וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בירנבוים: "בהיכל מכבי תמיד פייבוריטית, אבל רק בתיאוריה"

29.10.2008 / 20:17

מאמן הצהובים, אפי בירנבוים, מתכונן למשחק מול אבלינו: "הם יבואו לגנוב ניצחון". מאמן האיטלקים, מרקובסקי: "מבחינה התקפית, מכבי המוכשרת בבית"

ברני ארדוב

צילום ועריכת וידאו: איתי חסיד

רק לאחר אימון הבוקר של מכבי תל אביב מחר יודיע אפי בירנבוים מי השחקן שלא יתלבש למשחק היורוליג מול אייר אבלינו (20:45, שידור ישיר בערוץ 10), אולם גם הפעם צפוי רודני ווייט להגיע למשחק על אזרחי. לפני זמן קצר (רביעי) ערכה מכבי את אימונה המסכם לקראת המשחק, בו לקחו חלק כל 13 שחקני הסגל. כפי המסתמן כעת צפוי אסטבן באטיסטה, שהושבת במשחק הליגה האחרון מול הפועל גליל/גלבוע, לזכות לדקות משמעותיות.

פתיחת העונה הרעה, יודעים במועדון, מחייבת את מכבי לנצח את הקבוצה האיטלקית הקטנה, שעורכת העונה את הופעת הבכורה שלה ביורוליג. הפסד נוסף, לאחר הפתיחה הרעה בשבוע שעבר מול ציבונה זאגרב, עשוי להיות לאירוע מכונן לקראת העונה כולה.

אפי בונה על האנרגיות

טרם המשחק, השתתפו מאמני שתי הקבוצות במסיבת עיתונאים, כאשר ראשון לדבר למיקרופונים היה בירנבוים, שהתייחס לחשיבות הקהל. "מחר מדובר במשחק ביתי ראשון. אנחנו צריכים לחיות את האנרגיות שיש מהקהל, שמושך את הקבוצה ודוחף אותה כל כך הרבה שנים. האנרגיות שיזרמו מהקהל לשחקנים יכולות להעלות את הקבוצה הזו עוד דרגה, ואולי אפילו יותר", אמר המאמן.

לאחר מכן, התפנה בירנבוים לדון ביריבתו האיטלקית. "יש לאבלינו שחקנים טובים מאוד ומשחק התקפה מאוד סבלני. נצטרך לדעת להגיב לזה, לשמור טוב, וכמובן שאנחנו רוצים כמו תמיד שמשחק ההתקפה שלנו ישטוף. אם נוכל לתרגם הגנה טובה להתקפות מעבר טובות, זה דבר שיוביל אותנו למשחק טוב. אבלינו תבוא בלי לחץ, כמו הרבה קבוצות שבאות להיכל, ותנסה לגנוב ניצחון. אבל מכבי בהיכל תמיד פייבוריטית. צריך לדעת לחיות עם זה, למרות שכל הדברים האלה הם על הנייר, בתיאוריה. המטרה היא להראות את כל הדברים האלה על הפרקט ולהוציא אותם לפועל. אם נצא למגרש כמו מלוע של תותח, כל הלחץ יפעל לטובתנו".

עוד התייחס בירנבוים לעצמו, ולרכז שלו, קרלוס ארויו, שספג ביקורות רבות אחרי ההפסד האחרון לציבונה. "האגו שלי לא בשמיים והסיפור שלי הוא פחות חשוב. מה שחשוב זה המשך ההצלחות של המועדון המפואר הזה, ולעזור לו להגיע להישגים". לגבי הפורטו-ריקני הוסיף בירנבוים כי "קבוצות תלויות יותר ברכז שלהן. המחצית השנייה מול גליל נתנה לו ביטחון. הוא צריך לדעת להוציא לפועל ולהפעיל את הקבוצה. הוא מתרגש כי הוא מאוד-מאוד רוצה להצליח, מסוג האנשים שלוקחים ללב וההצלחה של הקבוצה חשובה לו מאוד. לכן לפעמים רואים אותו מעט מתרגש על המגרש".

"תמיד מרגש לעלות למשחק יורוליג ראשון מול כל הקהל שלנו", אמר קפטן הקבוצה, דרק שארפ. "שתי הקבוצות ילחמו מחר, וזה יהיה מבחן עבורנו". רודני ווייט עצמו סירב גם הפעם להתייחס למצבו האישי, אולם לקראת המשחק סיפור כי "אנחנו יודעים איזה אנרגיות יש כאן בהיכל, ולכן ברור שכולנו מתרגשים. אבלינו קבוצה טובה. אנחנו מוכנים לקראתם. עשינו הרבה סקאוטינג ואנחנו יודעים שנצטרך לשחק חזק. מה שאנחנו רוצים זה לתת הצגה טובה מחר".

"נצטרך להתחיל לנצח. אסור להפסיד כאן", סיכם אסטבן באטיסטה. "לא דיברתי עם אפי ושאלתי למה הוא לא שיתף אותי ביום ראשון. לא שאלתי את המאמן עכשיו, וגם לא שאלתי שאלות כששיחקתי. זו החלטה שלו. מה שחשוב זה שנעלה למגרש וננסה לתת משחק טוב".

מרקובסקי: "ציפיתי שמכבי תנצח בזאגרב"

לאחר מכן, דיבר מאמן האיטלקים, זארה מרקובסקי. "אנחנו מעריכים את מה שמכבי עשתה בעבר, ומקווים שמחר נוכל להתחרות בה. נעשה את המיטב", אמר המקדוני. "ציפיתי שמכבי תנצח בזאגרב, אבל בכל מקרה, אני חושב שציבונה ניצחה את המשחק בזכות. ברוב המשחק היא הובילה ב-10-11 הפרש, לכן התוצאה הייתה הוגנת". מרקובסקי בהחלט נותן כבוד ליריבה הישראלית. "למכבי יש כישרון. בבית הזה, זו הקבוצה ההתקפית המוכשרת ביותר. הם צריכים לשחק כקבוצה ואז יראו גם על המגרש את כל מה שיש להם להציע".

באשר לתמאר סליי, שחקן הפועל ירושלים בעבר ואבלינו בהווה, אמר המאמן: "תמאר ישחק מחר, ויפתח בחמישייה. אין זמן לבכות ולמצוא תירוצים לפני תחילת המשחק. עבורי, באופן אישי, אני מתייחס לכל משחק באופן דומה. אני לא מציף את השחקנים ביותר מדי מידע, או מנסה להלחיץ אותם כדי שיהיו מוכנים יותר. אנחנו רק חושבים איך לעשות את העבודה שלנו בצורה הטובה ביותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully