וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נובאק על חייו

6.11.2008 / 16:18

נובאק דג'וקוביץ' מגיע לשנחאי כטניסאי מספר 2 בעקבות פרישתו של רפאל נדאל. אז למה הפרשנים הבכירים בעולם לא סופרים אותו?

לפני קצת יותר משנה עוד אמרו בכירי פרשני הטניס, כולל ג'ון מקנרו, שנובאק דג'וקוביץ' בדרך הנכונה למקום הראשון בעולם. הם ניבאו את עייפות החומר של רוג'ר פדרר, ואת העובדה שהגוף הכל כך חזק של רפאל נדאל יבגוד בו יום אחד. שני הדברים האחרונים קרו, אבל הטניסאי הסרבי מעולם לא הצליח לטפס יותר גבוה מהמקום השלישי בדירוג העולמי. והיו לו הזדמנויות טובות לעשות את זה - שלוש הזדמנויות ליתר דיוק. כיום, שנה וחצי אחרי, מדברים כבר על אנדי מארי - גם כטניסאי שיגיע ביום מן הימים לראשות הדירוג, וגם כזה שיוריד את נובאק דג'וקוביץ' מהמקום השלישי לרביעי, משם הדרך חזרה תהיה קשה מאוד.

החל מיום ראשון הקרוב נראה אותו בטורניר גביע המאסטרס בשנחאי. דג'וקוביץ' מגיע לשם כמספר 2 בעקבות פרישתו של רפאל נדאל, אבל חוץ מפדרר, בעולם מדברים על מארי, צונגה ואפילו אנדי רודיק כטניסאים בעלי סיכוי טוב יותר לזכות בתואר. דג'וקוביץ' שובץ לבית הזהב, שם יתמודד מול ניקולאי דוידנקו, ג'ו ווילפריד צונגה וחואן מרטין דל פוטרו. בבית האדום ישחקו רוג'ר פדרר, אנדי מארי, אנדי רודיק וז'יל סימון. שני טניסאים מכל בית יעלו לחצי הגמר, בבית האדום מדברים על פדרר ומארי, כאשר בבית הזהב מפרגנים כיום בעולם לצונגה, ולא פוסלים את דוידנקו את דל פוטרו על פניו של דג'וקוביץ'. אגב, טניסאי שיצליח להשיג מאזן מושלם בטורניר בדרך לתואר, יזכה בפרס של 1.3 מיליון דולר, אבל מישהו מהמר שזה יהיה הסרבי?

משהו נכבה

נובאק דג'וקוביץ' פתח את השנה מעולה, וזכה בתואר חלומי באליפות אוסטרליה הפתוחה, הגראנד סלאם הראשון שלו. היכולת שלו במלבורן, שם לא הפסיד מערכה עד הגמר, כולל מול פדרר, בנוסף לתואר בטורניר אינדיאן וולס היוקרתי - הפכו אותו למועמד ראוי לתפוס את המקום השני בעולם על חשבונו של נדאל, שאז עוד נשף בעורפו של פדרר.

בדיוק כמו בעונת 2007, דג'וקוביץ' לא הצליח לשמור על יציבות והתקשה להישאר עם הראש על הכתפיים אחרי הצלחות מסחררות - כך, למשל, הוא הפסיד בסיבוב הראשון של המאסטרס במיאמי לקווין אנדרסון האלמוני, אחרי הזכייה באינדיאן וולס. הוא המשיך יפה ורשם תואר מרשים על החימר במאסטרס ברומא, הגיע לחצי הגמר ברולאן גארוס ופתח את עונת הדשא עם גמר בקווינס - רק שאז הוא הפסיד לסאפין בסיבוב השני בווימבלדון.

באותם חודשים, ההפסדים האלה התקבלו בהבנה, מה גם שבדרך הייתה מדלית ארד אולימפית וגמר נוסף בסבב המאסטרס. מה שלא התקבל בהבנה על ידי אף אחד, היו הופעותיו של דג'וקוביץ' בטורנירים האחרונים במדריד ופריז. בשניהם הוא הודח בסיבוב השלישי, כאשר גם לשם הוא הגיע בקושי. פרשני הטניס אמרו עליו שהוא כבוי לגמרי, שהוא פשוט נראה כמי שלא רוצה לנצח, ושהוא אפילו מחייך אל הטניסאים שגברו עליו בסוף המשחק - מה שכל כך לא טיפוסי לו.

אמנם מדובר בשני טורנירים, אבל לחדי העין זה הספיק כדי להסיק מסקנות. תוסיפו לזה את העובדה שבשנה שעברה דג'וקוביץ' הפסיד כבר במשחקו הראשון בפריז ולאחריו בשלושת משחקיו בגביע המאסטרס, ותקבלו שחקן בעייתי שלא מצליח לסיים את העונה ולהצדיק את מעמדו בשלישיה הראשונה בעולם.

משהו נשבר

נובאק דג'וקוביץ' טוען כי מה שמפריד בינו לבין המקום הראשון בעולם הוא החוסן הפיזי. מבנה הגוף הרזה והארוך שלו (1.87 מ' על 80 ק"ג) הופך אותו לפגיע הרבה יותר מטניסאים בעלי מסה כמו פדרר ונדאל (שניהם אגב 1.85 מ' על 85 ק"ג). "בזמן האחרון התחלתי לשים יותר דגש על עבודה גופנית. אני מודע לכך שזו הסיבה המרכזית לכך שאני מתקשה להחזיק מעמד במשחקים וטורנירים ארוכים", אמר לאחרונה הסרבי בן ה-21.

לטענתו של דג'וקוביץ', סגנון המשחק שלו, שהוא בין השאר נגזרת של מבנה הגוף, מחייב אותו לרוץ המון על המגרש ולהפעיל הרבה לחץ על הגוף, בשונה למשל מרוג'ר פדרר ש"הכל בא אצלו כל כך בקלות", לטענת הסרבי. כל העניין הזה הפך את דג'וקוביץ' לאחד השחקנים הפגיעים בסבב, ולאחד מ"דורשי הטיפולים" הבולטים ביותר. בחודשים האחרונים, כמעט ולא נראה משחק צמוד שבו הסרבי לא דרש טיפול. מהצד של יריביו, זה נראה כמו פעולה טקטית להסחת דעת. לטענתו של דג'וקוביץ' זה מהלך שנועד כדי לנצח.

הטניסאי מספר 3 בעולם הפך לשנוא במיוחד בגלל הפעולות האלו, ואת זה ראינו משמעותית באליפות ארצות הברית האחרונה. יממה אחרי שאנדי רודיק התבדח על פסקי הזמן שלו במסיבת עיתונאים, השניים התמודדו ברבע הגמר. דג'וקוביץ' "זרם" עם ההומור של רודיק והזמין טריינר לטיפול, הקהל האמריקאי הגיב בחומרה. דג'וקוביץ' ניצח ו-20 אלף צופים בפלאשינג מדוס שרקו לו בוז בזמן הראיון לכרוז בסיום המשחק. מדובר באותו קהל שכל כך אהב אותו שנה לפני כן, אז הכיר אותו כטניסאי הסרבי המוכשר שמחקה את נדאל ושראפובה.

העובדה שדג'וקוביץ' הפך בעיני לא מעט אנשים לטניסאי שנוא, בנוסף למצבו הפיזי, פגעו בו ככל הנראה גם בצד שהוא הגדיר בעבר כחזק במיוחד אצלו - הצד המנטלי. כמו שאמרו עליו בשבועות האחרונים - מדובר בטניסאי כבוי, שאיבד את זה לגמרי אם מסתכלים על החודשיים האחרונים.

מצד אחד, בגביע המאסטרס הכל יכול לקרות ואפשר להתגבר גם על הפסד בפתיחה, כך שאולי דווקא בעידן שבו כבר לא סופרים אותו כל כך, הוא יוכל לחזור לעצמו. מצד שני, אל תופתעו מעוד שלושה הפסדים של דג'וקוביץ' בשנה שעברה, כי כמו שג'ון מקנרו אמר לאחרונה: "זו לא התקופה המומלצת להיות נובאק דג'וקוביץ'".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully