וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'ון גרגורי עשוי לאמן את מכבי אחי נצרת

יצחק סולומון

1.11.2008 / 14:54

המאמן האנגלי, שהדריך בעבר את אסטון וילה, סיכם בעל פה את תנאיו עם הנהלת הקבוצה. חילו: "אם לא יהיה פיצוץ של הרגע האחרון, גרגורי יאמן"

ג'ון גרגורי, שכיהן בעבר כמנג'ר אסטון וילה ודרבי קאונטי בפרמיירליג, עשוי לאמן את מכבי אחי נצרת מהליגה הלאומית. גרגורי הוצע לקבוצה, ולאחר שזו עמדה במסגרת התקציבית אותה דרש ובמשכורת שביקש, הגיעו הצדדים להבנה. כרגע הסיכום בין המאמן לקבוצה הוא בעל פה בלבד.

גרגורי נחת ביום שישי בישראל, והוא צפוי להגיע הערב לאימון מכבי אחי נצרת, ויתכן שאף יעביר אותו. אם ביממה הקרובה ההבנות בין הצדדים יעלו על הכתב וייחתם חוזה, גרגורי יעמוד על הקווים כבר במשחק הקרוב ביום שני נגד הפועל רמת גן. חבר ההנהלת הקבוצה, אחמד חילו: "אם לא יהיה פיצוץ של הרגע האחרון, גרגורי יאמן במכבי אחי נצרת".

ג'ון גרגורי - פרופיל

ג'ון גרגורי בן ה-54 נקשר בעבר מספר רב של פעמים כמועמד לאמן קבוצות ישראליות. בקיץ 2002 דווח כי האנגלי מנהל מו"מ עם מכבי חיפה. שלוש שנים מאוחר יותר היה אחד המועמדים לאמן את בית"ר ירושלים. גרגורי כבר סיכם את תנאיו עם הבעלים של מכבי נתניה, דניאל יאמר, בקיץ 2006, אך המהלך סוכל בעקבות דוח שקיבל יאמר לגבי אופיו של גרגורי. בקיץ שעבר הגיע גרגורי לנהל מו"מ עם מכבי פתח תקווה, אך זה לא יצא אל הפועל.

גרגורי היה שחקן קישור אפור וקשוח והקריירה שלו כללה מספר קבוצות ביניהן: אסטון וילה, קווינס פארק ריינג'רס, בה שיתף פעולה עם דוד פיזנטי, וכן דרבי קאונטי. קריירת האימון שלו החלה ב-1989 עם תקופות קצרות בפלימות ופורטסמות. מאוחר יותר שימש כעוזרו של בריאן ליטל בלסטר ובוילה, עד שקיבל את המושכות כמאמן ראשי ב-1996 בוייקומב וונדררס.

במהלך עונת 1997/8 מונה גרגורי למנג'ר אסטון וילה ונחל הצלחה מרשימה, שהשיג עם הקבוצה עם הכרטיס לגביע אופ"א. שנתיים מאוחר יותר הגיעה וילה לגמר הגביע האנגלי, שם הפסידה לצ'לסי. בינואר 2002 התפטר גרגורי, שהיה תחת אש מצד הקהל בוילה פארק, ומסוכסך עם הבעלים לשעבר, דאג אליס, מתפקידו לאחר ארבע שנים במועדון. במהלך השנים בוילה שיחק אצל גרגורי נג'ואן גרייב, שנמצא בצוות המקצועי באחי נצרת.

מיד לאחר התפטרותו מונה גרגורי למנג'ר דרבי קאונטי אך לא הצליח לעזור לקבוצה להישאר בפרמיירליג. הוא נשאר במועדון, אך פוטר במהלך עונת 2002/3 לאחר שנחשד בהתנהגות בלתי הולמת. שלוש שנים ישב גרגורי בבית בגלל תביעה שניהל נגד המועדון, בה זכה במיליון ליש"ט פיצויים. בספטמבר 2006 הוא מונה למנג'ר ק.פ.ר מליגת המשנה. הפתיחה הייה מצוינת, אך ההמשך רע מאוד והקבוצה הלונדונית שרדה בקושי את מאבקי התחתית. גרגורי קיבל את המושכות גם בפתיחת העונה שעברה וצירף גם את בן סהר מצ'לסי, אך הוא פוטר לאחר מחזורים ספורים ולא מוצלחים.

גרגורי ידוע כאדם שערורייתי שלא חושש לומר את שעל ליבו. לפני מספר שנים פרסם ספר אוטוביוגרפי בשם "הבוס", שנקרא גם בשל אהבתו לזר ברוס ספרינגסטין. בספרו העביר גרגורי ביקורת קשה על שחקנים ובעלי קבוצות שאימן. במהלך הקריירה שלו הוא ידע סכסוכים עם סטן קולימור, דוד ז'ינולה ודוייט יורק ששיחקו אצלו ובוילה, וכן עם קרייג ברלי הסקוטי ששיחק תחתיו בדרבי. גרגורי אף נחשד בקשרים לא הולמים עם סוכנים בעסקאות העברת שחקנים ביניהם: חואן פאבלו אנחל הקולומביאני, ופעמים רבות הסתבך בגלל התנפלויות חסרות רסן על שופטים במהלך משחקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully