וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריחת קהל, המתכון הבולגרי

אנגל קרסימירוב

28.10.2008 / 8:21

האצטדיונים ישנים, הקהל אלים והכדורגל חלש. 15 אלף אוהדים בלבד צפויים להגיע לדרבי של סופיה בסופ"ש. השאר יצפו בבית באנגליה וספרד

גאורגי זליאקוב, אוהד שרוף של לבסקי סופיה, אהב ללכת לצפות במשחקי הדרבי של הקבוצה מול צסק"א. אבל כעת הוא מעדיף להישאר בבית ולמשחק הדרבי הבא, ביום שבת הקרוב, הוא לא מתכנן להגיע.

"זה כמו מלחמה", אמר זליאקוב לסוכנות הידיעות רויטרס, "אני אוהד של לבסקי כל חיי והגעתי לאצטדיון במשך למעלה משלושה עשורים, אבל עכשיו נראה לי מגוחך להגיע לשם עם הילדים שלי. זה מסוכן מדי".

זליאקוב בן ה-44 לא לבד. אלפי אוהדים צפוים להדיר את רגליהם מהדרבי הגדול של סופיה ביום שבת. בכירים בכדורגל הבולגרי ציינו שהאלימות היא אחת מהסיבות לכך שבבירה מצפים לכ-15 אלף אוהדים בלבד במשחק שייערך באצטדיון ואסיל לבסקי, המכיל 44 אלף מקומות.

"אני זוכר שהיינו יושבים ליד אוהדי צסק"א במהלך המשחקים ולמרות ויכוחים שהתלהטו, זה היה כיף", אמר זליאקוב, "עכשיו התמונה שונה לחלוטין. הם שונאים אחד את השני. האוהדים הולכים למשחק כדי להילחם באוהדים היריבים, לא כדי לצפות במה שמתרחש על המגרש".

"יש כמה סיבות לכך שהקהל לא מגיע משחקים", אמר לרויטרס ולנטין מיהוב, נשיא הליגה, "זה אלימות הקהל, אבל גם העובדה שבשתי הקבוצות אין שחקנים גדולים בשנים האחרונות".

דרוש שיתוף פעולה

הדרבי הגדול של סופיה ידוע באווירה המיוחדת שלו, אבל מאז התאדות השלטון הקומוניסטי ב-1989, אלפי אוהדים העדיפו להישאר בבית ולצפות במשחקים בטלוויזיה.

הכדורגל הבולגרי עובר ימים קשים על המגרש ומחוצה לו. הליגה סבלה בשנים האחרונות משערוריות שיפוט והטיית משחקים והאלופה, צסק"א סופיה, הושעתה מליגת האלופות בגלל חובות כבדים. הקבוצות המובילות, כולל לבסקי, הודחו העונה מוקדם מהמפעלים האירופאים וגם הנבחרת הלאומית מגמגמת.

"המתקנים עדיין גרועים, כך שזה לא מפתיע לראות שכמות הקהל הולכת קטנה", מאבחן מיהוב, "עצוב לראות את מצבו של האצטדיון של צסק"א. אין ספק שאנחנו צריכים לשפר את האצטדיונים וברור שאנחנו חייבים לעשות כמה צעדים משמעותיים, אבל בשביל זה נזדקק לעזרה ממשלתית".

מיהוב הוסיף: "אנחנו צריכים לשתף פעולה עם הרשויות, לעבוד עם האוהדים ולנסות לחנך אותם מחדש. אני יודע שדברים כאלו לוקחים זמן, אבל זו הדרך היחידה שלנו להחזיר את האנשים למגרשים". בנוסף, בעבור תשלום של כ-16 דולר בחודש, זוכים אוהדי הכדורגל הבולגרים לצפות במשחקים מ-12 ליגות שונות ביניהן הספרדית, האנגלית והאיטלקית וכך הם נתקלים בכדורגל מצוין לעומת זה המקומי.

שתי הגדולות של הכדורגל הבולגרי חולקות ביניהן עשרות תארי אליפות. צסק"א זכתה ב-31 כאלו, לבסקי ב-25, אבל למרות שהאחרונה הצליחה להעפיל לליגת האלופות לאחרונה, הקבוצות הבולגריות לא הצליחו להותיר חותם חיובי על הכדורגל האירופאי ולכן הכדורגל המקומי זוכה לנציגה אחת במוקדמות ליגת האלופות. "אני חושב שללבסקי ולצסק"א כבר אין את המנטליות המנצחת", ניסה להסביר האוהד זליאקוב, "לשחקנים אין ביטחון והם משחקים בפחד כשהם פוגשים יריבות מאירופה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully