וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בירנבוים: "נצטרך להיות עירניים, כמו פומות"

הזאולוג-מאמן של מכבי ת"א אמר לקראת המשחק מול לה מאן ובלות'נטאל: "צריכים להגיע מחודדים". גרין הפצוע ישחק: "אין זמן לקחת חופש”

יותם רונן

צילום ועריכה: איתי חסיד

אחרי החגיגה בשבוע שעבר מול אייר אבלינו החלשה, למכבי תל אביב תמתין מחר (21:00, שידור ישיר בערוץ 10) בהיכל יריבה מסדר גודל דומה: לה מאן הצרפתית, שנחתה רק לפני זמן קצר בישראל וכעת עושה את דרכה מנתב"ג אל יד אליהו, שם תערוך אימון מסכם.

במכבי יודעים שניצחון מול הקהל הביתי, וודאי שמול היריבה הבינונית ולפני שני משחקי המפתח בפיראוס מול אולימפיאקוס ונגד אוניקאחה מלאגה, הוא בגדר חובה. יניב גרין, שהחמיץ מספר אימונים השבוע בשל דלקת בברכו, ערך אימון וישחק. מי שכנראה לא יירשם גם מחר הוא רודני ווייט, שטרם זכה להזדמנות במשחק רשמי במדי הקבוצה.

"אני סובל מכאבים, אך למרות זאת אני אשחק. אין זמן לקחת חופש", אמר גרין לקראת המשחק. "אנחנו הולכים לשחק מול קבוצה עם הרבה שחקנים טובים, אסור לנו לזלזל בהם. נצטרך לבוא עם אותה מוטיבציה כמו במשחקים האחרונים, לקבל תמיכה מהקהל ולנצח".

כידוע, אחד משחקניה הבולטים של היריבה הצרפתית הוא דיוויד בלות'נטאל, אקס מכבי, שמכיר היטב את הטבעות בהיכל. "מחוץ למגרש נגיד לבלות'נטאל שלום, על הפרקט נהיה יריבים", אמר עומרי כספי. "זה שחקן מצוין, שאנחנו מכירים טוב מאוד. אסור להשאיר אותו לבד. בכלל, אנחנו משחקים מול קבוצה שאנחנו צריכים לנצח, בטח שבבית שלנו. ככה זה יהיה גם מול לה מאן".

ג'ייסון וויליאמס, שמתחיל להתרגל לאווירה בהיכל, מצפה לחגיגה נוספת גם מחר. "אנחנו צריכים לעלות חזק, בעיקר בהגנה. לה מאן קבוצה מצוינת, יש להם גבוהים טובים ואתלטים ולכן אנחנו נצטרך להתמקד בריבאונד ההגנה, ובעיקר לעשות כיף. הייתי גם בשנה שעברה בכמה משחקי יורוליג כאן והבנתי עד כמה הקהל של מכבי דוחף את הקבוצה. בשבוע שעבר הרגשתי את זה על בשרי. אנחנו מצפים למשחק טוב מחר".

בירנבוים: "עם כל ההנהלה שיושבת באמצע האימון, קשה להיות בשקט"

במסיבת העיתונאים שלקראת המפגש נשא דברים מאמן מכבי, אפי בירנבוים. "מאוד חשוב לנו לעשות ניצחון רצוף שני בבית", אמר. "חשוב שהשחקנים ירגישו את הקהל כפי שהרגישו במשחק הראשון, כי הקהל דוחף אותנו ונותן לנו ביטחון יוצא מן הכלל. לה מאן זו קבוצה מאוד אתלטית, שהולכת חזק מאוד לריבאונד התקפה ושומרת אגרסיבי. עם הביטחון שיש לנו אנחנו צריכים לרוץ בזמן ולדעת להיערך לכל דבר שהיריב עושה".

בירנבוים התייחס למפגש מול בלות'נטאל, אותו הכיר היטב כיריב, וסיפר כי "ברור שיש את הנקודה הפיקנטית הזו. מי כמוכם יודע שבלות'נטאל קלעי בחסד ומשחק בלה מאן הרבה מאוד דקות. לכן יש לו הרבה ביטחון, כמו הרבה שחקנים ברמה הזו שנותנים להם לשחק 30-35 דקות. הוא ירצה להראות דווקא כאן כמה הוא יודע לקלוע, וגם אנחנו יודעים שכשיש לו ביטחון והוא רואה את החישוק, אז אין לו טווח. אסור לתת לו מבט פנוי לחישוק. אני רוצה לראות את הקבוצה בפורמה לא רק ברבע השלישי, אלא בכמה שיותר דקות".

בירנבוים נשאל האם הניצחון האחרון על אבלינו הרגיע את הרוחות במועדון, והשיב: "אני לא חושב שאנשי ספורט צריכים להיות רגועים. הם צריכים להיות רגועים לפני ואחרי העונה. בכדורסל, המשחק יכול להתהפך בשניות. לכן צריכים להיות מחודדים. אני לא אוהב לא פאניקה ולא שקט. צריכים להיות עירניים, כמו פומות. הן לפעמים ישנות אבל יכולות לזנק בשנייה והן תמיד שוחרות לטרף. במכבי קשה להיות בשקט, עם כל ההנהלה שיושבת באמצע האימון".

מאמן היריבה, ג'ון-דיוויד ג'קסון, אמר מוקדם יותר לאתר היורוליג כי "אחרי ההפסד לציבונה בשבוע שעבר, אנחנו נמצאים עכשיו במצב בו אנחנו חייבים לנצח סדרה של משחקים כדי להישאר במירוץ לטופ-16. יהיה קשה לנצח בתל אביב ובוודאי שמכבי פייבוריטית. למרות זאת, נעשה הכל כדי להישאר במשחק, ואם תהיה לנו הזדמנות נהיה מוכנים לקחת אותה".

בלות'נטאל עצמו, שטרם ניצח ביורוליג עם לה מאן (שני הפסדים רצופים, למלאגה ולציבונה זאגרב, א.ג.), הוסיף כי "גם אחרי המשחקים הראשונים ביורוליג אנחנו מרגישים טוב, הן מבחינה פיזית והן מבחינה מנטאלית. יש לי הרבה ביטחון בקבוצה שלנו, ביכולת שלה להתמודד עם כל מה שקורה ועם הרצון להשתפר. מבחינה אישית אני נרגש לחזור לעיר היפה הזו, אחת האהובות עלי בכל העולם. יהיה מעניין לשחק בתל אביב כשחקן אורח. אני מקווה שיהיה מרגש".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully