וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרקובסקי: "זו לא מכבי של העונה שעברה"

28.10.2008 / 21:12

מאמן אבלינו, יריבתה של מכבי ת"א במחזור השני של היורוליג, רומז לכך שהמארחת נחלשה הקיץ, וטוען: "הכל יכול לקרות במשחק"

אייר אבלינו האיטלקית תנחת מחר (רביעי) בישראל, לקראת משחק היורוליג מול מכבי תל אביב בערב חמישי. עבור אבלינו הקטנה זוהי הופעת הבכורה במפעל, לאחר עונה היסטורית אשתקד שכללה זכייה בגביע האיטלקי והעפלה לחצי גמר הפלייאוף. בשבוע שעבר פתחה אבלינו את העונה האירופאית שלה עם הפסד ביתי 83:69 לאולימפיאקוס, במשחק שהיה צמוד לאורך כמעט 35 דקות.

זארה מרקובסקי החליף הקיץ על הקווים את מתיאו בוניצ'יולי, שעזב עקב סיבות משפחתיות. בכך שב המאמן המקדוני לקבוצה בה העביר שלוש שנים מוצלחות, בין 2003 ל-2005. לאחר שעזב את אבלינו עבר מרקובסקי לוירטוס בולוניה, עימה רשם הופעה אחת בגמר הפלייאוף האיטלקי, ואת העונה שעברה פתח בארמאני מילאנו, ממנה פוטר לאחר זמן קצר. הקיץ, כאמור, שב ל"בית השני שלי", כהגדרתו.

"הערכתי מאוד את התקופה הקודמת שלי בקבוצה ובעיר", מספר מרקובסקי לוואלה! ספורט. "היו לי זיכרונות טובים מאוד, ויחד עם העובדה שהגיע בעלים חדש לקבוצה שהכניס איתו הרבה התלהבות, וכמובן העובדה שאבלינו משחקת ביורוליג, הבנתי שיש לי אפשרות מצוינת לחזור ולהמשיך את העבודה מהיכן שהפסקתי בפעם הקודמת. זו לא הייתה החלטה קשה מדי".

"יש באבלינו הרבה תנופה לכדורסל"

אמש (שני) גברה אבלינו 61:65 בחוץ על קאנטו, והיא כרגע מדורגת במקום החמישי בליגה האיטלקית (מאזן 1:2). "למרות שהיו לנו הרבה בעיות ולמרות שנאלצנו להתגבר על עזיבה של הרבה שחקנים, אני חושב שאנחנו משחקים טוב יותר בכל שבוע שעובר ובסך הכל אני מאוד מרוצה", אומר מרקובסקי. "השלמנו את הסגל רק 48 שעות לפני תחילת העונה, עם ההחתמות של טרוויס בסט ודרייק דינר, אבל ידענו להתמודד עם הסיטואציה הזו ואני שמח לראות שכולם משתלבים. לא קל לבנות מחדש קבוצה, אחרי שזו עברה את העונה הטובה בהיסטוריה שלה וכמעט השתנתה לגמרי. אבל צריך להמשיך לחיות. שחקנים חדשים באו, אני באתי, וניסינו לבנות את הקבוצה הטובה ביותר שבניתן".

אוהד הכדורסל הישראלי הממוצע לא ממש מכיר את אבלינו. מה תוכל לספר על העיר והקבוצה?

"אבלינו היא עיר הררית, די נחמדה, בדרום איטליה, שנמצאת קרוב מאוד לים. העיר קטנה יחסית, עם 60,000 תושבים. בעיקר מתעניינים כאן בכדורגל ובכדורסל. לפני כמה שנים רכש את הקבוצה אדם בשם וינצ'נזו ארקולינו, שמגיע ממשפחת קבלנים אמידה. ארקולינו הביא הרבה התלהבות לעיר. הקיץ הוא עזר לבנות מחדש את האולם שלנו כדי שיתאים לסטנדרטים של היורוליג. בתוך שלושה חודשים האולם שופץ לחלוטין, וכעת הוא מכיל כמעט 5,000 מקומות. יש כאן הרבה תנופה לכדורסל, אבל אנחנו צריכים להמשיך ולהשתפר כדי להפוך את אבלינו לחברה קבועה בצמרת של הליגה האיטלקית, וכדי לתקוע יתד ביורוליג".

עשית הקיץ כמה בחירות מעניינות: החתמת, בין היתר, את כריס וורן מציבונה ואת תמאר סליי, ששיחק בעבר בהפועל ירושלים.

"לקחתי את וורן, שחקן שיש לו ניסיון יורוליג, וגם תמאר סליי שיחק עם ירושלים ביול"ב קאפ ורציתי לתת לו את ההזדמנות לשחק לראשונה ביורוליג. צירפנו את טרוויס בסט המנוסה, את מרקו טושק שהיה בפיינל פור עם מלאגה ויש לנו גם את ניקולה ראדולוביץ', ששיחק בעבר בבדאלונה. נכון שאבלינו מעולם לא שיחקה ביורוליג, אבל בנינו סגל מלא בשחקנים מנוסים, כך שבפועל זו לא באמת קבוצה חדשה וחסרת ניסיון. נכון יותר לומר שעבור הקהל שלנו מדובר בחוויה חדשה. בשבוע שעבר האולם היה מפוצץ ונראה היה כאילו כל העיר הגיעה למשחק מול אולימפיאקוס. חצי שעה לפני פתיחת המשחק כבר לא היה מקום לשבת, וזה רק מראה עד כמה כולם רעבים כאן לכדורסל טוב".

"נתחיל לשחק, נראה איך המשחק יתפתח ואז נחשוב הלאה"

בוא נדבר קצת על המשחק ביום חמישי.

"אין ספק שמכבי מגיעה כפייבוריטית כבדה. אנחנו, מצידנו, ננסה לעשות את המיטב. מכבי, עם שחקנים כמו ארויו, בראון, פישר, אליהו ואחרים היא קבוצה טובה בהרבה, והעובדה שהמשחק אצלה בבית רק עושה את הסיפור קשה עוד יותר מורכב, אבל כמו בכל משחק, ננסה להגיע ולפגוע בשטף ההתקפי של מכבי, ומצד שני להוציא לפועל את תוכנית המשחק שלנו בהתקפה. אני גם לא שוכח את שארפ, שהוא תמיד מסוכן ויכול לעלות מהספסל ולהכריע כל המשחק. אנחנו לא חושבים כרגע על ניצחון בתל אביב; נתחיל לשחק, נראה איך המשחק יתפתח ואז נחשוב הלאה. אני יודע איך תהיה האווירה, עם 11,000 צופים שלא יפסיקו לדחוף את מכבי קדימה, אבל המטרה היא לא לחשוב על המסביב אלא רק על 40 הדקות במגרש ומה שנצטרך לעשות. אנחנו אולי האנדרדוג, אבל יש לנו שחקנים מנוסים, חלקם כבר שיחקו נגד מכבי, ולכן הכל יכול לקרות".

אפי בירנבוים ינהל לראשונה משחק יורוליג באווירה ביתית שכזאת, ושחקנים רבים במכבי יחוו גם הם לראשונה משחק יורוליג ביתי. אני מניח שהעובדה הזו משחקת לטובתכם.

"קשה לי להגיד כרגע. אפי קיבל הקיץ ממכבי את האפשרות לבנות את המאסטר-פיס של הקריירה שלו. הוא בנה סגל ארוך ורחב לפי הפילוסופיה שלו ועכשיו זה הזמן לראות איך כל הסיפור הזה מתחבר. האם מכבי טובה מספיק לרמות הגבוהות? תראה, בוודאות זו לא אותה הקבוצה של העונה שעברה, אבל האמת, אני לא רוצה ולא צריך לחשוב על זה. המועדון הוא זה שצריך לתת את התשובות לאוהדים. אני, מבחינתי, צריך להגיע ביום חמישי ולעשות את העבודה שלי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully