וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיים בתוך עמם

קובי פרחי

2.11.2008 / 13:34

תמיד יהיו מי שיתייחסו בלעג לחוסר ההשכלה ביפו. במכבי קביליו לא מתעלמים, מביטים למציאות בעיניים, ומעניקים מסגרת לעשרות נערים

ביום ראשון, בשבוע שעבר, בקטגוריית "תמונת השבוע" בעיתון הספורט של "ידיעות אחרונות", פורסמה תמונה ובה כרזה המפרסמת את אחד ממשחקיה של מכבי יפו. באותו הפוסטר, שאורגן על ידי אוהדים, נכתבו מספר שגיאות כתיב די רציניות, וכך התגשם רצונם של אנשים מסוימים לשים אותנו ללעג וקלס, בדיחת השבוע.

לצערי, חינוך והשכלה אף פעם לא עמדו בראש סדר העדיפויות היפואי. גם אני, עד עצם היום הזה, ללא תעודת בגרות, ואת ההשכלה וחכמת החיים שלי קיבלתי על המדרכות יותר מאשר בכיתה. את משחק הכדורגל הראשון בחיי לא שיחקתי במגרש עם כדור, אלא באמצע הכביש, עם פחית קינלי מצ'וקמקת ששימשה תחליף לא רע.

הפשע והסמים ביפו תמיד היו נגישים יותר מתעודת הבגרות. זו עובדה נוראית שקשה לי להודות בה, אבל זוהי האמת המרה. המון אנשים מקנאים במכבי יפו 2008. אנשים רשעים ומתנשאים תמיד יעשו את עבודתם, הקנאה היא המניעה אותם, ולכן, בכל הזדמנות הם יתייחסו לחוסר ההשכלה והאנאלפביתיות שלנו כבדיחת השבוע. אבל בואו ואספר דבר חשוב יותר, אני אספר לכם מה עושים לוחמי האור של יפו בנדון. תרשו לי להכיר לכם פרויקט מופלא העונה לשם – מחלקת הנוער והנערים של מכבי יפו.

מחלקת הנוער החדשה של יפו היא חזונו של חבר ההנהלה משה סידי. אל מלאכת הקודש של סידי הצטרפו אלי קאליש, אילן אלפסי ויואב ביטוש. בעזרתו המסורה של אוהד הנשמה של יפו, רמי גרסיה, הם אספו נערים מהרחוב והתחילו לאמן אותם בגינות ציבוריות. לאחר זמן קצר נשכרו שירותיו של המאמן חיים פרץ והאימונים עברו למגרש שבנווה גולן. כל זה קרה בסך הכל לפני שלושה חודשים.

העונה החלה, והתוצאות לעבודת המופת של הצוות היו מידיות. הנערים מיפו, ביניהם ישראלים, ערבים ישראלים, עולים מחבר העמים ומאתיופיה, החלו לנצח משחקים. נראה שהעסק דופק כמו שצריך, והקבוצה מדורגת גבוה בצמרת.

מאות אוהדי מכבי יפו כבר מצאו לעצמם בילוי בוקר של יום שבת, הם מביאים בורקס, יוגורטים, כמה מלפפונים ובאים לראות את משחקה של קבוצת הנוער, דור העתיד שלנו. ביום שישי האחרון, החלטתי לשם שינוי לא לצאת לבלות ולקום בשבת בבוקר ולהצטרף לחברים לחוויה. חזרתי הביתה גאה מתמיד.

במקום שעשרות נערים יפואים ישוטטו ברחובות, הם מקבלים מסגרת בה מלבד כדורגל מלמדים אותם לחיות בדו קיום, נותנים להם ערכים, הם סופגים משמעת, זוכים לכבוד ולמחיאות כפיים, הם יוצרים לעצמם חברים ממגוון תרבויות, והעתיד שלהם נראה כרגע טוב יותר. האם מישהו יכתוב על סיפור מופלא כזה בעיתון? כמובן שלא.

מכבי יפו שוב בחיים, והיום, יותר מתמיד, אני גאה להיות שגיאת כתיב מהלכת, יפואי בדם.

* קובי פרחי הוא סולן להקת המטאל הבינלאומית "אורפנד לנד", ובין היתר משמש כדובר הרשמי של מכבי יפו קביליו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully