וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ווי לייק מייק

29.10.2008 / 0:10

עשר של שבוע: סינגלטרי נותן תרגיל מנהיגות, איזה דה ז'ה וו מגיע כשרואים את הג'איינטס והאם צריך לבוא שינוי בחוקי הליגה?

לא, אריאל גרייזס לא עזב אותנו, הוא פשוט החליט לברוח מהגשם ומהשמיים האפורים ונסע למקום שבו יש יותר גשם ושמיים אפורים - לונדון, בסוף השבוע האחרון. הברנש יחזור אלינו בשבוע הבא.

1. למייק סינגלטרי, מאמנה החדש של סן פרנסיסקו, הספיקה מחצית אחת מול סיאטל כדי לראות עם מי יש לו עסק, והוא הושיב את ג'יי טי או'סליבן על הספסל ושלח את ורנון דייויס להתקלח. בהמשך השבוע הודיע סינגלטרי ששון היל ימשיך לפתוח בפורטי ניינרס. סינגלטרי הבין שאם מאו'סליבן, שבשמונה עונות בליגה לא פתח אפילו במשחק אחד עד שהגיע לניינרס, לא יצא כלום עד עכשיו, הוא מקרה אבוד. מייק נולאן כבר שילם את המחיר על ההחלטה לפתוח עם או'סליבן, מה שלא ברור הוא מדוע מייק מארץ עדיין מחזיק במשרת מתאם ההתקפה. זה במיוחד לא ברור לאור העובדה שהתברר שנולאן ומארץ יזמו פציעה מדומה להיל במהלך טרום העונה, על מנת להבטיח את מקומו של או'סליבן כפותח. בכל מקרה, מסיבת העיתונאים של סינגלטרי אחרי המשחק (לינק מצורף) מסבירה למה יש מצב שבעיר המפרץ יוכלו בקרוב מאוד לחייך. איזה איש דגול.

2. שמונה שחקנים ב-NFL נחקרים על פרשה חדשה של שימוש בסמים אסורים, כשהחשד הוא ל"סם מיסוך" שהוסווה בתוך חומר הרזיה. דוס מקאליסטר, הרץ של ניו אורלינס, כבר הודה שהוא אחד מהשחקנים שתחת חקירה. אם שמונה שחקנים נתפסו, כנראה שהתופעה רחבת היקף. הקומישינר רוג'ר גודל שם למטרה בתחילת הקדנציה להוריד את רמת הפשיעה והסמים האסורים בליגה לאפס, ובינתיים לא מצליח במיוחד במשימה. קונדוליזה רייס מחכה בפינה?

3. בשבוע שעבר התקבלו כאן תלונות על כך שה-NFC דרום מקופח בסיקור. ובכן, כמו בבית המזרח, גם כאן אין מנוצחות, ועדיין - ההבדל בין הבתים הוא של שמיים וארץ. לטמפה ביי אין התקפה, הסיינטס לא מגלים יציבות, אטלנטה נלהבת אבל צעירה מדי ונשארנו עם קרוליינה. מה נגיד ומה נאמר? זו כנראה קבוצת ה-2:6 הכי לא משכנעת, לפחות מאז דטרויט של השנה שעברה. מלבד הניצחון הדרמטי בסן דייגו במחזור הפתיחה, הפנתרים עשו את מה שצריך, שזה לנצח חמישה משחקי בית נוחים, ולהפסיד שני משחקי חוץ. פוטבול גדול במיוחד הם לא שיחקו. לא מספיק מרשים כדי להשתכנע שהפנת'רס או מישהו מהבית הזה יגיע רחוק בפלייאוף.

4. המשחק בין ניו אינגלנד לאינדיאנפוליס במחזור ה-9 סומן, כמו בכל פעם בשנים האחרונות, כאירוע המרכזי של העונה לפני פתיחתה. רציתי לכתוב כאן שאף אחד לא היה מאמין שהמשחק הזה יהיה קרב על הויילד קארד, ואז פתאום הצצתי בטבלת המזרח וראיתי שלפטריוטס יש, בעצם, סיכוי לא רע לזכות שוב בראשות הבית, למרות שמאט קאסל יושב על כס הנהג. אם בפאלו הייתה קצת יותר רצינית ומנצחת את מיאמי, אולי הכל היה נראה אחרת, אבל הבילס, כמו הבילס, שוב הראו שיותר מדי מחמאות לא עושות להם טוב.

5. בטור שפתח את המדור לאחר שבוע 1, קרא אריאל גרייזס לאריק מאנג'יני לתת לברט פארב לזרוק יותר. זה קרה לאחר שבמחצית השניה מול מיאמי התבנקרו הג'טס ורק הריצו את האליפסה. מאנג'יני לא קורא את וואלה! ספורט, אבל הרוח שנשבה בניו יורק הייתה דומה, והוא הרגיש שהדבר הנכון לעשות הוא אכן לתת לפארב למסור. מה חבל שהוא לקח את זה לקיצוניות אחרת. לא יכול להיות שמול הגנת הריצה הגרועה בליגה תישא את הכדור רק 25 פעמים ותזרוק 40. 135 יארד צברו רצי הג'טס במשחק הזה, ממוצע של יותר מחמישה יארדים לנשיאה, ועדיין, המשחק הוכרע בדקת הסיום בגלל הסתבכות מיותרת ושלוש חטיפות של שחקני הצ'יפס (עד למשחק הזה היו להם שלוש בכל העונה). יכול להיות שמאנג'יני נותן לפארב את המפתחות כדי לכסות את עצמו במקרה של כישלון ואולי הוא לא יכול לעמוד בפני המגה-סטאר והרצון שלו לירות, בכל מקרה הוא זה שלא יוצא טוב מתוכנית משחק כזו. ורק דבר אחד קטן: לעמוד בשאט גאן עם חמישה תופסים בדאון שלישי ופחות משני יארדים לעבור - לא, לא ושוב לא.

ביג בן לוקח את הזמן

6. המעמד אולי היה שונה, אבל המשחק מאוד דומה. המפגש בין הג'איינטס לפיטסבורג הזכיר, לי לפחות, את הסופרבול האחרון. משחק קלאסי של סמאש מאות', מכות רצח, איברים שמתפזרים באוויר והגנה ניו יורקית חולנית. הסיבה היחידה שכולם מתעקשים לומר שמזמן לא הייתה לנו עונה כל כך לא צפויה, היא שבתודעה של רוב האנשים, הג'איינטס הם אפיזודה חולפת שזכתה באליפות מקרית סטייל בולטימור של 2000 וטמפה ביי של 2002. בפועל, מדובר בחבורה של רוצחים, חלקם רועשים (ג'סטין טאק ומתיאס קיוואנוקה) וחלקם שקטים (אמאני טומר), שלא ייפרדו, אם בכלל, בקלות מהתואר.

7. נשארים במשחק הזה. בכל פעם שהגנה מגיעה לקוורטרבק, נהוג להאשים את קו ההתקפה. זה היה נכון למשחק ההפסד הקודם של הסטילרס, בפילדלפיה, אבל לא למקרה הזה. עם כל הכבוד (העצום) שיש להגנה של הג'איינטס, בן רות'לסברגר הוא האשם העיקרי בכך שהקו הקדמי של ניו יורק הגיע אליו קרוב ל-20 פעמים. משהו בראייה המרחבית של ביג בן נפגם, האיש לא משחרר את הכדור בזמן ולוקח יותר מ-5 שניות כדי לזרוק. אף קו התקפה, טוב ככל שיהיה, לא מסוגל לעמוד בזה. בקצב הזה, רות'לסברגר עוד יספוג פציעה חמורה העונה, ולא בהכרח בגלל שחקני הקו שלו.

8. דיבור חזק על הצטרפות אפשרית של דאנטה "אף אחד לא נותן לי הזדמנות" קולפפר לקנזס סיטי. איזה שידוך ראוי, כשבמקביל הורשע לארי ג'ונסון באישום של יריקת משקה על פניה של אשה במועדון לילה וצפוי להיות מושעה לתקופה מהליגה. כמה חבל שטוני גונזאלס הבלתי מתכלה צריך לשחק עם החבורה הזו במקום לקבל הזדמנות אמיתית לזכות בטבעת לפני הפרישה.

9. והנה משהו מבית האפליה המתקנת: הראמס היו כל כך מרוצים מהמשחקים הראשונים של ג'ים האסלט כמאמן ראשי, שמייד סיכמו אתו על הארכת חוזה מעבר לעונה הנוכחית. אבל רגע, האסלט לא היה קשור חוזית לראמס כמאמן ראשי, אלא מונה כ"מאמן זמני", ולפני שממנים מאמן ראשי לקבוצה, הרי חייבים לראיין לפחות בן קבוצות מיעוטים אחד (שחור, היספאני או "סתם" מישהו אחר ממוצא זר). בשל כך נתנה הליגה הנחיה לסט. לואיס לא להאריך את החוזה של האסלט עד תום העונה, לראיין עוד מועמדים ורק אז לקבוע מי יאמן אותה בעונה הבאה. אז הנה כמה נקודות: קודם כל, השאלה היא איזה בן קבוצות מיעוט יסכים להגיע כשהתפקיד תפור מראש. שנית, שייע פייגנבוים הודיע כבר שלא יתראיין כי הוא תפוס באשקלון, מה שמפחית משמעותית ממספר המועמדים. ושלישית, האסלט הוא ג'ינג'י. ג'ינג'ים זו לא קבוצת מיעוט?

10. ולסיום, משהו אינטראקטיבי: שגיאת השיפוט הגדולה ביותר נרשמה השבוע בפילדלפיה, כשהשופטים קבעו שבעיטת הרחקה של האיגלס פגעה באדם ג'נינגס מאטלנטה. האיגלס השתלטו על הכדור, הפאלקונס כבר ביזבזו את כל פסקי הזמן שלהם, ומכיוון שלמשחק נותרו יותר משתי דקות, לא הייתה שום אפשרות לערער על ההחלטה (בפחות משתי דקות על השעון, השיקול היה של צוות הפיקוח למעלה), שהובילה להפסד של אטלנטה. אז מצד אחד יש חוקים, ואם הפאלקונס בזבזו את כל פסקי הזמן שלהם - זבש"ם. מצד שני, הרי בדיוק בשביל שלא יהיו טעויות קריטיות כאלה נוצרה האפשרות לתקן. השאלה היא האם צריך להשאיר את חוק הערעורים הקיים (שני ערעורים עם אופציה לעוד אחד, בתנאי שנשארו לקבוצה פסקי זמן), או לתקנו על מנת שמקרים שכאלו לא יכריעו משחקים. מה אתם אומרים?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully