וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסקאוזר האחרון

27.10.2008 / 11:30

ג'יימי קראגר לא רק הוביל את ליברפול לפסגת הפרמיירליג, הוא גם הצליח להשתחל לנבחרת המחזור בשבוע בשליטה ספרדית. כבוד

עוד לא נרגענו מהמחזור השלישי של ליגת האלופות, בו נשבר שיא ההבקעות בערב המשחקים הראשון, וכבר חזרנו אל הליגות הבכירות של אירופה שסיפקו כמה משחקים בלתי נשכחים. את הקונצרט השבועי סיפקה (שוב) ברצלונה המרשימה, בעוד ויאריאל ואתלטיקו מדריד הציגו דואט מטורף ומלא מהפכים שהסתיים ב-4:4. רוביניו נתן שואו סוליסטי בסיטי אוף מנצ'סטר, סיבוב הופעות הרוק של הופנהיים הקטנה והמענגת עדיין בעיצומו בגרמניה, ולא שכחנו גם את ליברפול, שקטעה את הרצף הבלתי נגמר של צ'לסי בסטמפורד ברידג'.

מבין כל ההפתעות, הדרמות והכדורגל המלהיב של סוף השבוע, וואלה! ספורט שוב ניסתה ללקט את הנבחרת שעשתה את זה טוב יותר, מהיר יותר ובעיקר יפה יותר מכל השאר. הכל, כמובן, תוך כדי נאמנות לגישה ההתקפית שהונהגה במחזורים הקודמים.

הגנה

שוער: דניס איילהוף – ארמיניה בילפלד

הוא נמצא בסגל הבוגר של ארמיניה בילפלד משנת 2000 (פרט לשנה וחצי כמושאל בקובלנץ), אבל עד לעונה זו שיחק ארבעה משחקים במדים הכחולים של קבוצת התחתית מהבונדסליגה. קבלו את דניס איילהוף – כוכב המחזור האלמוני של הליגה הגרמנית. השוער בן ה-26 תפס בתחילת העונה את מקומו של רואן פרננדז הפצוע ו"נתן את משחק חייו", כפי שהגדיר זאת בשבת פרד רוטן, מאמן שאלקה המתוסכל, לאחר ה-0:0 בין שתי הקבוצות בגלזנקירשן. איילהוף מנע בגופו שערים מקוראני, פרפאן וחבריהם, שהחזיקו בכדור 75 אחוז מהזמן והיו ביתרון מספרי בחצי השעה האחרונה, והיה הגורם העיקרי לכך שבילפלד לא רשמה הפסד ליגה חמישי.

מגן ימני: דני אלבס – ברצלונה

אפשר להירגע: דני אלבס הגיע לברצלונה. המגן הברזילאי, שנרכש מסביליה בפגרת הקיץ תמורת סכום המתקרב ל-35 מיליון יורו, פתח בצליעה את העונה ונראה היה שהוא מתקשה להתאקלם לתוך סגנון המשחק בקמפ נואו. בימיו בסביליה התרגל אלבס לנווט את המהלכים מעמדתו באגף הימני, אך אצל פפ גווארדיולה הוא היה אמור להיות עוד חלק במכונה. בשבועיים האחרונים – תוך כדי תצוגות מרהיבות מצד הקטלונים – אפשר להבחין שאלבס מצא את הנישה שלו והפך לעוד כלי נשק בארסנל ההתקפי הבלתי נגמר של בארסה. שער הבכורה שלו בכדור חופשי, במחצית החלומית מול אלמריה בשבת (0:5), היה רק המתאבן.

בלם: ניקולה לגרוטלייה – יובנטוס

הבלם התמיר של יובה לא זכה ליותר מדי רגעי תהילה מאז הצטרף לקבוצה מקייבו ב-2003. הוא חטף ביקורות על ימין ועל שמאל, בשלב מסוים קיבל מקום טוב ביציע ואף הושאל לסיינה, אבל התמדה (וקצת מזל) החזירו לו את המקום בהרכב הפותח של הגברת הזקנה וסגל הנבחרת. הניצחון 0:1 בדרבי של טורינו היה חשוב ליובה לא רק מבחינת היוקרה בעיר, אלא גם כדי להשלים שבוע מוצלח אחרי הניצחון על ריאל מדריד באלופות ולייצב את מעמדו המעורער של קלאודיו ראניירי. לגרוטלייה, מהשחקנים הסולידיים בתקופתו של ראניירי, תיפקד כסלע במרכז העורף היובנטיני והרחיק את הסכנה משערו של אלכס מנינגר.

בלם: ג'יימי קראגר - ליברפול

אין סיכוי שליברפול תעשה תוצאה שנראתה עד לא מזמן בלתי אפשרית מבלי ששחקן הנשמה שלה ישאיר את הכל על המגרש. קראגר היה הלב של ליברפול במשחק הניצחון ההרואי בסטמפורד ברידג' (0:1), משחק ששבר את רצף 86 משחקי הבית ללא הפסד של צ'לסי. הסקאוזר הכי אותנטי בסגל של רפא בניטז פיקד על החלק האחורי של ליברפול בצורה מושלמת, ניטרל לגמרי את ניקולה אנלקה וגלש ברגע האחרון כדי למנוע שער שוויון מדקו הפורטוגלי. זאת מסתמנת כעונה בה ליברפול יכולה ללכת עד הסוף גם בליגה, ויכולת כזו מצדו של קראגר מקרבת אותה בעוד כמה צעדים אל המטרה.

מגן שמאלי: דומינגו סיסמה - נומאנסיה

בין ים השערים והמשחקים המדהימים בלה ליגה, הייתה גם חגיגה קטנה בסוריה, שם נומאנסיה השיגה ניצחון ראשון מאז אותה הפתעה על ברצלונה במחזור הפתיחה של העונה. וכמה שזה היה קשה. פנדל מדויק של מוחמד צ'יטה סידר שיוויון לראסינג בדקה ה-90, אך המקומיים לא נשברו מהספיגה המאוחרת וסיסמה העניק להם את ה-1:2, כשהשעון מראה על חמש דקות בתוך תוספת הזמן. המגן השמאלי המושאל מאלמריה הבקיע כבר העונה, אלא שזה היה לכיוון הלא נכון בהפסד בסנטיאגו ברנבאו לריאל מדריד. הפעם סיסמה עשה זאת כמו שצריך, הקפיץ את קבוצתו מעל לקו האדום ונכנס לנבחרת המחזור שלנו.

קישור

קשר: גוקהאן אינלר – אודינזה

בשקט בשקט, השוויצרי ממוצא טורקי הופך לאחד הקשרים הטובים בליגה האיטלקית. אינלר משחק זו שנה שנייה באודינזה, ועל פי פתיחת העונה נדמה שהוא עשה את קפיצת המדרגה והפך לשחקן מפתח ומנהיג במרכז השדה של הזברטה. אחרי הופעה מרשימה שסחטה מחמאות מכל עבר ב-0:2 על טוטנהאם בגביע אופ"א, נתקל אינלר בעוד קבוצה בעלת יומרות הנמצאת בקשיים. אודינזה לא התקשתה בדרך ל-1:3 ביתי מול רומא ושוב היה זה אינלר ששלט ביד רמה באמצע המגרש. הקבוצה מפריולי השתלטה לה על המקום הראשון, וכדאי שתילקח בחשבון על ידי חברותיה לצמרת.

קשר: ז'רום רותן – פריז סן ז'רמן

הקלאסיקו הצרפתי, לראשונה זה חמש שנים, היה שייך לפ.ס.ז'. שחקניו של פול לה גוון עשו את זה בסטייל, עם 2:4 משכנע על מארסיי הבלתי מנוצחת עד למשחק הזה. ז'רום רותן, שהגיע לפ.ס.ז' עקב אהבתו העזה לקבוצה אבל הספיק להסתכסך עם הקהל הפנאטי אחרי כמה אמירות מיותרות, היה האיש המרכזי במשחק. רותן ניהל את המשחק מעמדתו הטבעית באגף שמאל, ובעיקר עשה לסטיב מנדאנדה כאב ראש במצבים הנייחים. קרן של הקשר מצאה את הראש של גיום הוארו בשער הראשון, ובהמשך שוער מארסיי כל כך חשש, שאיפשר לכדור חופשי של רותן מ-35 מטרים לחלוף על פניו בדרך לרשת. שער ליגה ראשון העונה לקשר בן ה-30, ואיזו שמחה עבורו כשזה קורה במגרשה הביתי של היריבה המרה.

קשר: סימאו סברוסה – אתלטיקו מדריד

אם יישאר בתפקיד חרף הכישלונות, חבייר אגירה צריך לשלוח זר פרחים גדול לקיצוני הפורטוגלי שלו, שהציל אותו מהפסד ליגה נוסף מול אחת מקבוצות הצמרת. יתרון 0:2 של אתלטיקו הפך לפיגור 4:2, אבל לקולצ'ונרוס היה את סימאו במשחקו הטוב ביותר מאז הגיע מבנפיקה. הפורטוגלי הדהים את המדריגאל עם טיל לחיבורים של דייגו לופז בדקה ראשונה ופריצה סוחפת שהובילה לשער של פורלאן בדקה ה-22. גם אחרי הרביעייה שכבשה הצוללת הצהובה סימאו לא נשבר, כבש את השני שלו וחמש דקות לסיום הגביה כדור חופשי שנחת בדיוק על הראש של ראול גרסיה, שהשווה וחתם ערב אדיר. בדיוק עשר שנים חלפו מאז ערך הילד סימאו את הופעת הבכורה שלו בנבחרת פורטוגל מול ישראל – תזמון מצוין להפוך לשחקן מוביל בליגה הספרדית ולא להסתפק בהבלחות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

התקפה

חלוץ: רוביניו – מנצ'סטר סיטי

עזבו רגע את השלושער. הנגיעות הרכות בכדור, התנועה הבלתי פוסקת ושמחת החיים של הברזילאי ראויות לשבח לא פחות משערי הניצחון לרשת סטוק סיטי. רוביניו מרגיש טבעי לגמרי בליגה האנגלית וניתן לראות את ההשפעה שלו על המשחק של התכולים, בנוסף לשיתוף הפעולה המעניין שנוצר בינו לבין צעירי הקבוצה. זו הייתה ההעברה הסנסציונית של פגרת הקיץ, ועושה רושם שהחלוץ הברזילאי היה שווה כל פני. שישה שערים בשישה משחקים, זה המאזן של רוביניו בינתיים. עכשיו מארק יוז ירצה לראות איך מהזהב הטהור הזה עושים גם קצת כסף ונדחפים איכשהו אל בין ארבע הגדולות.

חלוץ: צ'ינדו אובאסי – הופנהיים

המקום הזה יועד במקורו לאנטוניו די נטאלה, חלוצה של אודינזה, אבל הופנהיים זאת תופעה שפשוט קשה להתעלם ממנה, ואובאסי הנהדר זוכה להיות הנציג השבועי של מוליכת הבונדסליגה בנבחרת המחזור. רבות דובר על קרב הצמרת בין הופנהיים להמבורג, אבל לא רבים היו האנשים שהימרו על תוצאה כל כך חד צדדית כמו 0:3 בסיום. הקבוצה של ראלף רנגניק נתנה תצוגת תכלית במחצית הראשונה ושיחקה בקצב שגרם למוטי איוניר להזיל ריר באולפן בזמן השידור. החלוץ הניגרי, המכונה אדו, שיחק בלין הנורבגית יחד עם ג'ון אובי מיקל מצ'לסי ועונה זו מסתמנת כתקופה בה ידביק את חברו במירוץ לתהילה. אובאסי חגג צמד במפגש הפסגה של הבונדסליגה, אבל דווקא פעולת חילוץ הכדור שהובילה לשער של ודאד איביסביץ' היא שהעניקה לו את המקום בהרכב.

חלוץ: סמואל אטו – ברצלונה

סיפורו של החלוץ הקמרוני הוא הנרטיב של ברצלונה תחת הנהגתו של פפ גווארדיולה. אטו היה על אותה סירה בה נשלחו החוצה רונאלדיניו ודקו, אבל הוא לא ויתר מעולם – לא סתם הקמרונים הם האריות הבלתי ניתנים להכנעה – והפך לגלגל ההצלה של גווארדיולה בחוד. המאמן יצא גדול כשהודה בטעותו ופירגן לחלוץ, ואטו עושה את העבודה על המגרש בצורה יוצאת מן הכלל. לכדורגל האלגנטי של הקטלונים יש מוציא לפועל, בניגוד לשלבים המכריעים של העונה שעברה, ועם כזו אספקה וכל כך הרבה מהנדסים הוא רק יתחדד עם הזמן. אטו כבש את השלושער המהיר בתולדות המועדון (תוך 23 דקות) וקפץ לראש טבלת הפיצ'יצ'י, עם תשעה שערים בשמונה מחזורים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully