וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיא ההיסטריה

27.10.2008 / 8:19

מאבקי הכוח בין פדרמן, כץ ומזרחי והלחץ סביב מכבי ת"א גורם להחלטות ההנהלה להיות תמוהות יותר משנה לשנה. מי יתעשת ראשון?

היסטריה זו הפרעה שמייצגת אינטראקציה בין מצבי לחץ לאישיות פגיעה, ומרכיביה האופייניים הם אי יציבות רגשית, הדחקה ונטייה לשינוי עמדה או רגש על ידי השפעה על התת המודע. בדרך כלל מאופיינת ההיסטריה בשיתוק או בהתפרצות רגשית שנובעים מאובדן עשתונות. מכבי ת"א היא מועדון היסטרי.

הסיבה שמכבי מתנהלת תוך כדי תנועה כבר מספר שנים, מנהיגה מדיניות של כיבוי שריפות ופוסעת מדחי אל דחי, היא מאבקי הכוח בין שלושת ראשי המועדון: פדרמן, כץ ומזרחי. הללו אינם מתואמים ביניהם, והלחץ סביב הקבוצה גורם להחלטותיהם להיות תמוהות יותר משנה לשנה. רכבת שחקני החיזוק, הישראלים והמאמנים שעברו במועדון בשלוש השנים האחרונות, יחד עם אובדן התארים בליגה ובאירופה, גרמו לקבוצה להוציא הון עצום, בזבוז שבעבר לא נזקקו לו עקב הפעלת השכל הישר. אחרי שהביאה מאמן חסר ניסיון אירופי, שבנה סגל ארוך ומלא בשחקנים משלימים, כאלה שיודעים יותר לבצע ופחות להחליט, היא גילתה כי בולמוס ההחתמות היה בעוכריה.

השבוע האחרון לימד כי לא רק שהתקף ההיסטריה טרם חלף, אלא שאנו אולי חווים כעת את שיאו. מכבי החתימה את ווייט על אף שהכירה את הרזומה הבעייתי שלו, וחושבת לשחררו רק כדי להרהר שוב על החזרתו של פייזר, אותו שלחה לביתו עד לא מזמן. ההפסדים במשחקי האימון הובילו להחתמתו הבהולה של בראון, והדקות הארוכות להן זכה מבירנבוים בזאגרב, אף שבקושי הכיר את שחקניו לקבוצה, נראו כצעד של ייאוש מצד המאמן, עקב יכולתו הגרועה של הקו האחורי. בינתיים, ארויו, שאמור להיות המוח של הקבוצה, הולך בכוח וחושב רק על השורה הסטטיסטית האישית, ופחות על שאר הסטטיסטים שמביטים עליו מכדרדר.

ניצחונות נותנים למועדוני ספורט שקט וביטחון, אבל במקרה של מכבי מדובר בסם הרגעה ולא בתרופה למצבה המקצועי. הגורל זימן לה את גליל/גלבוע, קבוצה שאמנם ניצחה כבר את בירנבוים ושחקניו, אך נותרת מוגבלת בהשוואה לארסנל של מכבי, ולא פלא שנוצחה אתמול בהיכל, גם אם בצורה לא מאוד מרשימה. ניצחון ביתי על אוולינו ביום חמישי לא ישפר אף הוא את מכבי כקבוצה, ולא ישנה את מצבה. מכבי של העונה חסרה אינטליגנציה, משחק בין גבוהים, שחקני קו אחורי שמסוגלים לשמור אישית, וגארד-פורוורד דומיננטי שיידע לייצר לעצמו ולחבריו מצבי קליעה, באופן שמזכיר במעט את אנתוני פארקר.

הנהלת מכבי הימרה בקיץ על בירנבוים, קנתה מה שקנתה, קיבלה מה שקיבלה, ועד עכשיו היא משלמת על מעשיה. עד שארויו לא יבין לאן הגיע, למכבי לא יהיה מנהל על המגרש, ורק כשבירנבוים יידע באמת לאן ועם מי מבין שחקניו הוא הולך לקרב, מכבי תפסיק להתנדנד. אבל הבעיה האמיתית של מכבי היא היעדר המנהיגות בקומת ההנהלה, שם יושבים שלושה אנשים שבשנים האחרונות מצב הקבוצה גורם להם לסערה רגשית, הדחקה ואחר כך נטייה לשינוי עמדה. עד שהם לא יתעשתו, מכבי תמשיך לעשות היסטריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully