וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוקפים גלים גלים

10.11.2008 / 14:24

ענבל מנור, בפינתו השבועית, בוחר את ה-11 שעשו את המחזור בליגות האירופיות. הרביעיות של אטו והיגואין גרמו לו לעלות בהרכב סופר-התקפי

חלוצי אירופה הגיעו השבוע לעבודה ובגדול. סמואל אטו כבש רביעייה בעוד הצגה בתיאטרון של פפ גווארדיולה בברצלונה. גונזאלו היגואין כבש רביעייה משלו במדי ריאל מדריד, שהזיעה מול מלאגה בברנבאו. השניים האלה מככבים בנבחרת המחזור השבועית של וואלה! ספורט, שכוללת השבוע שלישיית חוד שכבשה 11 שערים בסוף השבוע, בהרכב התקפי במיוחד. הרכב שכולל גם שני נציגים מארסנל, לאחר הניצחון הגדול 1:2 על מנצ'סטר יונייטד באחד המשחקים הטובים והמהנים שנראו עד כה העונה באירופה.

הגנה

שוער: יוסי יסקלאיינן – בולטון

הצוות המקצועי של האל סיטי כבר חגג על הספסל ב-KC סטדיום כשהכדור של מרלון קינג עשה דרכו לרשת בולטון, אבל אז, משום מקום הגיח הפיני הוותיק מתח את איבריו ומנע עוד שער בטוח. יסקלאיינן נתן הצגה הירואית. הוא התעופף, זינק והציל שערים בטוחים. גו'באני וחבריו ניסו הכל כדי להכניע את השוער בן ה-33, אבל שום דבר לא הועיל. האל סיטי ירדה עם הפסד שלישי ברציפות, בולטון השיגה ניצחון שני ועלתה מעל הקו האדום, ויסקלאיינן רשם יום יוצא דופן, שהפך אותו לגיבור המשחק.

מגן ימני: אלברו ארבלואה – ליברפול

השער הכבש המגן הספרדי בדקה ה-90 של המשחק מול ווסט ברומיץ' (0:3) רק נתן חותמת למשחק יוצא מן הכלל. ארבלואה היה מעורב מאוד במשחק ההתקפה, והרדס לא נתנו סיכוי לעולה החדשה. הספרדי קינח את בעיטה נפלאה דווקא ברגל שמאל, החלשה שלו, לרשת העליונה של סקוט קרסון. רפא בניטז יכול לרשום לעצמו וי ראשון. הקבוצה שלו לא נכנסה למה שחורה בעקבות הפסד הבכורה לטוטנהאם בשבוע שעבר והיכולת המאכזבת מול אתלטיקו מדריד בצ'מפיונס. את החוזק המנטאלי הזה ליברפול תצטרך בהמשך מאבקי האליפות (כן, כן, כדאי שנתחיל להתרגל). אגב, בשבוע הבא מחכים לה יסקלאיינן ובולטון.

בלם: פדרו גרומל – פ.צ קלן

אחרי פתיחת עונה איומה שכללה שלוש נקודות מחמישה משחקים, פ.צ קלן התאוששה, ניצחה בחמישה משבעת משחקיה האחרונים, והתמקמה לה במרומי המקום השישי בבונדסליגה. אחד השחקנים המצטיינים שלה בתקופה האחרונה הוא הבלם הברזילאי. ביום שישי גרומל עלה כהרגלו להתקפה, וכבש בבעיטה מצוינת את השוויון, בדרך לניצחון הביתי 1:2 על האנובר. גרומל, 1.94 מ', הגיע בקיץ לקלן מויטוריה גימראייש, לאחר שאשתקד נבחר לשחקן העונה בפורטוגל, ובינתיים הוא מסתמן כאחת ההפתעות היותר נעימות גם בבונדסליגה.

בלם: וויליאם גאלאס – ארסנל

ארסנל ומנצ'סטר יונייטד סיפקו את אחד הרגעים הגדולים באירופה בשנים האחרונות. משחק כדורגל שוטף, איכותי ומהנה שייכנס לפנתיאון. הבחירה בשחקן הגנה, במשחק בו גם השדים האדומים הגיעו לאינספור מצבים, לא הייתה פשוטה, אבל לגאלאס, שחקן שנמצא תחת ביקורת, היה פשוט משחק מצוין. הצרפתי הצליח להצר את צעדיו של דימיטר ברבאטוב, ולחפות גם על נוכחותו של שוער חסר ניסיון בין הקורות. ארסנל כבר ספגה העונה 13 שערים, בהחלט לא מאזן של קונטנדרית לאליפות. גאלאס ספג ביקורות על יכולתו להנהיג ולהוביל, ובכלל, ספק אם התותחנים הצעירים (מדי) בשלים למאבק אמיתי עד הסוף, אבל אנחנו נישאר את הטעם של המשחק הזה עוד זמן רב.

מגן שמאלי: רוקו סבאטו – קטאניה

המגן האיטלקי בן ה-26, שחקן ספסל בדרך כלל, הפך לגיבור היום כשניצח את דרבי האיים של סיציליה וסרדיניה עם בעיטה חופשית מושלמת בדקה ה-87. קטאניה השיגה ניצחון ראשון לאחר שלושה משחקים, 1:2 על קליארי השנואה. הקבוצה של ולטר זנגה, שבעונה שעברה שרדה בעור שיניה בליגה, ממשיכה להיות אחת ההפתעות הנעימות בסריה A עם 18 נקודות ומרחק ביטחון מהקו האדום. סבאטו, שבכלל לא היה מתוכנן לפתוח בהרכב, כבש שער בכורה היסטורי בליגה הבכירה, דווקא מול קבוצתו לשעבר ובתזמון מושלם, כדי להפוך ליקיר סיציליה.

קישור

קשר: מהמט אורליו – בטיס

הורדיבלנקוס ממשיכים להיות הקבוצה הכי לא יציבה בלה ליגה. שבוע אחרי התבוסה 3:0 בבית לדפורטיבו לה קורוניה, הפציצו שחקניו של פאקו צ'פארו רביעייה לרשת נומנסיה (2:4) והתרחקו מהקו האדום. האיש של המשחק היה הקשר הטורקי, מהמט אורליו. אליפות אירופה מצוינת הביאה את קפטן פנרבחצ'ה לשעבר לעזוב את הבית בגיל 31 לטובת הקבוצה מסביליה. בטיס, למרות רכש מצוין בקיץ וציפיות לעונה שקטה, פתחה רע מאוד את העונה. שתי בעיטות נפלאות של אורליו ממרחק סידרו קצת שקט, וגם היסטוריה: הטורקי הראשון בנבחרת המחזור.

קשר: מרקו מרין – בורוסיה מנשנגלדבאך

בשבוע שעבר הסתנן לנבחרת שחקן ראשון מטוטנהאם. השבוע הנמושה של הבונדסליגה היא הראשונה לקבל את הנציג שלה. מרין, ילד הפלא של גרמניה, הצטיין במשחק התחתית החשוב בבילפלד וסידר לגלדבאך 0:2 עם צמד שערים ויכולת מרשימה. הקשר בן ה-19 היה המנופה האחרון מהסגל של יוגי לאו ליורו האחרון, והמאמן ספג ביקורות קשות על ההחלטה לא לזמנו. הציפיות ממרין היו להוביל את העולה החדשה לעונה טובה בצמרת. הפתיחה הייתה איומה, והניצחון על בילפלד היה בסך הכל השלישי מ-12 משחקים. גלדבאך תמשיך כנראה להיאבק בתחתית עד סוף העונה, והילד ירשום מבחן ראשון בדרך למה שמצופה כקריירה מפוארת, וינסה להשאיר אותה בליגה. אלברמן וקולאוטי ינסו לסייע.

קשר: סמיר נאסרי – ארסנל

במשך כל הקיץ ארסן ונגר רדף אחרי סמיר נאסרי, או יותר נכון אחרי מארסיי שלא ממש התלהבה למכור. ונגר ראה את פלאמיני וחלב עוזבים, הקשיב לפברגאס מפלרטט ואדבאיור מתלבט, וידע בדיוק מה הוא רוצה. בסוף, הבוסים שלו רשמו צ'ק על סך כ-16 מיליון ליש"ט והנחיתו את הצרפתי. על הרבה שחקנים אמרו שהם יהיו זינאדין זידאן הבא. נאסרי הוא אולי הכי קרוב לדבר האמיתי, ולא רק בגלל המוצא האלג'יראי. יש משהו בטכניקה, בתנועה, במסירה ובבעיטה הנפלאה שמעלה זכרונות לזידאן. צמד של נאסרי הכריע את יונייטד והציל לתותחנים את העונה. עכשיו ונגר מצפה מנאסרי להפוך למנהיג שכל כך חסר לתותחנים הצעירים.

התקפה

חלוץ: גראפית – וולפסבורג

ההתלבטות למשבצת הזו הייתה קשה מאוד. גם דייגו מיליטו כבש שלושער והוסיף בישול ב-0:4 של גנואה על רג'ינה, אבל הכף נטתה בסופו של דבר לכיוונו של גראפית, הרבה בזכות הסיפתח שעשה בגביע אופ"א ביום חמישי. החלוץ הברזילאי הנפלא פתח את השבוע עם שער ב-1:5 של וולפסבורג על הירנביין בשלב הבתים. התחמושת שלו הושארה למפגש עם קוטבוס בליגה, שהסתיים ב-0:3 עם שלושער פנטסטי. הפריצה של החלוץ המצוין הגיעה מאוחר. לאחר עונות בברזיל ובדרום קוריאה, הגיע גראפית ללה מאן בגיל 27 והפציץ 17 שערים. המעבר לבונדסליגה עושה לו טוב ומאזנו עומד כעת על שמונה שערים. וולפסבורג כבר במקום השביעי.

חלוץ: סמואל אטו – ברצלונה

עם ארבעה שערים במחצית, סמואל אטו נכנס בקלות לפינת השחקן השבועי של הבלאוגרנס בנבחרת המחזור. הקלות בה דורסת ברצלונה את יריבותיה פשוט מדהימה. ויאדוליד הגיעה בכוננות ספיגה לקאמפ נואו וספגה שישייה, כשגווארדיולה מפגין אי שביעות רצון מהיכולת. אטו, זה שניסו להיפטר ממנו בקיץ ואף הגיע לצילום יחסי ציבור (ו-40 מיליון יורו) באוזבקיסטן, עומד על 13 שערים ב-10 משחקים. ברצלונה כולה על 34, 3.4 שערים למשחק. וכל זה בעוד משחק בינוני פלוס של ליאו מסי, וכשגווארדיולה לא מרוצה. אולי נגד רקראטיבו בסוף השבוע, זה ייראה טוב יותר.

חלוץ: גונזאלו היגואין – ריאל מדריד

ביום רביעי הבא תערוך נבחרת ארגנטינה הופעת בכורה בעידן דייגו מראדונה במשחק הידידות מול סקוטלנד. גונזאלו היגואין לא יהיה שם. הוא גם לא היה בנבחרת שלקחה את מדלית הזהב בבייג'ינג, אבל סביר להניח שכל זה ייגמר בקרוב. בהיעדרו של ואן ניסטלרוי הפצוע, היגואין סוחב את הבלנקוס על הגב, עם שערי ניצחון, ו-ווינריות שמשאירה את ברנד שוסטר בטווח ראייה מברצלונה. הבעיה היא שלמרות תשעת השערים והעונה הטובה בקריירה של היגואין בן ה-21, ריאל מדריד צריכה להיראות הרבה יותר טוב כדי להשאיר את האליפות בברנבאו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully