וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וד"ש לאברם

3.11.2008 / 13:57

ניקולס אנלקה, מלך השערים הזמני של הפרמיירליג, לא רק פורח תחת סקולארי בצ'לסי, אלא אף מככב בנבחרת המחזור של אירופה. גרנט מביט בקנאה

סוף השבוע בליגות הבכירות של אירופה עמד בסימן מוליכות חדשות. בספרד, ברצלונה הטוטאלית של פפ גווארדיולה כבשה רק רביעייה בדרך לפסגה. באיטליה, קרלו אנצ'לוטי ומילאן הזקנה צוחקים על כולם ממרומי טבלת הסריה A ובאנגליה, צ'לסי כבשה חמישייה והרגיעה קצת את חלום האליפות של ליברפול. ובגרמניה עניינים כרגיל, עם ניצחון חמישי ברציפות, הופנהיים כבר לא מפתיעה אף אחד בבונדסליגה.

מבין שלל המשחקים והשערים, וואלה! ספורט מגישה לכם את נבחרת המחזור השבועית של אירופה, ושולחת את התנצלותה לכריסטיאנו רונאלדו וסרחיו אגוארו. הייתם גדולים, אבל השבוע זה לא הספיק.

הגנה

שוער: ג'נארו ייצו - נאפולי

השוער בן ה-35 הוא אחת ההפתעות הנעימות של נאפולי העונה. ייצו, שאת רוב הקריירה שלו העביר בקבוצות קטנות בדרום איטליה, ואף שיחק בליגה השנייה והשלישית, התנדנד בעונה שעברה בין הספסל להרכב. אדוארדו רג'ה, המאמן של הקבוצה הכי אטרקטיבית, צעירה וחצופה באיטליה, נתן את מבטחו בשוער הוותיק ורואה ממנו עד כה עונה נפלאה. משחק העונה מול מילאן הסתיים באכזבה גדולה עבור נאפולי. ייצו הצטיין, מנע שער בטוח מרונאלדיניו ועצר פנדל של קאקה, לפני שנכנע דווקא לנגיחה של חרמן דניס, שרגיל לכבוש בדרך כלל לצד הנכון. השער הזה לא מנע מייצו מלהיות האיש של נאפולי במשחק, וגם ההפסד לא ירחיק אותה לאורך זמן מחבורת הצמרת.

מגן ימני: גרטר סטינסון - בולטון

3.5 מיליון ליש"ט שילמה בולטון לאלקמאר ההולנדית עבור שירותיו של המגן הימני האיסלנדי בחודש ינואר האחרון. סטינסון תפס מקום של קבע בהרכב וביום ראשון נתן את משחקו הטוב ביותר בפרמיירליג. האיסלנדי לקח את רוביניו כפרויקט וגרם לו להראות כמו הצל של השחקן הנפלא, שכבש שלושער בשבוע שעבר. בדקה ה-75 הוסיף סטינסון גם בישול מצוין לריקרדו גארדנר בדרך לניצחון השלישי של בולטון העונה. שחקן אחר של בולטון שהגיע בחודש ינואר אגב, לא נכלל בסגל למשחק.

בלם: סיימון קיאר - פאלרמו

זו הייתה בסך ההופעה השלישית של הבלם הדני בן ה-19, שנרכש על ידי הורודים בקיץ האחרון. קיאר הרבה לעלות למעלה מעמדתו האחורית, הוכשל ברחבה במהלך שהוביל לשער הראשון, כבש בעצמו את השני ועזר לרוסאנרו להשיג ניצחון ראשון מאז ה-1:2 בחוץ מול יובנטוס לפני כחודש, 0:3 על קייבו. בקבוצה של דווידה בלארדיני כבר מריחים צמרת, כשהם במרחק שש נקודות בלבד מהמקום הראשון. היכולת המצוינת של קיאר כבר סידרה לו זימון ראשון לנבחרת הצעירה של דנמרק. בפאלרמו מהללים ומשבחים את הילד ובטוחים: בלם חדש נולד.

בלם: ריאן שואוקרוס - סטוק סיטי

על הסנסציה השבועית בפרמיירליג הייתה חתומה סטוק סיטי. העולה החדשה רשמה ניצחון שלישי בארבעה משחקים 1:2 ארסנל. שואוקרוס בן ה-21, שבכלל גדל במחלקת הנוער של מנצ'סטר יונייטד, היה חתום על נעילת אזור הרחבה. ממרומי 191 סנטימטריו הוא שלט ללא עוררין בכל כדורי הגובה והעלים את חלוצי התותחנים מהמגרש. ב"גרדיאן" מכנים אותו: "מנהיג ומלהיב", ובנבחרת אנגליה הצעירה מיהרו לזמנו לסגל, לפני שהשכנה ווילס, מולדתו של הוריו, תתעורר מוקדם יותר. המנג'ר של סטוקף, טוני פוליס, שילם רק מיליון ליש"ט כדי להפוך את ההשאלה מהיונייטד לרכישה. בקצב הזה, מישהו באולד טראפורד עוד עלול להצטער.

מגן שמאלי: מארק ינקולובסקי - מילאן

אז מה אתם אומרים עכשיו על מילאן? אמרו להם שהם זקנים, שיש יותר מדי כוכבים, שאנצ'לוטי מאמן כושל, אבל הקבוצה שפתחה את העונה עם שני הפסדים ניצחה מאז בשבעה וסיימה אחד בתיקו. 0:1 קטן על נאפולי הספיק כדי להעמיד את הרוסונרי במקום הראשון. ועם כל הכבוד לרונאלדיניו וקאקה, האיש של המשחק מול נאפולי היה המגן הצ'כי. ינקולובסקי כבר לא ילד בעצמו (31), אבל נראה שבעונה השלישית שלו במילאן, משהו התחבר. ינקולבסקי חרש את האגף והטריד ללא הפסקה את הגנת נאפולי עם הגבהות מסוכנות והופעה מבריקה גם בהגנה. בצד האדום של סן סירו מתחילים להריח אליפות. עכשיו נותר רק לראות כיצד ישתלב שם דייויד בקהאם.

קישור

קשר: דייויד בנטלי - טוטנהאם

לאחר 11 מחזורי ליגה בפרמיירליג, הקבוצה הכי מבטיחה של הקיץ והכישלון הכי גדול של פתיחת העונה שולחת נציג ראשון לנבחרת המחזור. פיטוריו של חואנדה ראמוס העירו את התרנגולים משנתם, והאיש המרכזי בהתאוששות (מלבד הארי רדנאפ) הוא בנטלי, שתג המחיר שלו עומד על 18 מיליון ליש"ט. בשבועיים האחרונים בנטלי הוא ללא ספק השחקן הטוב ביותר של טוטנהאם ומתחיל להצדיק את המחיר, שבעיני רבים נראה מופרז ומופרך, ששולם עליו לבלקבורן. מעבר לשער המדהים שכבש ב-4:4 מול ארסנל, בנטלי היה נפלא מול ליברפול. קרן שלו הפכה לשער עצמי של ג'יימי קראגר, ובעיטה פנטסטית הובילה לשער הניצחון של רומן פאבליוצ'נקו בדקה ה-90. ההתעוררות הזו אולי מאוחרת מדי, אבל תודו שכיף לקבל את טוטנהאם בחזרה לליגה.

קשר: צ'אבי - ברצלונה

עם שבעה ניצחונות ליגה רצופים, 28 שערים ב-9 משחקים ותצוגות נפלאות גם בליגת האלופות, ברצלונה נראית בלתי ניתנת לעצירה. עזבו אתכם מפרנק רייקארד, הקבוצה של פפ גווארדיולה מציגה טוטאל פוטבול במיטבו, ובכל שבוע קבוצה אחרת נכנסת לכוננות ספיגה. גם במגרש המוצף של מלאגה, שהקשה על היכולת הטכנית של הבלאוגרנס וביום לא גדול, בארסה דרסה את היריבה. צ'אבי, ה-MVP של היורו היה כרגיל במיטבו וגם חגג היסטוריה פרטית - צמד ראשון בקריירה. הראשון בבעיטה חופשית מדהימה והשני לאחר בישול נפלא של תיירי הנרי, שהתווספו לניהול משחק מבריק. ויאדוליד היא הבאה להגיע לקאמפ נואו. מישהו רוצה להמר כמה זה ייגמר?

קשר: דייגו - ורדר ברמן

הרטה ברלין הגיעה במומנטום מצוין לווסרסטאדיון של ברמן וקיוותה להמשיך את התקופה האיומה של המקומיים. לדייגו היו דווקא תוכניות אחרות. שער מרהיב שלו במספרת לאחור יחד עם עוד שני בישולים לחברים קבעו 1:5 לקבוצה של תומאס שאף וניצחון ראשון לאחר ארבעה משחקים עקרים. בקיץ, דייגו היה עסוק במריבות עם ההנהלה על שחרורו לאולימפיאדה. בבייג'ינג הוא נראה כמו הצל של עצמו והמשיך ביכולת הרעה בפתיחת העונה הגרועה של ברמן. אולי המשחק מול הרטה יוציא את דייגו לדרך חדשה. מה שבטוח, ברמן, שרחוקה תשע נקודות מהופנהיים המוליכה, וחולמת לאיים על התואר, צריכה את הברזילאי במיטבו.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

התקפה

חלוץ: ניקולס אנלקה - צ'לסי

שער ליגה אחד כבש אנלקה בחצי עונה בצ'לסי של אברהם גרנט. החטאת פנדל המכריע בגמר ליגת האלופות זה אקט שיכול לגמור קריירה של שחקן בקבוצה, אבל החלוץ הצרפתי פשוט מתעורר לחיים אצל פליפה סקולארי. אנלקה נהנה מהפציעה והחזרה האיטית לכושר של דידייה דרוגבה, ולא מפסיק לכבוש. שלושער לרשת סנדרלנד העלו את מאזנו לשמונה שערים והעלו אותו לראש טבלת המבקיעים בפרמיירליג (בצוותא עם עמאר זאקי). צ'לסי התאוששה מההפסד לליברפול עם 0:5 ומשחק כמו אלופה. אנלקה, זה שלקח אליפות עם ארסנל וצ'מפיונס עם ריאל מדריד, אבל הצטיין בעשור האחרון בעיקר בבולטון ומנצ'סטר סיטי, עושה שוב קולות של חלוץ אימתני. ואם מטאטא כמו אנקלה יורה בצרורות, סקולארי באמת יכול להרשות לעצמו לחייך.

חלוץ: מוחמד צ'יטה - ראסינג סנטאנדר

מוחמד צ'יטה זוכרים? כן, כן, החלוץ שהיה סגור בבית"ר ירושלים בקיץ 2006, זה שדודו דהאן סגר על ההעברה שלו מסטנדרד ליאז'. רק שאחרי ההודעה הרשמית אוהדי בית"ר התנגדו (רמז: זה קשור בשמו הפרטי), השחקן נבהל ובטדי קיבלו רגליים קרות. אז צ'יטה ארז את חפציו חתם באנדרלכט, כבש 21 שערים ונמכר לסנטאנדר ב-7.5 מיליון יורו. בשבת במסטייה, בעוד בית"ר ירושלים מתכוננת למפגש מול הפועל תל אביב, צ'יטה כבש שלושער ב-2:4 על ולנסיה. אגב מאז קיץ 2006 עברו בבית"ר חמישה חלוצים זרים בהצלחה מינימאלית. העיקר שטוב לגזענים.

חלוץ: ודאד איביסביץ' - הופנהיים

על העמדה הזו התחרו מספר שחקנים: כריסטיאנו רונאלדו, סרחי אגוארו, רוברט אקוופרסקה והנסיך, אלסנדרו דל פיירו. ההתלבטות הייתה קשה, אבל הבחירה הלכה לאיביסביץ', כי פשוט אי אפשר להתעלם מהמספרים המדהימים שלו. 13 שערים ב-11 משחקים, יש לבוסני בן ה-24 בהופעת הבכורה שלו בבונדסליגה. לצורך ההשוואה, בעונת העלייה של הופנהיים אשתקד, הוא כבש חמישה בלבד. בשבת איביסביץ' בא לעוד יום עבודה רגיל עם צמד ב-1:4 על קרלסרוהה, הניצחון החמישי ברציפות של הופנהיים שכבר הפכה מהפתעה לתופעה. איביסביץ' מנסה להישאר צנוע, אבל ההתעניינות בו גוברת לקראת חלון העברות בינואר. מנצ'סטר יונייטד כבר מגששת, וסביר שנראה את הבוסני בקרוב מאוד באחת הגדולות של אירופה. תשננו את השם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully