וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גביע העולם בראגבי ליג יוצא לדרך

שחר מור

24.10.2008 / 12:34

אחיו הקטן והשובב של הראגבי יוניון יקיים את הטורניר החל מהשבת הקרובה. החוקים אחרים, הפיזיות חולנית ושחר מור שופך קצת אור

שנה עברה מאז גביע העולם בראגבי, ועולם הכדור הלא עגול מתרגש מחדש לקראת גביע העולם בראגבי ליג. האח הצעיר והשובב של הראגבי הוא דווקא מי שיותר וותיק בענייני טורניר גביע העולם. בליג הטורניר נערך לראשונה בשנת 1954, ולמרות שלא התקיים ברציפות כל ארבע שנים,מקדים בהרבה את הראגבי יוניון, שהטורניר הראשון שלו התקיים רק בשנת 1987.

גביע העולם הקרוב ייערך באוסטרליה החל משבת הקרובה (25.10), שמונה שנים לאחר שזו זכתה בו בפעם האחרונה (הגביע העולמי האחרון היה בשנת 2000). אוסטרליה היא גם האומה המצליחה ביותר בתולדות גביע העולם בראגבי ליג עם תשע זכיות בגביע. בריטניה היא המדינה היחידה שזכתה בגביע חוץ מאוסטרליה (שלוש פעמים) אבל מאז שהתפרקה לארבע האומות שמרכיבות אותה (אנגליה, סקוטלנד, ווילס ואירלנד), אף אחת מהן לא זכתה בגביע. אנגליה הצליחה להגיע לגמר פעמיים (1975 ו-1995), וניו זילנד הצליחה להגיע למעמד הגמר גם היא רק פעמיים. חוץ משלוש הגדולות רק צרפת הצליחה להגיע לגמר וזה היה בגביע העולם הראשון שהיא יזמה והיה על אדמתה.

הפורמט של הטורניר הוא מעט מוזר ושונה ממה שאנחנו מכירים מענפים אחרים, והוא נובע מהבדלי הרמות בין הקבוצות והרצון לעשות את הטורניר תחרותי ככל האפשר. עוד אילוץ שגורם לפורמט המשונה הוא אורך הטורניר. בגלל הפיזיות של המשחק, אין אפשרות לשחק יותר ממשחק בשבוע ולכן טורניר עם יותר קבוצות יימשך זמן רב (לראיה גביע העולם בראגבי בשנה שעברה נמשך כמעט חודשיים בגלל שהשתתפו בו 20 נבחרות). בגביע העולם ישתתפו 10 נבחרות בלבד (אנגליה, אוסטרליה, ניו זילנד, פפואה גינאה החדשה, צרפת, אירלנד, סקוטלנד, פיג'י, סמואה וטונגה) שיחולקו לשלושה בתים:

בית 1 - אוסטרליה, אנגליה, ניו זילנד ופפואה גינאה החדשה.
בית 2 - צרפת, פיג'י וסקוטלנד.
בית 3 - טונגה, אירלנד וסמואה.

שלוש הראשונות מבית 1 יעלו ישירות לשלב חצי הגמר ושתי הראשונות מבתים 2 ו-3 ישחקו על המקום הנותר בחצי הגמר.

גם לבנון בעניין

כאמור, יש שתי דרכים להסתכל על הפורמט הקצת מוזר של הטורניר הזה. אחת גורסת שהפורמט נועד לדאוג ששלוש הגדולות (אנגליה, אוסטרליה וניו זילנד) יגיעו לחצי הגמר ולקדם את צרפת על חשבון פפואה גינאה החדשה. האחרונה היא מדינה שבה הראגבי ליג הוא כמו דת ונחשבת למדינה הרביעית בחוזקה בעולם. לעומת צרפת שהיא שוק חזק יותר מבחינה כלכלית. הגישה השנייה אומרת שהפורמט נועד למנוע משחקים חד צדדיים בשלב הבתים ונותן לכל הקבוצות סיכוי להילחם על ההופעה בשלב הפלייאוף. הקבוצות הקטנות יחסית יילחמו במשחקים שבהם יהיו שקולים וכל אחת מהן יכולה לעלות שלב. ופפואה גינאה החדשה צריכה להפתיע רק פעם אחת כדי לעלות מ"בית המוות".

הקבוצות שנפגעו בצורה הקשה ביותר מהמספר הנמוך של הן ווילס ולבנון (כן לבנון). שתיהן הפסידו בשלבים המוקדמים ולא ישתתפו השנה. באופן מפתיע במקצת, המשחק די פופולרי בלבנון כתוצאה מההשתלבות של הקהילה הלבנונית באוסטרליה. כמה מהשחקנים המובילים באוסטרליה הם ממוצא לבנוני ואלה שלא מצליחים לשחק בנבחרת אוסטרליה מייצגים את שכנתנו מצפון.

תחזית:

פפואה גינאה החדשה תתאמץ מאד אבל לא תצליח להפתיע את שלושת הגדולות. משני הבתים הנוספים תעלה צרפת, למרות שאחת מאומות האוקיינוס השקט עלולה להפתיע אותה. בכל מקרה, יש טורניר אחד בין שלוש נבחרות וטורניר אחר על המקום הרביעי. בהיעדר הפתעה גדולה אוסטרליה תזכה בעוד תואר.

איפה לראות? כמו בגביע העולם בראגבי, ערוץ אגו טוטאל ישדר חלק מהמשחקים. הפעם לא בשידור חי אבל גם זה משהו. בתקווה שכן ירבו.

  • עוד באותו נושא:
  • ראגבי ליג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully