וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בייסבול: פילדלפיה זכתה בוורלד סירייס

30.10.2008 / 4:30

משחק מספר 5, שנדחה בשל הגשמים, נמשך, הפיליז ניצחו 3:4 את טמפה ביי וזכו עם 1:4 בסדרה. ג'ימי רולינס: "כל כך מגיע לעיר הזאת"

פילדלפיה - טמפה ביי 3:4 (1:4 לפיליז, שזכו בוורלד סירייס)

מגיש מנצח: ג'יי סי רומרו
מגיש מפסיד: ג'יי פי האוול
שמירה: בראד לידג'

ריאן הווארד רץ אחוז אמוק לכיוון התלולית. ספק אם אי פעם נראה האיש גדול המימדים כשהוא רץ בכזו מהירות. הווארד קפץ על ערימת האנשים המחובקים והפיל אותה אל הקרקע. לריצה הזו הייתה משמעות אחת: הוא הבין, כמו מיליוני אוהדים של הפיליז, שבזה הרגע זכה המועדון בפעם השניה בסך הכל ב-126 שנותיו בוורלד סירייס.

לאחר שמשחק 5 הופסק באינינג השישי בשל גשם בלילה שבין שני ושלישי, לקח שני לילות נוספים עד שחודש. הפיליז היו צריכים לנצח את המשחק השלישי שנערך ב"סיטיזנס בנק פארק" כדי לזכות, טמפה ביי כדי לשרוד ולהעביר את ההכרעה הביתה, לטרופיקנה פילד. בסופו של דבר, התמיכה המאסיבית והקן החם של הקהל הביתי היקנו לפילדלפיה סוויפ ביתי וגם ניצחון. זו הייתה זכיה ראשונה של עיר האחווה בתואר בספורט האמריקאי לאחר 25 שנים. האחרונים שעשו זאת היו דוקטור ג'יי וקבוצת הכדורסל של הסבנטי סיקסרס ב-1983.

גרנט בלפור נשאר על הגבעה, לאחר שהיה האיש האחרון שעמד עליה בטמפה ביי לפני ההפסקה. המשחק חודש במצב של 2:2, ובלפור נתן סינגל לג'ייסון וורת', שהכניס את ג'ף ג'נקינס הביתה - 2:3 לפילדלפיה. ריאן מדסון עלה להגיש בפיליז, וכמעט מיד נתן הומראן משווה לרוקו באלדלי - 3:3. כאן הגיע המהלך המשמעותי של המשחק, והוא דווקא היה הגנתי. כשג'ייסון בארטלט עמד על הבסיס השני, בילף צ'ייז אטלי, שחקן הבסיס השני של הפיליז, זריקה לבסיס הראשון אחרי חבטה חלשה של אקינורי איוואמורה, בארטלט רץ הביתה ואטלי, במקום לנסות לפסול אותו, זרק לשם, פסל אותו ומנע מהרייז יתרון.

בתחילת האינינג השביעי של פילדלפיה נתן ג'יי פי האוול דאבל לפאט ברל, צ'אד בראדפורד החליף אותו אבל לא מנע סינגל משמעותי מפדרו פליז. הסינגל של פליז הכניס את אריק בראנטלט, שהחליף את ברל בריצה על הבסיס, הביתה, והתברר כחבטה שניצחה את המשחק - 3:4.

באינינג התשיעי נכנס בראד לידג' כדי לשמור על התוצאה ולהביא את האליפות לפילי. הרבה לחץ היה על כתפיו של האיש, שהגיע כשבר כלי מיוסטון וחזר העונה להיות אחד הקלוזרים הטובים במשחק. לידג', עם 47 שמירות מוצלחות ב-47 ניסיונות, פסל את אבאן לונגוריה והעלה לבסיס עם סינגל את דיונר נבארו. אחר כך נפסל בן זובריסט ולידג' הגיש בפעם החשובה ביותר בחייו, לאריק הינסקי. פעם אחת פאול, פעם שנייה סטרייק ופעם שלישית זריקה למרכז הצלחת, הינסקי מסובב את המחבט - סטרייקאאוט, ופילדלפיה זוכה בוורלד סירייס!

"העיר פילדלפיה גאה היום"

"זה נגמר, סופסוף", אמר ג'ימי רולינס, השורטסטופ של הפיליז בסיום, "הצלחנו לעשות את זה. זו הייתה עונה ארוכה ואני לא יכול להתחיל לתאר איך זה מרגיש".

לידג' התייחס לריצה של הווארד לכיוונו בסיום: "אני לא חושב שאי פעם שמחתי כל כך כשאחד כזה גדול בא והוריד אותי. זו הרגשה מדהימה, זו הייתה עונה בלתי רגילה, בשבילי ובשביל המועדון".

צ'רלי מנואל, מאמן הפיליז, סיכם: "תמיד חשבתי שנוכל לזכות, ידעתי שאנחנו יכולים לנצח כל אחד בליגה. ברגע שראיתי את האוהדים האלה, הייתה בי אמונה. אני יודע ומבין מה זה לנצח, וזה בשבילם". אמו של מנואל הלכה לעולמה במהלך הפלייאוף, והמאמן אמר: "אני יודע שהיא יושבת בשמיים ומאוד גאה בי. העיר פילדלפיה גאה היום".

קול המלס היה האיש שזכה בתואר ה-MVP, לאחר סדרה נפלאה. המגיש אמר לאחר הזכיה: "האוהדים שלנו היו פה, תמכו בנו בגשם, בשמש ובקור והזכיה הזו היא בשבילם. ידעתי שכל מה שצריך לעשות הוא לבוא ולהופיע כמו שצריך וזה מה שעשינו". המלס זכה במכונית שברולט קמארו. "אשתי בדיוק חגגה יום הולדת, זה גם בשבילה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully