וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טרף קל

6.11.2008 / 13:46

למרות הרעב הקבוצתי, הצעירים החדשים של לה מאן המשתקמת לא אמורים לקלקל את מאזן הבית של מכבי תל אביב ביורוליג. בתיאבון, אפי

לה מאן, יריבתה של מכבי תל אביב הערב (חמישי, 21:00, ערוץ 10) במסגרת המחזור השלישי של היורוליג, מכירה היטב את טבעות ההיכל. גם בעונה שעברה ביקרו הצרפתים בתל אביב, וכמעט חוללו סנסציה עם הפסד דחוק 74:71. בדיעבד, היה זה אחד המשחקים הטובים ביותר של לה מאן ביורוליג אשתקד – הקבוצה ספגה עוד אחד-עשר הפסדים רצופים (שבעה מהם בעשר נקודות ומטה), ורק בזכות שני ניצחונות במחזורי הסיום של שלב הבתים נמנע ממנה מלהפוך לבדיחה הגדולה של המפעל. זה לא הספיק לכרטיס לטופ-16, כמובן, ולה מאן נפרדה מהיורוליג כבר בינואר.

גם בליגה הצרפתית אשתקד לא רשמה הקבוצה הצלחה מסחררת. לה מאן איבדה את תואר האליפות, כשהודחה כבר בחצי גמר הפלייאוף. בקיץ עברה טלטלה עזה, כאשר נפרדה ממאמנה וינסנט קולה ומשמונה שחקנים נוספים, בראשם ניקולה באטום הנהדר, שנבחר בדראפט ה-NBA וישחק בשנים הקרובות בפורטלנד. רביב לימונד, כידוע, עזב גם הוא, ושב לישראל.

מי שהחליף את קולה על הקווים הוא ג'יי די ג'קסון (39), שחקן הקבוצה בעבר. ג'קסון, יליד קנדה, העביר את מרבית הקריירה המקצוענית בצרפת, כאשר במהלך שנות ה-90' נדד בין קבוצות הליגות הנמוכות, עד שעבר ללה מאן בראשית המילניום. ג'קסון בנה את אחד הסגלים הצעירים במפעל: פרט לדיוויד בלות'נטאל, דווריק ספנסר (מהקלעים הבולטים ביורוליג אשתקד עם וירטוס בולוניה) והברזילאי ז'ואאו-פאולו באטיסטה, שפתח את העונה שעברה בריטאס וילנה, רוב שחקניה של לה מאן נעדרים ניסיון יורוליג. למעשה, הגיל הממוצע בקבוצה הוא 23.3 בלבד.

פרט לספנסר (26, 1.93), סקורר משובח שעשוי להסב למכבי נזקים כבדים, בקו האחורי של לה מאן ניתן למצוא שמות מוכרים פחות, כמו בריין צ'ייס (27, 1.78), אול-אראונד גארד שסיים את העונה שעברה בבשיקטאש הטורקית, ואנטואן דיו הצעיר (19, 1.92), שזוכה לנתח מכובד של דקות משחק. שורת הפורוורדים של הקבוצה כוללת את בלות'נטאל (28, 2.01), שנע בין עמדת הסמול לפאוור פורוורד וזוכה לקרדיט נרחב (כ-35 דקות בממוצע), מאלייה נ'דוייה (28, 2.02) הסנגלי, שהגיע אחרי שלוש עונות טובות בדיז'ון ומחזיק ביד לא רעה בכלל מחוץ לקשת, והצעירים ג'רמי ללופ (21, 2.00), אנטואן גומיז (19, 2.04) ואנזו טסונגה (18, 1.94).

בצבע של לה מאן נמצאים אלאיין קופי (25, 2.05), סופר-אתלט ומשאבת אופנסיב ריבאונד, ז'ואאו-פאולו באטיסטה (27, 2.06), שנתן בשבוע שעבר משחק נהדר מול ציבונה זאגרב, וכן פפה באדיין (28, 2.10), שהגיע מרואן.

שחקניה האתלטים של לה מאן באים לידי ביטוי בעיקר במשחק ריצה, ולכן הצרפתים מנסים לדחוף את הכדור קדימה ככל הניתן. במשחק עומד נמצאת לה מאן בבעיה: בתום שני המחזורים הראשונים היא סוגרת את היורוליג באחוזים משלוש (19% בלבד), וממוקמת במקום ה-15 באחוזים משתיים (49%). עם זאת, מדובר בקבוצת ריבאונד התקפה מסוכנת ובחוטפת מצוינת (9 חטיפות בממוצע, חולקת את המקום השישי ביורוליג יחד עם פרוקום סופוט ואפס פילזן).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully