וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רומן אברמוביץ' הפסיד מיליארדים ודרש מצ'לסי לקצץ בהוצאות

סוכנויות הידיעות

26.10.2008 / 15:04

הקבוצה פתחה בבדיקה חשבונאית יסודית של הוצאותיה, והמנכ"ל פיטר קניון הודיע שהמועדון לא ירכוש חוזי שחקנים חדשים בינואר

קבוצת הכדורגל האנגלית צ'לסי פתחה בבדיקה חשבונאית יסודית של הוצאותיה, לאחר שבעל הקבוצה, המיליאדר הרוסי רומן אברמוביץ', דרש מהמועדון לקצץ בהוצאות בשל הפסדי הענק שרשם בעקבות משבר האשראי העולמי - כך דיווח היום ה"אובזרוור" הבריטי. אברמוביץ’, האיש השני בעושרו ברוסיה, איבד מאז תחילת המשבר בשווקים הפיננסיים 20 מיליארד דולר - בהתבסס על שווי נכסיו, לא כולל נדל"ן ומזומנים.

לא ברור כיצד ישפיע קיצוץ ההוצאות בצ'לסי, הבזבזנית הגדולה ביותר מבין קבוצות הכדורגל בליגה האנגלית, על רכישות השחקנים של הקבוצה, אך מנכ"ל המועדון - פיטר קניון - כבר הודיע כי החברה לא תרכוש חוזי שחקנים חדשים בחלון ההעברות של חודש ינואר. באוגוסט סירב אברמוביץ' לאשר הצעה בסך 32.5 מיליון ליש"ט (49 מיליון דולר) עבור השחקן הברזילאי רוביניו, שהצטרף בינתיים למנצ'סטר סיטי.

צ'לסי מחזיקה כיום בחובות של 736 מיליון ליש"ט (1.1 מיליארד דולר), כאשר 578 מיליון ליש"ט חבה הקבוצה לאברמוביץ' עצמו. בשבוע שעבר, הודה קניון כי תוכניתו של המועדון להפחית את חובותיו תיאלץ להידחות לשנת 2010 או 2011.

הונו של אברמוביץ' הוערך ב-18 מיליארד דולר בחודש אפריל. בין היתר, מחזיק אברמוביץ' בנתח בשווי של 9.3 מיליארד דולר בחברת הפלדה אברז, שמניותיה צנחו מ-84.50 דולר למניה למחיר של 12.51 דולר מאז תחילת אפריל. דובר מטעם אברמוביץ' הכחיש בימים האחרונים את הדיווחים אודות פגיעה במצבו הפיננסי של אברמוביץ', וטען כי ההפסדים שרשם המיליארדר הרוסי בחודשים האחרונים "הם על הנייר בלבד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully