החידושים והתקוות

אני לא אוהב סיכומי עונה, בטח לא של עונות שהסתיימו בדרמה גדולה. כרגע, כל העיתונים והאתרים בעולם משתפכים על כל מה שהיה, ובדרך כולנו קצת שוכחים את הרגעים המשעממים, וכבר מתחילים להתכונן לשנה הבאה. עונת 2008 הייתה עונה מעולה - עם מינון נכון של אירועים במסלול ומחוצה לו. עד לדקה האחרונה שום דבר לא הוכרע, ובשלב מאוד מתקדם של העונה מצאנו ארבעה נהגים בפער של שתי נקודות בטבלת הנהגים.

אבל כל זה שייך לעבר. כעת, כל שנותר הוא להיזכר בפניה האחרונה, לנסות להבין האם טימו גלוק ויתר להמילטון (למרות אינספור ראיונות מהימים האחרונים בהם הוא טוען כי ניסה לשמור על המכונית) ולשמוע את פרארי אומרת שגם אליפות היצרנים מספקת, ושפליפה מאסה הוא אלוף עולם בשבילה. כמות החוקים שהצליחו להנחית על הסבב במהלך השבוע האחרון הייתה יכולה לייצר כמה ספרים עבי כרס ובהחלט כמה תהיות.

היצרנים יאלצו לשדרג את המנועים לעונת 2009, וכל מנוע אמור להספיק לשלושה מירוצים במקום שניים, כפי שקובע כעת החוק. זה ישפיע עלינו, הצופים, בכך שכל מרוץ שלישי יהפוך לסיכון גבוה לקבוצות ולנהגים כאחד. ברגע שיתחילו לעוף מנועים יתווסף חישוב מספר המרוצים של כל מנוע. בעונה זו האלמנט המכאני כמעט שלא בא לידי ביטוי, והעובדה שבעונת 2009 הקבוצות יכולות יהיו להיות יותר מאוזנות לא תעזור. הנהגים יאלצו לחשב כעת כיצד לשמר כל מנוע למרחק העולה על 1000 ק"מ.

כשכל עונה מסתיימת, התחזיות לעונה הבאה מתחילות. בכל שנה אני מתרגש מהמחשבה שהפעם יהיה מותח יותר - שיותר קבוצות ונהגים מתמודדים על הצמרת. כמעט בכל שנה אני מתבדה ומוצא שתי קבוצות רבות על המקום הראשון במקצי הדירוג ועל האליפות. השנה היתה רוח גבית מצד קבוצת ב.מ.וו והתקוות היו גדולות. אלא שלקראת סוף העונה דעכה הקבוצה והנה, הגיח לו פרננדו אלונסו ביחד עם רנו לתת קצת נחת ותקווה לכל הקבוצות שהשתרכו מאחור.

השבוע הודיע (כצפוי) אלונסו כי הוא חתם לשתי עונות נוספות ברנו, ואולי נחזור לראות אליפות מיוחדת בעונה הבאה. פרארי ומקלארן ימשיכו בשלהן, ב.מ.וו הודיעה כי היא מוכנה להתמודד על האליפות ורנו בהנהגתו של אלונסו כבר הציגה יכולת לזכות במרוצים כמו בעבר. אמנם השינויים ישפיעו מאוד והקבוצות עתידות להציג מכוניות שונות במובנים רבים, אך עם זאת הפוטנציאל קיים והקבוצות מתכוננות לעונה מזה זמן רב. עכשיו, כל שנותר לנו זה לעקוב מקרוב אחרי אימוני החורף, ולראות האם כל הקבוצות אכן יממשו את הפוטנציאל. ולא פחות חשוב: האם קבוצה קטנה נוספת תצליח להשתחל למקומות הראשונים.

  • עוד באותו נושא:
  • פורמולה 1

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully